مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

0
(0)

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی خواهیم پرداخت . با ما باشید .

در این جا تجربه خانمی از کاهش مصرف قند در رژیم غذایی خود را مطالعه می کنید تا شاید الهامی باشد که شما نیز دست به کار شوید:

من مصرف مواد قندی و شیرین خود را حدود 50 درصد کاهش دادم و تفاوت های شگفت انگیزی در صورت، بدن و حتی تمرکز ذهنی خود متوجه شدم .

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

 

خوب هر کسی در اطراف من زندگی می کند می داند که عاشق مواد قندی و شیرینی جات هستم :

من به گونه ای به این ماده غذایی اعتیاد پیدا کرده بودم که حتی یک روز بدون مصرف چند شکلات و شیرینی نمی توانستم بگذارنم . خوب بالاخره متوجه شدم که کاهش مصرف مواد غذایی شیرین به نفع من است . سعی کردم خودم را با کمتر خوردن این مواد قندی در طول دو هفته به چالش بزرگی دعوت کنم. به این ترتیب بود که برای خودم قوانینی را مشخص نمودم :

من تنها هر روزی یک غذای شیرین کوچک می خورم و از استفاده از شکلات، شیرینی و کلوچه جلوگیری می نمایم .
واقعا از آن پس احساس بسیار بسیار بهتری داشتم.

متوجه شدم که انرژی بیشتری دارم اما مزیت های دیگری نیز روز به روز نمایان شد که واقعا انتظارش را نداشتم. در این مقاله به شما می گویم که در دوران این چالش من، چه اتفاقاتی افتاد که واقعا برای من یک آزمون و آزمایش ارزشمند بود.

 

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

 

1.من دوره بسیار سختی را تجربه کردم

به عنوان کسی که در روز سه وعده غذای شیرین مصرف می کرد و حالا می خواست به روزانه به یک عدد کاهش دهد ، واقعا روزهای سختی بود . من در بعد از ظهر روزهایی که مصرف شیرینی خود را کاهش می دادم، احساس سردرد، بی حالی و تنبلی می کردم . قسم می خورم که وسط روز تقریبا بی حال می شدم .

اما خبر خوش این بود که بدن من بالاخره به حالت نرمال بازگشت- من توانستم این دوره سخت را پشت سر بگذارم.

 

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

  1. من در یک زمان مشخص هر روز یک چیز شیرین می خوردم و این بهترین ترفند بود

می خواستم مطمئن شوم که آن یک وعده شیرین روزانه من نیز سرشار از مواد مغذی است، از این رو به ماست های میوه ای یونانی که غنی از پروتئین می باشد، روی آوردم و سعی می کردم آن را بیشتر صبح ها بخورم . خوردن آن درست در یک زمان از روز من را وارد روتین جدیدی کرد و از آن پس به رژیم غذایی روزانه من نظم و ترتیب داد .

خیلی ساده بود تا وسوسه های درونم را خنثی کنم (مانند گاز زدن به شکلات)، زیرا می دانستم که اگر از قوانین تخطی کنم، دیگر صبح روز بعد این ماست میوه ای خوشمزه را نمی توانم بخورم .

 

من عادت کردم که بعد از تمرین صبحگاهی، برای صبحانه ماست بخورم.

بعد از این که تمرین صبحگاهی خود را انجام دادم و یا در حالی که صبح ها در خانه به کارهای خود مشغول می باشم . از این ماست استفاده می کنم . طعم میوه آن بسیار شیرین است . بدون این که مانند شیرینی ها و شکلات ها، مواد قندی زیادی داشته باشد. من هر روز مشتاق رسیدن وقت صبحانه بودم و از این تجربه لذت می بردم .

حالا احساس بهتری نسبت به روزهایی دارم که 24 ساعت و 7 روز هفته شیرینی و شکلات مصرف می کردم .
نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

 

  1. مزاج من تغییر کرد

در طول دو هفته، مزاج من تغییر نمود و کمتر شیرینی جات مصرف می کردم. حالا دیدن شیرینی و شکلات و کیک های خوشمزه ، من را وسوسه نمی کرد. به این ترتیب کمتر به سراغ کوکی، بیسکویت، کاپ کیک و دیگر خوراکی های شیرینی می رفتم که همیشه در اطراف من پیدا می شد .

حتی زمانی که لحظه ای خطا می کردم و کوکی که همکارم برایم می فرستاد را می خورم ، احساس می کردم خیلی زیاده روی نموده ام . از آن پس بود که حتی تصور نمی کردم بتوانم خوردن شیرینی جات را در تمام روز تحمل کنم . چیزی که هرگز فکر نمی کردم به آن برسم .

 

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

  1. وسوسه همه جا همراه من بود، اما بالاخره توانستم بر همه آن ها غلبه کنم

واقعا شوخی نمی کنم، به نظر می رسد که خدایان شیرینی و شکلات درست لحظه ای که تصمیم گرفته ام تا مصرف آن ها را کاهش دهم، تصمیم گرفته اند مرا مورد لطف و رحمت خود قرار دهند ☻.

این گونه به نظر می رسید که کیک، کاپ کیک، کوکی، و شکلات باید هر روز روی میز من قرار داشته باشد وگرنه یک بخش از مغزم فریاد می کشید .

من این مشکل را به سادگی حل کردم . تمامی شیرینی جات را به جای میز کار خود به میز آشپزخانه منتقل نمودم . و سپس نفس عمیق می کشیدم تا حس ولع آن در من فروکش کند و این روش به طور معجزه آسایی جواب داد .

 

 

  1. من تمرکز و انرژی بیشتری به دست آوردم

مزیت لذت بخش دیگر کاهش مواد قندی در رژیم غذایی به این ترتیب بود :

زمانی که تصمیم به عقب نشینی از این مواد غذایی نمودم، در طول روز احساس می کردم که یک چیزی کم دارم .  من قبلا همیشه در طول روز شکلات و آبنبات هایی همراه خودم داشتم و یا یک تکه از کیکی که همکارم پخته بود را می خوردم و سپس بعد از یک ساعت احساس می کردم که انرژی ام فروکش کرده است .

اما حالا دیگر مثل سابق نیستم . به عنوان یک شخص هوشمند در انتخاب مواد غذایی، زمانی که به کار و شغل خود مشغول می شوم ، احساس تمرکز بیشتری می کنم و بیشتر جلسات و برنامه های خود را به یاد دارم و مطابق با برنامه مشخصی پیش می روم .

 

  1. من از تمرین کردن نتیجه بهتری به دست می آورم

واقعا دروغ نمی گویم ، این یکی از بخش های مورد علاقه این تجربه لذت بخش من به شمار می رود . بارها و بارها متخصصان تغذیه به من می گفتند که قند التهاب زا است و خوردن بیش از اندازه آن می تواند موجب نفخ و ورم شود .

من همیشه در طول هفته می دویدم و ورزش می کردم، اما احساس می نمودم که بدنم با کوه بزرگی برخورد کرده است . درست از زمانی که شروع به کاهش مصرف مواد قندی نمودم، نتیجه بهتری از تمرینات خود و ورزش کردن در باشگاه به دست آوردم . من هنوز سیکس پک ندارم ، اما احساس می کنم که حالا اندام ورزیده تری دارم .

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

 

  1. پوست من به طرز شگفت انگیزی بهبود یافته است

روتین مراقبت از پوست من مهم ترین بخش از هر روز من به شمار می آید . من همیشه از استفاده از محصولات مراقبت از پوست خوش حال می باشم و هرگز محصولات مورد تایید متخصص پوست خود را کنار نگذاشته ام . اما فرقی ندارد که چقدر نسبت به استفاده از آن ها مصمم باشم، در هر صورت هیچ چیز بیش از آن چیزهایی که در طول روز می خورم، روی پوست من تاثیر ندارد .

من همیشه متوجه ارتباطی میان مصرف زیاد مواد قندی و جوش و آکنه روی صورت خود می شوم . این بخشی از زندگی پوست من است که آن را قبول کرده ام. زمانی که مصرف مواد قندی را در طول این دو هفته کاهش دادم ، پوست من به بهترین وجه ممکن به نظر می رسد :

صاف و هموار، برجسته و درخشان .
نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

نتیجه کاهش مصرف قند در رژیم غذایی

حالا که می دانم می توانم از پس کاهش مصرف شیرینی جات بر بیایم و با توجه به مزیت های شگفت انگیزی که از این تصمیم خود شاهد بودم . می خواهم هم چنان این رژیم و روتین را ادامه بدهم . تمرکز بهتر در کار، پوست صاف و هموار و شاداب تر و نفخ کمتر.  واقعا تعجب می کنم که چرا به چنین مواد غذایی معتاد شده بودم .

 

 

منبع مقاله :

https://www.elle.com/beauty/health-fitness/a26294041/reducing-sugar-health-beauty-benefits/

 

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها