مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > طب سوزنی تسکین دهنده علائم آلرژی

طب سوزنی تسکین دهنده علائم آلرژی

0
(0)

مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی موجب تسکین علائم رینیت آلرژی می شود

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد اینکه چگونه طب سوزنی تسکین دهنده علائم آلرژی می باشد به شما خواهیم گفت .

چگونه طب سوزنی می تواند نشانه های رینیت آلرژی (مربوط به مخاط بینی) را از بین ببرد ؟

یک مطالعه ای تحت عنوان “طب سوزنی برای درمان رینیت آلرژی : بررسی سیستماتیک و فراتحلیلی” به این سوال پاسخ می دهد . این آزمایش در شماره ماه ژانویه 2015 مجله American Journal Of Rhinology and Allergy منتشر شده است .
محققان تصمیم گرفته بودند تا به مطالعات کمی و آماری در سراسر دنیا که روی بیماران با مشکلات مخاط بینی ناشی از آلرژی متمرکز می باشند، نگاه دقیقی بیاندازند .

برای صحیح بودن هر چه بیشتر این آنالیزها، فقط آزمایش های کنترلی تصادفی (RTCs) مورد استفاده قرار گرفتند . تمرکز تحقیقات روی قدرت و ایمنی طب سوزنی برای رفع علائم تاثیرگذار روی بینی بود .

طب سوزنی تسکین دهنده علائم آلرژی

طب سوزنی تسکین دهنده علائم آلرژی

این آنالیز گسترده شامل مطالعات متعددی با حدود 2400 موضوع آزمایش بود . برای ارزیابی دقیق تاثیر طب سوزنی، محققان پرسشنامه کیفیت رینیت ها و فرم نظرسنجی کوتاه 36 آیتمی را با دقت بررسی نمودند . این ها ابزارهای پزشکی و طبی می باشند که برای ارزیابی علائم بیماران به کار می رفتند .
برای کمک به تشخیص قدرت طب سوزنی، محققان نمودارهای ارزیابی مربوط به شدت و علائم هر بیمار را موشکافی کردند . به علاوه، سطح سرم lgE در رگ های خونی و مصرف دارو، برای هر یک از شرکت کنندگان فاکتورهای مهمی به شمار می رفتند .
در تمام مطالعات، محققان کشف کردند که گروهی از بیمارانی که طب سوزنی را دریافت کردند در مقایسه با افرادی که در گروه کنترل قرار داشتند، کاهش چشمگیری و استثنایی از نظر آماری در علائم مربوط به مخاط بینی ناشی از آلرژی خود مشاهده کردند .

نتایج اثبات می کند که طب سوزنی روش درمانی امن و موثری برای کاهش علائم آلرژی رینیت یا مخاط بینی می باشد .

Source: Feng S, Han M, Fan Y, Yang G, Liao Z, Liao W, Li H. (2015). Acupuncture for the treatment of allergic rhinitis: a systematic review and meta-analysis. Am J Rhinol Allergy. 29(1):57-62. doi: 10.2500/ajra.2015.29.4116.

منبع مقاله : https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Study+Shows+Acupuncture+Provides+Allergic+Rhinitis+Symptom+Relief

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها