مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > نگهداری از پوست چرب و جوشدار

نگهداری از پوست چرب و جوشدار

5
(1)

چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم

همانطور که گفتیم اغلب کسانی که دارای پوست چرب هستند دارای احساس چربی و براقیت روی پوست هستند . و اغلب سطح پوست ضخیم و خشن  و دارای منافذ بزرگ و قابل رویت می باشند .

به واسطه فعالیت زیاد غدد چربی پوست زیاد جوش می زند وگرد و غبار و آلودگی بیشتری به خود جذب می کند . منافذ پوست بیشتر مسدود می شوند ولی از خصوصیات خوب این پوست دیرتر چروک شدن آن است . به همین دلیل بهتر است در مورد پوستهای چرب جوشدار و دارای منافذ باز در کنارهم صحبت شود .

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم و چه کار هایی کنیم تا این مشکل را برطرف کنیم .

پوستهای جوشدار و چرب:

پوست همه ما منافذی دارند که از 2 بخش تشکیل شده ، فولیکول مو و غدد ترشح کننده سبوم . ترشح سبوم به سطح پوست منتقل می شود که اگر میزان آن نرمال باشد باعث نرمی و روانی پوست می شود .

این منافذ ممکن است به دلایل مختلفی بسته شود مثلاً توسط چربی اضافی که خود پوست تولید می کند، توسط باکتری ها، توسط سلولهای مرده پوست یا آلودگی محیط . این بسته شدن منافذ باعث ایجاد آکنه یا همان جوش می شود که ممکن است سر سیاه یا سر سفید باشد .

انواع جوش:

کمدون جوش سر سیاه به علت اکسید شدن چربی ها در منافذ ایجاد میشه که شما می توانید با استفاده از شوینده های مناسب و اسکراب ها از این اکسیداسیون جلوگیری کنید .

جوش سر سفید همان جوشی ست که اصطلاحاً بهش جوش زیر پوستی گفته میشود.

به هیچ وجه نباید این کمدون ها را فشار بدهید  چون باعث پخش شدن چربی ها و باکتری ها میشود .اما با یک سری از محصولات می توان این جوش ها را کنترل کرد. این محصولات به 3 روش کار می کنند. کاهش چربی اضافی، باز کردن منافذ بسته و کشتن باکتری ها.

مراقبت از پوستهای جوشدار:

تا زمانی که منافذ پوست باز باشد و شما پوست چربی داشته باشید همیشه مستعد جوش های سر سیاه هستید . این جوش ها زمانی ایجاد می شوند که منافذ پوستی بطور کامل مسدود نشده اند و به صورت نسبی بند آمده اند . این باعث می شود که چربی هنوز بتواند به سطح پوست بیاید و علت سیاه شدن این جوش ها هم واکنش فی مابین  ( رنگدانه پوست ) با اکسیژن است .

برای درمان قدم اول استفاده از یک شوینده مناسب هست که منافذ باز را از آلودگی و چربی اضافه پاک کند و منافذ را جمع کند .

قدم دوم استفاده از تونر بعد از شستن صورت هست که چربی و برق ناخوشایند را از روی صورت پاک میکند.

قدم سوم استفاده از اسکراب ها ست که 2 الی 3 بار در هفته استفاده می‌شوند البته بستن منافذ با این راه ها بصورت موقت است و به صورت مراقبتی است.

هر لاین تخصصی مراقبت از پوست چرب معمولاً چند محصول را دارد (شوینده ، تونر ، اسکراب ، کرم ضد جوش ، کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار، ضد آفتاب پوست چرب و درمان فوری و اورژانسی جوش) بعضی از لاین ها محصولات تکمیلی بیشتری مانند محصولات ضد جوش بدن ، ضد جوش که جای جوش را از بین می بره، مات کننده صورت و محصولاتی برای جوش بزرگسالی دارند. برای درمان موضعی لازم هست که یه پکیج کامل تهیه شود مگر پوستی با حالت های مختلف که گاهی جوش میزنه و نیاز نیست کل پکیج را داشته باشه.

توصیه هایی برای نگهداری پوست چرب و جوشدار:

  • کسانی که دارای پوست چرب هستند، بسیار مستعد جوش زیر پوستی و سر سیاه هستند.بنابراین پیشنهاد میشود حتماً از اسکراپ استفاده کند.
  • حتماً صورتتان را با محصولات شوینده درمان جوش و آب ولرم بشویید تا ترشح چربی بیشتر نشود.
  • اگر بعد از شستشو پوستتان احساس کشیدگی کردید حتماً از مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار استفاده کنید این مرطوب کننده ها چربی کنترل شده دارند و چربی به پوست اضافه نمی کنند
  • به هیچ وجه محصولات ضد جوش حتی مرطوب کننده را دور چشم نزنید.
نویسنده: دکتر سپیده عبدالله زاده مشاور پوستی 70 رنگ

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها