مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > روغن کرچک و راز رشد موها

روغن کرچک و راز رشد موها

1
(1)

آیا روغن کرچک راز رشد موها می باشد ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد روغن کرچک و راز رشد موها برای شما مطالبی را گرد آوری کرده ایم .

اگر با ترمیم و احیای موها، ریزش مو و یا نازک بودن تارهای خود مشکل دارید، یک فرصتی وجود دارد که مطمئنا درباره آن بارها شنیده اید :

معجزه روغن کرچک برای رشد مو . با یک جستجو کوتاه در یوتیوب  می توانید هزاران نظر و ایده کاربران را مشاهده کنید که نشان می دهد که این روغن واقعا تاثیرگذار است. اما آیا شواهد و اسناد علمی برای اثر بخش بودن روغن کرچک روی رشد موها وجود دارد؟ برای فهمیدن این موضوع، با دو متخصص مو صحبت کردیم تا جواب خود را با سندیت علمی خدمت تان عرض کنیم  .

 

روغن کرچک و راز رشد موها

روغن کرچک و راز رشد موها

روغن کرچک چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

روغن کرچک به عنوان ricinus communis شناخته می شود که یک روغن گیاهی سرشار از مواد مغذی است که از دانه های کرچک به دست می آید . اگرچه این روغن اصالتا در آفریقای شرقی وجود دارد، اما برای اهداف زیبایی و درمانی در هند و هندوستان شرقی نیز به کار می رود . روغن کرچک معمولا شفاف یا زرد کمرنگ است ، مگر این که از دانه های جوشانده شده یا بو داده شده به دست بیاید که روغن کرچک سیاه معروف می باشد .

در سطح مولکولی، روغن کرچک یک اسید چرب با رشته بلند می باشد . اسید های چرب، پروتئین ها و مواد غذایی ضروری را برای فولیکول های مو فراهم می کنند و از التهاب فولیکول مو جلوگیری به عمل می آورند .

جدا از خاصیت ضد التهاب بودن آن، روغن کرچک دارای خواص ارزشمند دیگری نیز است. برخی از مزیت های استفاده از روغن کرچک شامل درخشان و شفاف کننده موها، افزایش انعطاف پذیری تارهای مو و خواص ضد میکروبی می باشد.

 

 

آیا روغن کرچک موجب رشد مو می شود ؟

هیچ تحقیقات و مطالعات علمی وجود ندارد که نشان دهد روغن کرچک می تواند رشد مو را 1 سانتی متر در هر ماه افزایش دهد- این میزان استاندارد سازمان FDA برای رشد مو می باشد. اما افرادی وجود دارند که به این روغن عمیقا اعتقاد دارند.

به علاوه 90 درصد از روغن کرچک از اسید چرب ریچینولی ساخته شده است که به تحریک گیرنده پروستاگلاندین E2 کمک می کند که منجر به گشاد شدن عروق خونی می شود. زمانی که روغن کرچک برای پوست سر به کار رود، گشاد شدن عروق می تواند جریان اکسیژن و مواد مغذی خون  را به پایگاه اصلی فولیکول مو که زیر ریشه مو قرار دارد، برساند.

متخصصان موافق می باشد که روغن کرچک به طور غیرمستقیم رشد مو را تحریک می کند. روغن کرچک به دلیل مواد مغذی که دارد، می تواند از فولیکول های مو در برابر عوامل مضر سلولی و بافتی که موجب به خطر افتادن سلامتی و زندگی فولیکول ها می شود، مراقبت نماید.

 

 

آیا روغن کرچک برای استفاده مژه ها و ابروها امن و بی خطر است ؟

جواب کوتاه به این سوال این است که برای ابروها موردی ندارد، اما در ارتباط با مژه ها باید احتیاط کنید . اگر تست آلرژی را روی بخش کوچکی از پوست خود انجام دادید، می توانید از آن روی ابروهای تان استفاده کنید . هیچ اطلاعات معتبری برای روغن کرچک و سلامت چشم ها در دسترس نیست، از این رو باید دقت کنید و با یک چشم پزشک درباره استفاده از روغن کرچک نزدیک به چشم های تان مشورت نمایید .

 

 

 

چگونه روغن کرچک را برای مو و پوست سر خود به کار ببرید ؟

اگر چه روغن کرچک بسیار کاربردی است، اما به این منظور نیست که برای هر کسی مناسب است . اهمیت تست آلرژی روی بخشی از پوست، قبل از استفاده از آن روی سراسر پوست سر، بیش از هر چیزی اهمیت دارد. مقدار اندکی از روغن را پشت گوش و یا بالای بازوی خود به مدت یک هفته بزنید و نتیجه را مشاهده کنید .

زمانی که مطمئن شدید که روغن کرچک با پوست شما مطابقت و سازگاری دارد، می توانید برای مو و پوست سر خود نیز استفاده کنید . اما متخصصان در این زمینه توصیه هایی برای شما دارند:

 

برای موهای صاف و نازک :

روغن کرچک می تواند به عنوان یک درمان عمیق برای محافظت از فیبرهای انتهای موها یعنی حداقل 2 تا 3 اینچ از موهای تان به کار برود. از آن به عنوان یک درمان قبل از شستشو موها با شامپو به کار ببرید تا به باز شدن گره موها نیز کمک کند. مراقب باشید که در مصرف این روغن زیاده روی نکنید. سپس موها را مثل همیشه بشویید و حالت دهید.

 

برای موهای صاف و متوسط تا ضخیم/موهای مجعد :

روغن کرچک را به عنوان یک درمان قوی قبل از شامپو، به تمام موهای خود بزنید. اندکی به موهای خود حرارت بدهید تا روغن بیشتر در کوتیکول های موی شما نفوذ کند.

 

برای موهای مجعد و موها با فرهای درشت :

پیشنهاد می شود در ماه های شرجی و گرم تابستان، چند قطره روغن کرچک را به کاندیشنر خود اضافه کنید.

 

موهای فرفری و سیم تلفنی (فر ریز): توصیه می شود از روغن کرچک به عنوان یک روش درمانی قبل از شامپو به اندازه مورد نیاز در رژیم مراقبت از موهای تان به کار ببرید. بسیار اهمیت دارد تا زمانی که از روغن های سنگین مانند روغن کرچک استفاده می کنید، هر ماه از یک شامپو با خاصیت سم زدایی به کار ببرید.

 

 

بهترین نوع روغن کرچک برای استفاده چیست ؟

هر دو متخصص پوست و موی مورد نظر پیشنهاد می کنند از روغن کرچک که با دمای سرد فشرده شده است، استفاده کنید .

می توانید روغن کرچک سرد را برای تارهای موی خود به کار ببرید . روغن کرچک سیاه می تواند برای پوست سر مورد استفاده قرار گیرد . اگر روغن کرچک سیاه را برای موهای خود به کار می برید، بعد از آن باید از تکنیک مسدود کردن کوتیکول های مو ها استفاده کنید تا موها حالت وز و نامنظمی به خود نگیرند. در هر صورت، هر دو نوع اسید رینولئیک کافی را برای موها مهیا می کنند .

 

چه زمانی باید از روغن کرچک ممانعت به عمل بیاورید ؟

اگر از شوره سر رنج می برید ، بهتر است از روغن کرچک برای موهای خود استفاده نکنید. هر دو متخصص مورد نظر ما موافق می باشند که روغن کرچک می تواند شرایط شوره سر را بدتر کند .

 

منبع مقاله:

https://www.elle.com/beauty/hair/a32948617/castor-oil-for-hair/

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها