مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > توصیه های برای مراقبت از دست

توصیه های برای مراقبت از دست

0
(0)

توصیه های ساده برای مراقبت از دست های تان

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما توصیه های برای مراقبت از دست های تان را خواهیم گفت . در ادامه با ما همراه باشید .

آیا اخیرا از ضد عفونی کننده ها بسیار استفاده می کنید و دست های تان را به طور مداوم می شویید ؟ در این جا به شما می گوییم چگونه از دست های خود مراقبت کنید .

مردم کارهای زیادی با دست های شان در منزل، محل کار، بیرون و داخل مکان های مختلف انجام می دهند . تنها توجه کنید که چند بار در روز از دست های تان استفاده می کنید . ممکن است از همین اکنون در حال استفاده از انگشتان خود باشید تا این مقاله را به سمت بالا و پایین ببرید و بخوانید . به این دلیل است که مراقبت از دست ها بسیار اهمیت دارد .

 توصیه های برای مراقبت از دست

توصیه های برای مراقبت از دست

با شستن مداوم دست ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده به صورت مکرر، مطمئنا ناخن ها و دست ها در معرض آسیب قرار می گیرند ، اما باید از آن ها مراقبت کنید تا بتوانید به کارهای روزمره خود برسید . هر روز چند دقیقه را صرف سلامتی دست های تان کنید و به این ترتیب متوجه می شوید که دست های تان نرم تر، لطیف تر و سالم تر خواهند بود .

زمانی که به طور مداوم دست های تان را می شویید، صابونی که استفاده می کنید ، اهمیت بیشتری پیدا می کند . متخصصان پوست پیشنهاد می کنند از صابون های که پوست را خشک می کنند، استفاده نکنید .

از استفاده از صابون های آنتی باکتریال دوری کنید ، زیرا موجب می شوند تا پوست دست های تان بیشتر در معرض خشک شدن قرار بگیرند . این صابون ها هم چنین می توانند باکتری های مفید روی دست های تان را از بین ببرند و به این ترتیب باکتری های مضر در برابر آنتی بیوتیک ها مقاومت می کنند .

توصیه دیگر این است به جای شستن دست ها و بدن با آب خیلی داغ، از آب ولرم استفاده کنید . زمانی که دست های تان را با حوله خشک می کنید، سعی کنید با حرکات سخت و خشن همراه نباشد، چرا که این امر موجب التهاب و خشکی بیشتر پوست تان می شود .

اگر پوست شما ترک خورده و پینه زده می باشد و درد دارد ، باید از یک کرم مرطوب کننده با فرمول قوی یا پماد مناسبی استفاده کنید . برای این که بهترین نتیجه را به دست بیاورید، باید هر روز از آن به کار ببرید . اگر چه این محصولات قدرتمند قیمت بالایی دارند ، اما یا باید به سراغ یک محصول طبیعی و باکیفیت بالا بروید و یا خودتان چنین چیزی را درست کنید . این امر دست های تان را درمان می کند و از این که در آینده دچار ترک شوند، ممانعت به عمل می آورد .

 توصیه های برای مراقبت از دست

توصیه های برای مراقبت از دست

بسیاری از این کرم ها بر پایه آب می باشند ، از این رو اگر پوست بسیار خشکی دارید، باید یک کرمی را برای دست های تان خریداری کنید که بر پایه چربی می باشد. به جای این که به طور مداوم از لوسیون دست ها استفاده کنید، کرم ها از مواد پایدار تر و ماندگاری تری نسبت به لوسیون های موضعی ساخته شده اند، از این رو استفاده از آن ها بیشتر توصیه می شود .

بعد از حمام و دوش گرفتن، از کرم مورد نظر خود استفاده کنید ، زیرا بهترین زمان است که رطوبت روی پوست خود را به دام بیاندازید . برای پوست های آسیب دیده، سعی کنید از کرم آنتی بیوتیک و یک باند به کار ببرید تا دارو به خوبی در ناحیه مورد نظر خیس بخورد و جذب پوست شود .

اگر ظرف می شویید، باید از دستکش استفاده کنید . زیرا مایع ظرف شویی برای پوست دست ها بسیار قوی می باشد . روزانه حداقل از SPF 15 برای دست های تان استفاده کنید تا در برابر آفتاب سوختگی محافظت شود . اگر استفاده از ضد آفتاب روی دست ها چیزی است که همیشه فراموش می کنید ، SPF 15 در برخی از مرطوب کننده های صورت نیز یافت می شود . بعد از این که از ضد آفتاب یا این مرطوب کننده های حاوی SPF برای صورت تان استفاده نمودید، مقداری از آن را به پشت دست های تان نیز بزنید .

مواد غذایی که نیز وارد بدن خود می کنید، روی سلامت دست ها و ناخن های انگشتان تان تاثیر دارند . تحقیقات مشخص کرده است که یک رژیم حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C  با چربی و کربوهیدرات های کم تر، می تواند پوست را جوان کند . هم چنین شما باید مطمئن شوید که در طول روز، مقدار کافی آب می نوشید تا به نگهداری رطوبت پوست خود کمک کنید . از طرف دیگر، می توانید یک دستگاه مرطوب کننده هوا تهیه کنید که میزان رطوبت در هوا را افزایش می دهد . این امر موجب آبرسانی پوست و دست های شما نیز می شود .

اگر چه دست ها ممکن است مورد غفلت قرار بگیرند ، اما برای هر روز از زندگی تان یک امر واجب و ضروری می باشند. از عملکرد های روزانه تا وظایف دیگر در زندگی تان، این دست ها هستند که باعث می شوند تا دنیای اطراف تان را لمس کنید . با مراقبت از این عضو مهم از بدن تان، می توانید سلامت کلی بدن تان را بهبود دهید و با دست های دردناک و ترک خورده خداحافظ کنید .

 

 

منبع مقاله :

https://www.goodnet.org/articles/easy-steps-to-take-care-your-hands?utm_source=inb_goodnet&utm_medium=inbound&utm_campaign=inb_goodnet&dicbo=v1-97518c6becb2eda9b09faadaf9ce01b5-00e53c81f86e6ae20d32b7577c74832228-

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها