مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

5
(1)

وقت گذراندن با دوستان صمیمی و خانواده‌ چه تأثیری بر سلامتی پوست و سلامتی عمومی بدنتان دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که چطور وقت گذراندن با دوستان و خانواده‌ می‌تواند این تأثیرات را به وجود آورد . باید برای شما توضیح دهیم که سلامتی پوست و بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد . در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت چگونه امکان پذیر می باشد .

یکی از این عوامل مهم و تأثیرگذار کاهش سطح استرس و داشتن احساسات خوب است که می‌تواند بدن سالم‌تر و پوستی صاف و جوان را به شما هدیه دهد. پوست زیبا تنها با مراقبت‌های بهداشتی و آرایشی به دست نمی‌آید . نداشتن استرس عامل مهمی در داشتن پوست بدون چروک ، زیبا و جوان می‌باشد .

 ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

                  ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

روابط صمیمی با دوستان و خانواده

داشتن روابط خوب و صمیمانه با دوستان و اعضای خانواده‌ برای سلامتی پوست و بدنتان خوب است . آنها می توانند لحظات خوشی را برای شما به وجود آورند و زمانی که در شرایط بد و ناراحت‌کننده‌ای هستید . آنها می‌توانند سطح استرس و ناراحتی شما را کاهش دهند .

دوستان و اعضای خانواده می‌توانند تنهایی شما را کم کرده و سنگ صبور و همراه خوبی برایتان باشند .

روابط با دوستان و خانواده ‌این مزایای زیر را نیز در بردارد :

1 .افزایش حس مالکیت و هدف داشت

2. افزایش میزان شادی و کاهش سطح استرس (کاهش هورمون کورتیزول)

3. افزایش میزان اعتماد به نفس و ارزشمند دیدن خود

4. افزایش میزان مقاومت در برابر آسیب‌های روحی مانند طلاق ، بیماری‌های جدی، از دست دادن شغل و یا مرگ یکی از عزیزانتان

5. تشویق برای تغییر سبک و عادت‌های ناسالم زندگی، مانند نوشیدن مشروبات الکلی و یا نداشتن تحرک و ورزش نکردن کافی

 ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

              ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

روابط صمیمانه با دوستان و اعضای خانواده نقش مهمی را در ارتقای سلامتی بدن و به تبعیت از آن ، سلامتی و زیبایی پوست تان دارد . افرادی که دارای پشتیبانی قوی اجتماعی می‌باشند .

کمتر دچار مشکلات سلامتی حاد می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها افسردگی، افزایش فشارخون، افزایش وزن و بالا بودن BMI می‌باشند . مطالعات نشان داده است که افرادی که زندگی اجتماعی قوی دارند . نسبت به افرادی که ارتباطات محدودی با جامعه و خانواده خود برقرار می‌سازند، عمر بیشتری می‌کنند . این امر برای پوست نیز فوایدی دارد که موجب کاهش پیری زودرس و چروک شدن پوست می‌شود .

از این‌ رو بهتر است روی داشتن دوستان صمیمی و خوب تمرکز بیشتری داشته باشید . در این جا کمیت مهم نیست، کیفیت حرف اول را می‌زند . شما باید با افرادی در خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید که بیشترین احساس نزدیکی را به آن‌ها می‌کنید و تا حدودی رفتارها و خصوصیت‌های اخلاقی تان شبیه به هم می‌باشد .

دانشمندان طی بررسی‌هایی به این نتیجه مهم دست یافتند که داشتن روابط خوب با دوستان و خانواده و وقت گذراندن با آن‌ها باعث کاهش ترشح هورمون استرس یعنی کورتیزول می‌شود و هم‌چنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند . هر چه سیستم ایمنی بدن نیز قدرتمندتر باشد ، مقاومت در برابر بیماری‌ها، ویروس‌ها، میکروب‌ها و غیره نیز بیشتر می‌شود و به این ترتیب ، فرد از سلامتی بدن و همچنین پوست بهتری برخوردار می‌گردد .

شاد بودن بواسطه گذراندن وقت با دوستان و خانواده یکی از عوامل مهمی است که تأثیرات خوبی روی پوست و سلامتی کلی‌تان دارد . احساس شادی از ماندگارترین احساساتی است که در بدن هر انسان می‌تواند وضعیت جسمی و روحی فرد را ارتقاء دهد و بهبود ببخشد . داشتن این ‌روابط شاد و صمیمانه باعث می‌شود تا احساس کنید که پشتیان دارید . و افرادی را در نزدیکی خود می‌بینید که در شرایط بد و ناراحت‌کننده کنار شما می‌باشند و می‌توانند سطح استرس و اضطراب شما را بکاهند .

 ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

                ارتباط با دوستان و تاثیر آن بر سلامت

دوستان خوب شما نه تنها می‌توانند موج احساسات منفی را کاهش دهند، بلکه موجب می‌گردند برای بهبود سلامتی و زندگی خود نیز راهکارهایی را به دست بیاورید  . و بتوانید به اهداف مشخص فکر کنید و روی بهترین احساسات تمرکز داشته باشید .

سعی کنید دوستانی را برای وقت گذراندن انتخاب کنید که مثبت‌گرا و مثبت اندیش می‌باشند . زیرا این امر موجب می‌شود تا زمانی که با آن‌ها هستید استرس کمتری داشته باشد و هم‌چنین سبب می‌شوند تا خطر ابتلا به بیماری برای شما تا حد زیادی کاهش یابد . تأثیرات کاهش استرس توسط بودن با دوستان صمیمی و مثبت اندیشتان به این ترتیب است که هورمون‌های استرس را در بدن شما تقلیل می‌دهند و همین امر از بروز پیری زودرس، چین و چروک و غیره جلوگیری می کند و باعث می‌شود تا بدن و پوست سالم و جوانی داشته باشید .

اما داشتن روابط با دوستان و اعضای خانواده که افکار منفی دارند . مطمئنا وضعیت شما را بدتر می‌کنند و موجب می‌شوند تا به بیماری‌ها و استرس بیشتری مبتلا شوید .

از این‌ رو نکته مهمی که باید به عنوان نتیجه به یاد داشته باشید این است که هرکسی که در اطرافتان وجود دارد و با آن‌ها زندگی می‌کنید . و روابطی را برقرار می‌سازید، روی سلامتی جسمی و روحی شما تأثیر می‌گذارد . سلامتی پوست و بدن مورد گران‌بهایی است که باید برای حفاظت از آن باید ارتباط پایداری با دوستان و اعضای خانواده‌ بسازید  که به موجب آن استرس کمتر و زندگی شادتری را تجربه کنید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها