مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > هشدار در مورد مصرف مکمل بیوتین

هشدار در مورد مصرف مکمل بیوتین

0
(0)

سازمان FDA اخیرا هشداری درباره مصرف مکمل بیوتین منتشر کرد

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به هشدار در مورد مصرف مکمل بیوتین خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

بیوتین که نمادی از موهای بلند Cher و ناخن های زیبای Rihanna می باشد، همیشه بحث برانگیز بوده است، زیرا اینکه این ویتامین می تواند به شما در رشد موهای تان بسیار کمک کند، مورد تایید سازمان FDA قرار نگرفته است .

حالا هشدار جدید سازمان FDA اخطار دیگری را خاطر نشان می کند که باید قبل از مصرف بیوتین به آن توجه شود :

بیوتین می تواند موجب اخلال در نتایج آزمایش خون شود .

سال گذشته، طی تحقیقات و مطالعاتی گزارش شد که مصرف دوزهای بالای بیوتین می تواند نتایج آزمایش های خون مشخصی را اشتباه نشان دهد، به طور مثال نتیجه مثبت کاذب بارداری و نتیجه منفی کاذب سرطان . در اخطاری که اخیرا FDA منتشر نمود، روی این مسئله تاکید شده است . FDA به عموم مردم، مراکز درمانی، پرسنل آزمایشگاه و متخصصان آزمایش خون هشدار می دهد که بیوتین می تواند به طور چشمگیری در نتایج آزمایش های خون مشخصی تاثیر گذار باشد و نتایج اشتباه و کاذبی را نشان دهد .

هشدار در مورد مصرف مکمل بیوتین

هشدار در مورد مصرف مکمل بیوتین

بیوتین در بدن شما

بیوتین در بدن شما (چه از رژیم غذایی به دست بیاید و یا از مصرف کردن مکمل ها) با برخی از پروتئین ها اتصال برقرار می کند که این پروتئین ها در شرایط مختلفی برای تشخیص بیماری ها و یا سایر موارد، مورد بررسی قرار می گیرند. پزشکان می توانند سطح بیوتین خون شما را به منظور روشی برای تشخیص حضور پروتئین مورد نظر در بدن تان بررسی نمایند، اما اگر شما مکمل های بیوتین مصرف کنید، ممکن است موجب اشتباه در نتایج آزمایش خون شود .

نتایج اشتباه و کاذب، عواقب خطرناکی دارد. بر اساس این اخطاريه، سازمان FDA می گوید که شمار حوادث ناگواری که در اثر دخالت بیوتین در نتایج آزمایشگاهی اتفاق می افتد، از جمله مرگ یک نفر، افزایش یافته است .

منابع طبیعی بیوتین 

بیوتین یک ویتامین طبیعی است . ما آن را از تخم مرغ، حبوبات و بادام به دست می آوریم و مصرف متعادل و صحیح آن مشکلی را پیش نمی آورد . این ریسک تداخل بیوتین در نتایج آزمایش خون می تواند به دلیل مصرف مکمل های این ویتامین باشد. مصرف این مکمل دارای 650 برابر بیوتینی است که به صورت روزانه به دست می آورید. این سطح از بیوتین می تواند نتیجه مثبت کاذب بارداری و یا منفی کاذب در تست سرطان خون را باعث شود .

تداخل بیوتین در بدن شما

برای جلوگیری از تداخل بیوتین در نتایج آزمایش های مهم و خطرناک، مطمئن شوید که پزشک شما می داند که شما مکمل بیوتین مصرف می کنید (به یاد داشته باشید، این ویتامین ممکن است در قرص مولتی ویتامین، قرص های قبل از بارداری شما وجود داشته باشد، حتی اگر مکمل بیوتین خاصی را مصرف نمی کنید) .

هم چنین اجازه دهید که پرسنل آزمایشگاه خون مورد نظر نیز این موضوع را بداند . بسیار اهمیت دارد تا هر گونه مکملی که مصرف می کنید را با پزشک خود در میان بگذارید، زیرا این مکمل ها می توانند تاثیرات مختلفی داشته باشند . تنها به این دلیل که برخی چیزها OTC و یا طبیعی هستند، به این معنا نیست که کاملا بی ضرر می باشند .

اگر فکر می کنید که بیوتین ممکن است در نتایج تست آزمایش خون شما نقش داشته باشد، به سازمان FDA گزارش دهید . اگر شک دارید یا مشکلی را در تست آزمایش خون خود مشاهده می کنید ، این در حالی است که مکمل بیوتین مصرف می کنید، بهتر است یک گزارش به MedWatch ارسال کنید که موسسه نکات ایمنی و گزارش رویدادهای نامطلوب سازمان FDA می باشد .

نتیجه :

اجازه دهید که تیم مراکز درمانی که به آن جا مراجعه می کنید و پرسنل آزمایشگاه خون مورد نظر شما بدانند که مکمل بیوتین مصرف می کنید . اگر نیاز به آزمایش جداگانه ای برای تعیین سطح بیوتین خون تان نیاز داشته باشید، پزشک این کار را برای شما انجام می دهد.

 

 

منبع مقاله :

https://www.allure.com/story/fda-warning-biotin-supplements

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها