مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > کاری کنید موهایتان چرب نشود

کاری کنید موهایتان چرب نشود

0
(0)

چگونه کاری کنید تا موهای تان کمتر چرب شود ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید کاری کنید موهایتان چرب نشود .

ما از متخصصان و کارشناسان خواستیم تا بهترین توصیه ها را درباره این که چگونه تولید چربی پوست سر را کنترل کنیم، ارائه کنند .

کاری کنید موهایتان چرب نشود

کاری کنید موهایتان چرب نشود

 

زمانی که پوست سر شما چرب است، موهای تان سنگین تر و حالت دادن به آن ها سخت تر از قبل می شود . اگر موهای چربی دارید، واقعا نگهداری از آن ها روز به روز دشوارتر می گردد. مطمئنا اگر بدانید که واقعا موهای چرب چیز بدی نیست، خوشحال می شوید . بر اساس متخصصان و کارشناسان، چربی پوست به دلیلی وجود دارد و واقعا مهم و مفید است .

غدد چربی ساز پوست همه ما مواد چربی به نام سبوم را تولید می کند . سبوم، مانع دفاعی پوست بدن و صورت و پوست سر را بهبود می بخشد و بنابراین، از پوست سراسر بدن ما در برابر آسیب و خشک شدن جلوگیری می نماید .

 

با این اوصاف، زمانی که بحث سبوم یا چربی های پوست می شود، باید بدانید که مزیت های بسیاری از آن به دست می آورید . مخصوصا اگر موهای صاف و معمولی داشته باشید که نسبت به موهای فرفری و یا ضخیم، نیاز به رطوبت بالایی ندارد . دلایل کلیدی اندکی وجود دارد که چرا برخی افراد همیشه پوست سر چرب دارند . یکی از آن ها شامپو کردن موها به تعداد دفعات زیاد و یا استفاده از شامپویی است که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد (و یا شاید هر دو این دلایل) .

شامپوهای قدرتمند می توانند چربی های طبیعی موها و پوست سر را از بین ببرند ، مخصوصا اگر دارای PH پایه باشند. آن ها کوتیکول های مویی که باید بسته باشند را باز می کنند و به این ترتیب آب و رطوبت موجود در آن تبخیر شده و به دنبال آن خشکی پدید می آید. غدد چربی ساز دوست ندارند که این اتفاق بی افتد و از این رو درصدد جبران بر می آیند.

همان طور که گفتیم، پوست سر شما مانند پوست صورت است . زیرا برای افرادی که پوست صورت چربی دارند . شستن بیش از اندازه یا استفاده بی رویه از اسکراب های صورت، توصیه نمی شود .

اگر چنین شرایطی برای شما صدق می کند، می توانید به پوست سر خود کمک کنید تا تولید چربی را کاهش دهد . در ادامه کارشناسان و متخصصان دلایل این که چرا مو و پوست سر شما چرب می باشد . و این که چگونه باید از آن ها نگه داری کنید و چه زمانی باید به پزشک و متخصص مراجعه کنید تا به نتایج مورد نظر خود برسید را توضیح می دهند .

 

کاری کنید موهایتان چرب نشود

کاری کنید موهایتان چرب نشود

چرا موهای من چرب است ؟

استفاده بیش از اندازه از شامپو دلیل بزرگی است که موجب چرب شدن مداوم موها می شود . اما چگونه می توانید متوجه شوید که این موضوع دلیل اصلی چرب شدن موی شما است ؟

بر اساس گفته متخصصان، همه چیز به این موضوع باز می گردد . که موهای تان چه اندازه ای دارد و آیا پوست سر شما عمدتا و طبیعتاً مستعد تولید چربی بیشتر است یا خیر. اگر اخبرا با پوست سر چرب مواجه شده اید، عادت های مراقبت از موهای تان می توانند دلیل اصلی در این زمینه باشند . در این شرایط، شما باید روتین مراقبت از موهای تان عوض کنید تا ببینید که آیا نتیجه بهتری را به دست می آورید یا خیر .

اگر تا جایی که یادتان می آید، همیشه پوست سر چرب داشتید و هم چنین پوست صورت تان نیز مستعد چربی است، دلیل اصلی به “ژنتیک” باز می گردد که نقش مهمی را ایفا می نماید . پوست برخی از ما طبیعتاً چربی بیشتری از دیگران تولید می کند که می تواند منجر به داشتن پوست سر چرب شود . اگر هم پوست صورت و هم پوست سر چربی دارید، مشخص می شود که بدن شما به طور طبیعی را به همین منوال است . در کنار ژنتیک، تولید چربی هم چنین از هورمون ها، استرس و آب و هوای مرطوب تاثیر می گیرد .

از طرف دیگر پوست همیشه چرب می تواند نتیجه چیزی به نام درماتیت های سبورئیک باشد . این عارضه شرایط پوستی است که نشانه هایی از جمله تولید چربی بیشتر، شوره و پوست پوسته شدن سر را به همراه دارد که حاصل رشد یک نوع مخمری به نام مالاسزیا می باشد .

پسوریازیس نیز دلیل بالقوه دیگر برای پوست سر همیشه چرب است . برای مشخص کردن این که کدام یک از دلایل موجب چرب شدن پوست سر شما است، باید با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

کاری کنید موهایتان چرب نشود

کاری کنید موهایتان چرب نشود

 

چه کار کنم تا چربی پوست سر من کاهش یابد ؟

دلیل پوست سر چرب، نقش بزرگی را درباره این که چگونه باید آن را درمان کنید، ایفا می کند . اگر مطمئن هستید که تولید چربی پوست سر شما تحت تاثیر روتین مراقبت از مویی است که از آن پیروی می کنید .

می توانید واقعا پوست سر خود را به حالت نرمال و قبلی خود باز گردانید . یافتن شامپو صحیح و استفاده از محصولات مناسب می تواند به کنترل چربی پوست سر کمک کند. در این زمینه مصرف شامپوهای معمولی که بر پایه چربی نمی باشند، توصیه می شود .

برای کمک به درمان پوست سر چرب شما، توصیه می شود هر یک روز در میان موها تان را شامپو کنید . بعد از شامپو کردن، از کاندیشنر فقط روی انتهای موهای تان به کار ببرید . شاید در ابتدا فکر کنید که این راه حل جواب نمی دهد، اما اگر چندین بار این کار انجام دهید، متوجه تغییر در پوست سر خود خواهید شد .

با این تکنیک شما می توانید به طور تدریجی موهای تان را هر دو روز در میان و سپس هر سه روز در میان و غیره بشویید . شما باید بعد از یک ماه، متوجه تغییراتی در پوست سر خود بشوید . اما اگر پوست سر شما هم چنان چربی بسیاری را تولید می کند، می توانید یک بار در ماه از درمان های شفاف کننده و پاک کننده موها (Clarifying Treatment) استفاده نمایید .

ماساژ روغن کاستور هر چند وقت یک بار روی ریشه موها قبل از خواب نیز می تواند به متعادل کردن چربی پوست سر کمک کند. شاید به نظر متناقض و عجیب و غریب برسد، اما روغن کاستور می تواند فولیکول های مو را تغذیه کند و با التهاب مقابله نماید .

هم چنین اسکراب پوست سر با نمک دریا نیز موجب می شود تا موها از شر چربی های اضافه رها شوند، بدون اینکه آسیبی به تارهای مو برسد و یا چربی طبیعی موها از بین برود.

اگر تمامی این راه حل ها برای شما جواب نمی دهد، ماساژ پوست سر به صورت منظم به عنوان بخشی از روتین مراقبت از موهای تان، واقعا جواب می دهد. نه تنها این امر موجب گردش خون پوست سر شما می شود، بلکه روش عالی برای کاهش استرس و احساس خوب می باشد .

اگر چربی پوست سر احتمالا به دلیل ژنتیک یا عوامل دیگری است که تحت کنترل شما نیست .

ممکن است نیاز داشته باشید تا بیشتر موهای تان را شامپو کنید . به این ترتیب برای پوست سر چرب، توصیه می شود تا یک بار در روز موها را با شامپو بشویید . البته لازم نیست در این زمینه زیاده روی کنید زیرا شرایط بدتری مانند خشکی و التهاب به وجود می آید، از این رو بسیار اهمیت دارد تا قلق و طبیعت موهای تان را تشخیص دهید و بر این اساس تصمیم بگیرید که باید هر از چند گاهی در طول یک هفته، موهای تان را بشویید .

اگر موهای فرفری و سیمی دارید ، می توانید از تعداد دفعات کمتری از شامپو استفاده کنید . اما موهای طبیعی و معمولی نیاز دارند در این زمینه مورد توجه بیشتری قرار بگیرند .

توصیه :

اما یک بار دیگر می گوییم، برای پوست سر یا موهای چرب، باید از محصولات صحیحی استفاده کنید تا به طور موثری تاثیر خود را بگذارند . مانند شامپوهای شفاف کننده که اساسا فرمول های به شدت قوی دارند .

و ممکن است علاوه بر کثیفی ها و مواد انباشته شده روی موها، چربی های طبیعی و اضافه موها را از بین ببرند . به شامپوهای شفاف کننده به عنوان یک محصولی که عمیقا موها را تمیز می کند فکر کنید .

شامپویی که موجب کاهش بقایای انباشته شده روی موها، چربی و آلودگی و کثیفی می شود . علاوه بر این می توانید هم چنین از یک شامپو حاوی سالیسیلیک اسید چند بار در هفته استفاده کنید .

اگر هیچ یک از حل های این مقاله برای شما کاربردی نبود، باید با یک متخصص پوست مو مشورت کنید . آن ها شرایط پوست تان را تشخیص می دهند و بر این اساس، راهکارها و یا محصولاتی را برای تان تجویز می کنند .

منبع مقاله :

https://www.allure.com/story/greasy-hair-fix#intcid=recommendations_allure-bottom-recirc_36e655c0-f32f-47ab-a828-67f13dab30d1_similar2-3

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها