مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > اثرات میوه های بهار بر پوست و مو

اثرات میوه های بهار بر پوست و مو

0
(0)

میوه های بهاری و اثر آن بر روی پوست و موهای شما

تابستان یکی از بهترین فصول سال است ، نه فقط به خاطر آفتاب زیبا و تعطیلی مدارس بلکه به خاطر میوه ها و سبزیجات خوشمزه فصل و فواید زیادی که برای پوست و موی شما دارند . در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ می خواهیم اثرات میوه های تابستانی بر پوست و مو را با هم بررسی کنیم .

کدو

شاید تا بحال خیلی به کدو دقت نکرده بودید ولی از این به بعد باید این کار را انجام دهید ، کدو به خوشمزگی توت فرنگی نیست .  ولی پر است از ویتامین A و C ، مگنزیوم ، فیبر ، پتاسیوم و منگنز . همانطور که می دانید ویتامین A و C با پیری مبارزه می کنند و رشد مو را افزایش می دهند . این ویتامین ها با رادیکالهای آزاد می جنگند و خشکی و چروک را از بین می برند . ویتامین C به حفظ کلاژن پوست شما کمک کرده و منگنز نیز به سلات و زیبایی پوستتان می افزاید. همچنین کدو به علت آب زیادی که دارد پوست شما را مرطوب نگه می دارد .

توت فرنگی

مانند خیلی از میوه های دیگر توت فرنگی پر است  . از ویتامین C ولی آیا می دانستید که این میوه می تواند 163 درصد از نیاز ویتامین C روزانه شما را تامین کند ؟ این میوه خاصیت آنتی اکسیدان داشته و حاوی مقادیر زیادی پتاسیوم ، فیبر، اسید سالیسیلیک و الاژیک و منگنز است .

شما می توانید توت فرنگی را نوش جان کنید و یا از آن ماسک بسازید . ماسک توت فرنگی جلوی اشعه خورشید را می گیرد ، چین و چروکها و پف دور چشم را از بین می برد . اسید الاژیک از نازک شدن موهای شما جلوگیری می کند و با شوره مبارزه می کند .

فلفل دلمه ای

اثرات میوه های بهار بر پوست و مو

اثرات میوه های بهار بر پوست و مو

فلفل دلمه ای می تواند 300 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامیین کند

 این فلفل به ساخت و حفظ کلاژن پوست شما کمک کرده و جلوی چروک شدن آن را می گیرد. . همچنین به رشد موهای شما کمک بزرگی می کند .

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی هم پر است از ویتامین c ولی در کنار این ماده گوجه حاوی مقادیر زیادی لیکوپن و بتا کاروتین است . دلیل اصلی قرمز بودن گوجه فرنگی لیکوپن است و همانطور که شاید شنید باشید ان ماده با رادیکالهای آزاد که باعث پیری می شوند می جنگد . به علاوه ویتامین های A و B و C ، E موجود در آن نیز برای پوست سر شما مفید بوده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد .

خیار

  اثرات میوه های بهار بر پوست و مو

اثرات میوه های بهار بر پوست و مو

همه می دانیم که قرار دادن حلقه های خیار روی پلک باعث از بین رفتن پف دور چشم می شود ، ولی آیا خوردن آن نیز فایده ای دارد. حدود 95 درصد خیار از آب تشکیل شده و این باعث می شود تا در گرمای تابستان بدن شما مرطوب بماند . به علاوه ویتامین E آن نیز جلوی جوش و چین و چروک پوست را میگیرد . خیار حاوی آنتی اکسیدان و سیلیکاست و همین به بازسازی پوست کمک زیادی می کند . جالب اینجاست که خیار یک سفید کننده طبیعی به حساب می آید و می تواند پوست شما را روشن کند .

هندوانه

درست مانند بقیه میوه های تابستانی هندوانه پر است از ویتامین C و آنتی اکسیدان که به ساخت و حفظ کلاژن پوست کمک بزرگی می کند . حدود 90 درصد این میوه آب است و به همین دلیل بهترین میوه برای گرمای تابستان به حساب می آید . یکی از خطرات تابستان آفتاب سوختگی است ولی خوشبختانه میزان بالای کاروتنوید این میوه جلوی آفتاب سوختگی پوست شما را خواهد گرفت .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها