مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > درمان ترک پا

درمان ترک پا

0
(0)

درمان ترک پا

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که درمان ترک پا کار پر هزینه‌ای نیست و شما می‌توانید با استفاده از چند دستورالعمل ساده‌ای که در اینجا برایتان آورده‌ایم پاهای خودتان را درمان کنید.

اسکراب سلول‌های مرده پوست :

 شاید بپرسید چطور می‌توانید سلول‌های مرده را از پوست زبر پایتان جدا کنید ، یکی از راحت‌ترین راه‌ها استفاده از اسکراب است و محبوب‌ترین روش نیز سنگ‌پا است . برای این کار اول پایتان را در آب گرمی که کمی صابون در آن ریخته‌اید خیس کنید ، سپس سنگ‌پا را برداشته و به‌آرامی آن را روی پوست‌های مرده بکشید . بعد از اسکراب کردن پاهایتان را آب‌کشی و خشک‌کنید و حتماً به آن مرطوب‌کننده بزنید .

عسل :

 عسل یک داروی طبیعی فوق‌العاده است که می‌تواند رطوبت را به پوست مرده شما بازگرداند . درست مانند راه‌حل قبلی پایتان را در آب قرار دهید تا خیس بخورد ولی به‌جای صابون از کمی عسل در آب استفاده کنید و بگذارید حدود 20 دقیقه در آب باقی بماند . سپس از سنگ‌پا استفاده کنید و بعد از خشک‌کردن به آن مرطوب‌کننده بزنید .

روغن نارگیل :

روغن نارگیل نه‌تنها پوست شما را مرطوب می‌کند بلکه به دلیل خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری که دارد به‌سلامت پوست پای شما کمک می‌کند . و مانع بو گرفتن پایتان می‌شود . قبل از خواب و بعد از خیس کردن و اسکراب پا مقدار زیادی روغن نارگیل به پاهایتان بزنید . و برای جلوگیری از چرب شدن تختتان از جوراب‌های نخی استفاده کنید. صبح می‌توانید پاهایتان را بشویید .

روغن سبزیجات :

شما می‌توانید دقیقاً همان کاری که با روغن نارگیل کردید را با روغن سبزیجات تکرار کنید . بهتر است قبل از خشک شدن کامل پا روی آن مرطوب‌کننده بزنید تا رطوبت را داخل پوست محبوس کنید .

درمان ترک پا

درمان ترک پا

ویکس :

شاید برایتان عجیب باشد ولی ویکس هم می‌تواند به درمان ترک‌های پا کمک کند .

شیر :

 شیر نه‌تنها به لایه‌برداری کمک می‌کند بلکه یک برق طبیعی و سالم را در پوست پاهای شما ایجاد می‌کند . اسیدلاکتیک و اسید آلفا هیدرو کسی شیر نیز به جدا شدن سلول‌های مرده پوست پا کمک بزرگی می‌کند .

واکس پارافین :

 پارافین درمانی نه‌تنها به جدا شدن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند بلکه رطوبت را در درون پوست پا زندانی می‌کند .

برای این کار باید پارافین را در داخل ماکروویو گرم‌کنید . و به همان اندازه‌ای که پارافین دارید باید به آن روغن نارگیل اضافه کنید . محلولتان باید تبدیل به یک پماد ضخیم شود، اکنون یک‌ لایه ضخیم از این محلول را روی ترک‌های پایتان بزنید و جوراب‌های نخی بپوشید .

وازلین :

 شما می‌توانید بعد از خیساندن و اسکراب پا مقدار زیادی وازلین بزنید و روی آن جوراب نخی بپوشید .

گلیسیرین :

 گلیسیرین به دلیل قابلیت رطوبت زایی و نرم‌کننده‌ای که دارد یکی از بهترین راه‌های درمان ترک پا به‌حساب می‌آید . بهترین راه استفاده از آن این است که کمی آب و لیمو را با آن مخلوط‌کنید و به مدت 20 دقیقه آن را روی پایتان نگه‌دارید و سپس بشویید . اگر از بوی گلیسیرین بدتان می‌آید می‌توانید کمی گلاب نیز به محلولتان اضافه کنید .

روغن کنجد :

این روغن نه‌ تنها مرطوب‌کننده است بلکه جلوی عفونت را نیز می‌گیرد و در کنار آن باعث بازسازی سلول‌های جدید می‌شود . تنها کاری که باید بکنید این است که دو قاشق روغن کنجد را در آب بریزید و پاهایتان را به مدت تنها 10 دقیقه در آن قرار دهید .

نمک اپسون :

این نمک که به دلیل خاصیت گندزدایی و کمکی که به چرخش خون می‌کند محبوب است . یک گزینه برای درمان ترک‌های پا حساب می‌شود .

ویتامین E :

 ویتامین بهترین ویتامین برای تقویت سلامت پوست است . و همین‌طور به درمان ترک پا نیز کمک می‌کند . شما می‌توانید آن را به‌صورت مکمل غذایی میل کنید یا روغن آن را تهیه کنید و آن را روی ناحیه ترک‌خورده پا بزنید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها