مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > علل افتادگی پوست

علل افتادگی پوست

0
(0)

علل افتادگی پوست و راههای پیشگیری از آن

در ابن مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ خانم دکتر افضل مشاور پوست و موی هفتادرنگ درباره  علل افتادگی پوست  و راههای پیشگیری از آن با شما صحبت خواهند کرد .

با افزایش سن، سرعت ساخت کُلاژن در پوست کاهش یافته . و در نتیجه، پوست بتدریج حالت کشیدگی و سفتی خود را از دست می‌دهد .
با رژیم های لاغری تهاجمی و کاهش وزن شدید در مدت زمان کوتاه،حجم چربی‌هایی که بطور یکنواخت زیر پوست توزیع شده‌اند .

پوست را صاف نگه می‌دارند . کاهش یافته و همان اندک چربی باقیمانده زیر پوست ، در اثر نیروی جاذبه زمین دچار افتادگی می‌شود .
علاوه براین ، قرارگیریِ بیش از حد در معرض نور خورشید، می تواند باعث از بین رفتن کلاژن و اِلاستین پوست و در نتیجه افتادگی پوست شود . خشکی بیش از حد پوست ، بارداری و کاهش وزن بعد از زایمان، استرس، دود سیگار و آلودگی هوا نیز عوامل دیگری هستند . که فرآیند شکل‌گیری چین و چروک و افتادگی پوست را تسریع می‌کنند .

علل افتادگی پوست

علل افتادگی پوست

هر چند شکل گیری چین و چروک در پوست بخشی از روند طبیعی افزایش سن در انسانها بوده و برخورد وسواس گونه با آن صحیح نیست . ولی با توجه به اهمیت مقوله زیبایی می توان با راهکارهایی منطقی تا حد زیادی پیدایش آن ها را به تاخیر انداخته و برای داشتن پوستی سالم و با طراوت تلاش کرد .
ورزش منظم و استفاده از رژیم های لاغری منطقی ، مصرف مواد غذایی پروتئینی و مصرف کلاژن خوراکی تا حدود زیادی می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند .
ماساژ درمانی حرفه ای و اصولی نیز چنانچه همزمان با روند کاهش وزن بصورت مداوم انجام شود ، تاثیر چشمگیری در پیشگیری از افتادگی پوست صورت و بدن خواهد داشت .
روغن شترمرغ ، صابون شیر الاغ ، کرم خاویار و کرم های پوستی که تحت عنوان ضد چروک و سفت کننده یا لیفتینگ با برندهای مختلف در بازار موجود هستند . و یا در شبکه های ماهواره ای تبلیغ میشوند .

هیچ یک قادر به رفع چین و چروک های پوستی نیستند ! این کرم ها عمدتاً با آبرسانی و افزایش جریان خون موضعی تا حدی باعث بهبود کلی وضعیت پوست و شادابی آن می شوند . البته این کرم ها در مصرف طولانی مدت و از سنین پایین تر یعنی قبل از شکل گیری چروک ها می توانند تا حد زیادی این روند را به تاخیر بیاندازند .
برای خانم ها استفاده از کرم ضد چروک از حوالی ۳۵ سالگی تا ۴۰ سالگی توصیه میشود . در پست های بعدی درباره کرم های ضدچروک ، ضد پف و ضد تیرگی دور چشم صحبت خواهیم کرد .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها