مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > راز سلامتی شما با ورزش

راز سلامتی شما با ورزش

0
(0)

چرا انجام ندادن هیچ کاری به اندازه ورزش کردن برای سلامتی شما مفید است

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به راز سلامتی شما با ورزش و ورزش کردن خواهیم پرداخت .

اخیرا متوجه شدم که در طی سه روز 40 ساعت کار می کنم، منظورم نوشتن و ویرایش مقاله است که یکی از مهم ترین چالش های زندگی یک نویسنده وبلاگ به شمار می رود . برای این که آرامش خیال داشته باشم، سعی می کردم 8 ساعت تمام بخوابم، هر روز ورزش کنم و غذاهایی ناسالم یا حتی نیمه سالمی که همسرم برای من درست می کرد را نخورم . اما در روز چهارم، کلماتی که در مقاله ها می نوشتم به نظر عجیب و غریب می آمدند و هیچ چیز سر جای خود نبود  .

آن قسمت از مغزم که حالت گیجی و بی حوصله گی به خود می گیرد، تازه شروع به کار کرده بود . از این رو تمام کاری که انجام می دادم از نظرم بی فایده و بی نتیجه بود . موضوع حتی فراتر از این حرفا بود . من از سه پله نیز افتادم و خوشبختانه در وسط راه نتوانستم خودم را نگه دارم تا آسیب جدی نخورم و سپس نشستم . همه جا را تیره و تار می دیدم. می دانستم که اگر به راه رفتن ادامه بدهم، می افتم و آسیب می بینم .

راز سلامتی شما با ورزش

راز سلامتی شما با ورزش

همه ما بارها و بارها از دنیای دیجیتالی خسته و افسرده شده ایم، اما هنوز هم به سمت آن می رویم و همه چیز را طوطی وار تکرار می کنیم. حتی زمانی که وقت اضافه ای داریم تا بدویم، حمام برویم و یا غذا بخوریم، سعی می کنیم به پادکست ها یا آهنگ هایی گوش بدهیم یا در اینستاگرام جستجو کنیم. و به این ترتیب در دنیای دیجیتال غرق می شویم. من شخصا زندگی نمی کردم، یعنی این معنای واقعی زندگی نیست، زیرا اندکی به ذهن و مغزم استراحت نمی دادم و یا ساده تر بگویم، هیچ وقت نمی شد تا هیچ کاری انجام ندهم .

این چیزی است که “استراحت در بیداری” نام دارد. محققان می گویند که استراحت در بیداری به عنوان چهارمین قطعه پازل در کنار ورزش، تغذیه و خواب می باشد. استراحت در بیداری یک دوره سکوت، آرامش، انعکاسی است که به نظر می رسد تا به مغز اجازه می دهد تا متمرکز شود و هر چیزی که در اطراف اتفاق می افتد را به خوبی آنالیز کند. این که به صورت آگاهانه از خود درون تان فاصله بگیرید و تمامی کارها و زمان بندی ها و برنامه های تان را فراموش کنید، بسیار اهمیت دارد .

به این ترتیب به مغز و ذهن خود اجازه می دهید تا درباره این که چه نیازی هایی باید پردازش شوند و چه نیازهایی باید سریعا تامین شوند، برای چه چیزهایی باید آماده شوید و یا هر چیز دیگر، آماده باشد . این ها چیزی بود که در طول سه روز انجام نداده بودم و فقط تمام هوش و مغز و روح خود را به صفحه نمایش کامپیوتر خیره کرده بودم .

در حالی که مشکلاتی مانند خواب، ذهن آگاهی، مینیمالیسم، زندگی آرام و مراقبت از خود تبدیل به وسواس های سلامتی این روزها شده است، اما هیچ یک از این ها به طور خاص و ویژه ای اهمیت بیدار بودن و انجام ندادن هیچ کاری را مشخص نمی کند :

بله ما درباره ضرورت کناره گیری از همه چیز صحبت می کنیم. زمانی که تمام روز و یا تمام زندگی  ما سرشار از کارهای گوناگون است، تعریف استراحت در بیداری و مشخص کردن تمایز و تفاوت عملی آن با استراحت، آرامش، بیکار بودن، تفریح، سرگرمی و لذت هر دو اندکی ناآشنا به نظر می رسد . برخی هم شاید با انجام مدیتیشن اندکی از این کارهای روزمره فاصله بگیرند، اما ما آن را به عنوان یک کار بسیار خوبی در نظر می گیریم که سلامتی و بازدهی مان را ارتقاء می دهد .

اما در طول استراحت در بیداری، شما می توانید لباس های تان را بشویید و تا کنید، غذا بپزید و یا هر چیز دیگر، اما نباید از نظر ذهنی خود را درگیر چیزی کنید، حتی موزیک. مشکل این است، اگر واقعا آهنگی را دوست داشته باشید، با آن ذهن تان مشغول می شود و این چیزی نیست که مورد هدف “استراحت در بیداری” باشد .

راز سلامتی شما با ورزش

راز سلامتی شما با ورزش

مورد دیگری که باید مورد ملاحظه قرار دهید چیزی است که Alex Soojung ناشر کتاب “Rest: Why you get more done, when you work less” تحت عنوان “استراحت سنجیده شده”  توضیح می دهد .

این موضوع با استراحت در بیداری معمولی تفاوت دارد، سنجیده بودن به معنی انتخاب کردن آن و برنامه ریزی برای آن و توجه به آن می باشد . چیزی که ویژگی مهم یک استراحت را مشخص می کند این است که ما می توانیم واقعا مزیت های بسیاری از آن کسب کنیم. یکی از موانع چنین استراحت هایی، درگیری ذهنی و یا حتی مشکلات جسمی است .

از این رو در حالی که استراحت در بیداری موجب می شود از دنیا جدا شوم و به هیچ یک از دغدغه های زندگیم فکر نکنم، اما استراحت سنجیده شده می تواند شامل دوچرخه سواری، بازی کردن، بحث درباره یک فیلم با یک دوست باشد .

استراحت در بیداری و استراحت سنجیده شده چیزهای مشترکی دارند :

شما نیاز به زمان دارید تا استراحت کنید، زیرا به این ترتیب است که ذهن ناخودآگاه شما به کار می افتد . بنابراین توصیه می شود تا کارها را لایه بندی کرده و استراحت کنید، یعنی 4 یا 5 ساعت بی وقفه کار کنید و سپس بلافاصله یک به استراحت بپردازید و هیچ کاری نکنید. نه این که در این دوره استراحت به سراغ اینستاگرام بروید .

این تغییر از کار کردن به استراحت کردن تنها در چند دقیقه اتفاق می افتد، از این رو ناخودآگاه ذهن تان به سمت اطلاعات، قضاوت و تصمیم گیری می رود . حتی در حالی که باغبانی می کنید و یا می دوید و با سگ خود وقت می گذرانید و غیره، در هر صورت ذهن شما هنوز هم این موضوع را پردازش می کند .

و ایده هایی را بررسی می نماید و احتمالات مختلف را سنجش می کند .  آیا تا به حال ایده نابی در حمام به ذهن تان رسیده است ؟  دلیل آن همین است .

افراد خیلی موفقی که در مطالعات مورد بررسی قرار گرفتند ، حداقل یک یا دو ساعت در روز به استراحت سنجیده شده می پردازند. ناشر Malcolm Gladwell  می گوید که سعی می نماید حداقل هر روز یک ساعت در سکوت مطلق بگذارند (در پیاده روی یا دویدن). هیچ تلفنی و هیچ هندزفری، تنها یک ساعت تا به تفکرات خود فکر کنید . به عبارت دیگر، هیچ چیز به این اندازه نمی تواند باعث شود تا به چیزهای ارزشمندی دست یابید .

میزان استراحت در بیداری که یک شخص نیاز دارد ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد ، مانند مدت زمانی که با صفحه نمایش کار می کند و مدت زمانی که بیرون از خانه می گذراند، اما در هر صورت گمان زده می شود که یک ساعت در روز کافی است.  حتی این میزان برای شروع نیز بسیار مفید است .

اما دوره های بلند مدت استراحت نیز بسیار اهمیت دارند. یک برنامه ریزی برای تعطیلات ایده خوبی است . می تواند یک هفته تا ده روز هر سه ماه در میان باشد . شادی و خوشبختی در روز هفتم تعطیلات به اوج خود می رسد و مزیت های روانشناختی آن تا دو ماه به قوت خود باقی می ماند .

فیلمساز Tiffany Shlain کتاب جدیدی به نام “6/24: The Power of Blogging one day a week” توضیح می دهد که از گذشته تا کنون این موضوع در خانواده او وجود داشت است :

برای 24 ساعت به هیچ صفحه نمایشی خیره نمی شوید، این 24 ساعت می تواند به طور مثال هر شنبه باشد . این شنبه های به دور از تکنولوژی در طول هفته تاثیرات بسزایی دارند ، البته در صورتی که هر روز ساعاتی نیز آفلاین باشید . اما این آفلاین بودن به اندازه یک روز استراحت در هفته قدرتمند نیست. زمانی که گوشی همراه شما در اطراف تان قرار دارد، همیشه مشغله ذهنی دارید که واقعا خسته کننده است و به خودی خود بسیار استرس زا می باشد .

این موضوع مخصوصا برای خانم هایی که اغلب مسئولیت های انجام کارهای بیشتری بر عهده دارند تا از ساعت اوقات فراغت و خوشی خود بزنند و به انجام دادن آن ها بپردازند، صدق می کند :

عکس گرفتن، ویرایش کردن، پست کردن و سپس نظارت بر میزان فالوورها و لایک ها .

 

استراحت یک مشکل زنانه نیز می باشد . خانم هایی که این مشکل را ندارند، بین درگیری ذهنی برای انجام کارهای تمام وقت خود در محل کار و خانه، تعادل بسیار خوب و عالی برقرار می کنند، این در حالی است که روزانه به احساسات و عواطف خود نیز رسیدگی می کنند . استفاده از تمام انرژی ذهنی در دسترس شما به معنی این است که در پایان یک روز، بعد از نوشیدن یک فنجان شیر گرم در رختخواب خود می خیزید .  (یک مطالعه ای مشخص کرده است که نوجوانان پسر نسبت به نوجوانان دختر هر روز یک ساعت بیشتر به تفریح و شادی می پردازند . به این ترتیب این تفاوت از همین سنین آغاز شده و رفته رفته نیز زیادتر می شود).

 

راز سلامتی شما با ورزش

راز سلامتی شما با ورزش

 

در کتابی به نام “My Year Of Rest And Relaxation” خانمی تصمیم می گیرد تا تمام طول یک سال را به خواب برود که هم عجیب و غریب است و هم کاملا مربوط به آن دسته از افرادی است که استراحت، تنهایی و سکوت طولانی مدت را کاملا بیهوده می دانند .

از آن به بعد ناشران و کتاب های بسیاری به آزادی زنان، کمتر کار کردن آن ها، تمرکز نداشتن فقط روی فرزندآوری و همسرداری، مشخص کردن محدودیت ها و مسائلی از این دست توجه نمودند .

به طور مثال :

در کتاب How to Do Nothing:  Resisting the Attention Economy به یک روش دیگری از رد کردن و زیر پا گذاشتن دنیای اطراف مان اشاره می کند که شامل استراحت می شود . نویسنده کتاب می نویسند که این “هیچ چیز” (nothing) که پیشنهاد می کنم تنها هیچ چیزی است که موجب بازدهی و سرمایه گذاری می شود که ممکن است با استراحت در بیداری و استراحت سنجیده شده تکامل یابد و تکمیل شود.”

  “تامل کردن روی این موضوع و فهمیدن این که چه چیزی برای شما بهترین است، واقعا به زندگی تان نظم و ترتیب با ارزشی می بخشد. استراحت هرگز چیزی نبوده است که زمانی که هر کاری را تمام می کنید، بخواهید انجام دهید. اگر می خواهید استراحت کنید، باید آن را به دست بیاورید”.

 

 

منبع مقاله :

https://www.elle.com/beauty/health-fitness/a32212168/doing-nothing-health-benefits/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها