مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > حفظ سلامت موی آقایان

حفظ سلامت موی آقایان

0
(0)

آقایان چگونه سلامت موهای خود را حفظ کنند

در این مقاله از مجله آنلاین آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چه راههایی برای حفظ سلامت موی آقایان وجود دارد و چگونه آقابان سلامت موهای خود را حفظ کنند . این مقاله در نظر دارد تا به نکاتی کمک میکند تا آقایان موهای سالم تری را داشته باشند .

خشک کردن موها به روش اشتباه، یکی از برجسته ترین دلایل آسیب به موهای آقایان می باشد. زمانی که موها خیس هستند ، در معرض ریسک آسیب بیشتری می باشند .

وقتی هم موها توسط یک حوله مالش داده می شود، تارهای مو در حوله کشیده و درهم پیچ می خورد که کشش زیادی را به ریشه مو وارد می کند که همین امر دو شاخه شدن مو، وزی مو و ضعیف شدن را به همراه دارد .

برای این که به خوبی و به درستی موهای تان را با حوله خشک کنید ، باید آب اضافه موهای تان را بگیرید  . و حوله را در جهت رویش موهای خود به آرامی حرکت یا مالش دهید ، نه این که به سرعت موهای تان را با حوله از جا بکنید .

خشک کردن به این روش اغلب بیشتر طول می کشد ، اما بعد از چندین بار اصلاح موهای تان، متوجه تفاوت در زیبایی و نمای موهای خود می شوید . خشک کردن با سشوار نیز یکی از آسیب ها به موی آقایان تلقی می شود .

استفاده بیش از حد از سشوار می تواند مو و پوست سر را دچار خشکی کند . اگر شما مجبور هستید تا از سشوار استفاده کنید ، اسپری حالت دهنده و ضد حرارتی را از یاد نبرید یا از مینرالر (یا DETANGLER) استفاده کنید تا موهای شما در برابر آسیب ها، لایه محافظتی را در بر داشته باشند .

از شانه با دانه های درشت برای جلوگیری از کشیده شدن مو های خود استفاده کنید و همیشه مو را کمی مرطوب نگاه دارید . این امر مانع خشکی مو می شود .

حفظ سلامت موی آقایان

              حفظ سلامت موی آقایان

 برای شستسشوی موی های خود از آب خنک استفاده کنید

هیچ چیز بهتر از یک دوش آب گرم آن هم در فصل زمستان نیست ، اما آقایان عزیز باید بدانند که این امر پوست سر و موهای شان را ضعیف می سازد . آب بسیار داغ می تواند چربی های اضافه مو و پوست سر را از بین ببرد و بیشتر آن را در معرض خشکی قرار دهد .

از درمان های شیمیایی پرهیز کنید

آقایانی که موهای سفید دارند، گاه سعی می نمایند تا با استفاده از رنگ های شیمیایی در منزل از این مشکل رهایی یابند ، اما این کار جز آسب دیدن و خشکی و شکنندگی مو نتیجه دیگری در بر ندارد. این کار را به آرایشگر خود بسپارید .

آن ها می دانند که چگونه موهای شما را به درستی آماده کرده و بهترین محصول را متناسب با نوع موهای شما به کار ببرند . نتیجه ای که از این افراد متخصص به دست می آورید می تواند شما را شگفته زده کند .

حفظ سلامت موی آقایان

            حفظ سلامت موی آقایان

از شامپو و نرم کننده های مخصوص موی آقایان به کار ببرید

یک نرم کننده و شامپو خوب به تمیز کردن موها، نرم و مرطوب نگه داشت و افزایش انعطاف پذیری آن کمک می کند و درخشانندگی آن را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد .

مراقب سلامتی خود باشید

شرایط فعلی موهای شما نشان دهنده سلامتی کلی بدن شما است. تغذیه خوبی داشته باشید ، ورزش کنید، آب زیادی بنوشید، به اندازه کافی بخوابید و استرس را در زندگی خود کاهش دهید . این موارد باعث داشتن مو و پوست سر سالم و نمای عالی برای موها و استایل شما آقایان عزیز می شود .

حفظ سلامت موی آقایان

                  حفظ سلامت موی آقایان

از استفاده از کلاه های تنگ بپرهیزید

کلاه های تنگ می توانند عارضه “آلوپس کششی” را به وجود آورند که در این شرایط مو از پوست سر کشیده می شود . اگر برای مدت طولانی نیز از این کلاه ها استفاده کنید، آسیب های آن برای همیشه با شما خواهند بود . یک کلاه تنگ و بستن موهای تان به شکل دم اسبی می تواند مو را آسیب پذیر نماید .

حفظ سلامت موی آقایان

              حفظ سلامت موی آقایان

موهای خود را به طور مکرر کوتاه کنید

شاید این امر برای آقایان که اغلب و در بیشتر مواقع موهای کوتاهی نسبت به خانم ها دارند . (که اکثریت موهای بلندی داشته و از کوتاه کردن موی خود دوری می کنند) راحت تر باشد .

برنامه ریزی برای موهای خود داشته باشید تا هر ماه موهای تان را اصلاح و کوتاه کنید . حتی اگر جزو آن دسته آقایانی می باشید که می خواهید موهای تان را بلند کنید ، سعی کنید هر شش هفته، انتهای موهای تان را اندکی کوتاه نمایید تا در نهایت موهای سالمی داشته باشید .

آقایان عزیز توجه داشته باشید که مراقبت از موها تنها مختص خانم ها نیست ، شما باید به عنوان یک مرد خوش تیپ و جذاب این را بدانید که راز این امر در استایل خوب شما و البته داشتن موهای سالم و زیبا است . از این رو مراقبت از موهای تان را جزو اولویت های تیپ و ظاهرتان قرار دهید .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها