مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > لیزر برای رفع لکه های پوست

لیزر برای رفع لکه های پوست

0
(0)

چگونه روش های درمان لیزری لک ، زخم و قرمزی پوست را برطرف میکنند ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به روش درمانی لیزر برای رفع لکه های پوست خواهیم پرداخت .

هیچ چیز واقعاً جای کاری که لیزرها برای پوست انجام میدهند را نمیتواند نمی گیرد. کسانی که جوان تر هستند  می توانید با استفاده از یك روتین مراقبت از پوست ، ضد آفتاب و لایه بردار شیمیایی از پوست خود مراقبت کنند، اما بعد از مدتی این مواد دیگر مانند گدشته پاسخگو نخواهند بود ، در اینجاست که دستگاه های لیزر وارد عمل میشوند .

 

لیزرها می توانند یک میلیون کار برای پوست شما انجام دهند .

لیزر یعنی قویت نور به روش گسیل القایی تابش . هایدی والدورف ، مدیر درمان لیزر و زیبایی پوست در بیمارستان Mount Sinai “این یک طول موج از نور است و چیزهای مختلفی در پوست ما طول موج های مختلف را جذب می کند ” یعنی متخصین پوست از یک طول موج برای هدف قرار دادن لکه های قهوه ای و از طول وپموج دیگر برای برجستگی های قرمز  استفاده میکنند .

در اینجا کارهایی که لیزر میتواند برای شما انجام دهد و نوع لیزری که برای هر کار باید انجام شود را بررسی میکنیم :

 لیزر برای رفع لکه های پوست

لیزر برای رفع لکه های پوست

 جوان سازی

Fraxel Dual یک لیزر محبوبدر بین متخصصین پوست است .

دکتر وكسلر می گوید :

“Fraxel فیبروبلاستهای موجود در لایه میانی پوست (درم) را تحریک کرده و باعث تولید  كلاژن و الاستین بیشتر میشود ، کلاژن بیشتر و الاستین به معنای پوستی نرم و جوان است. Fraxel باعث ایجاد میکروپراسفرس در قسمت تحت درمان می شود . هر جلسه لیزر Fraxel  به 5 روز برای بهبود نیاز دارد .

متخصصین پوست به این دلیل Fraxel Dual را انتخاب می کنند که دارای دو تنظیم برای مشکلات پوستی مختلف است .

دکتر وکسلر می گوید :

“Fraxel Dual دارای دو طول موج متفاوت است ، بنابراین می توانید انرژی لیزر را به اعماق مختلف پوست رساند، ما می توانیم لکه های قهوه ای سطحی و  چین و چروک های عمیق تر را درمان کنیم.”

 

دکتر والدورف :

Fraxel گزینه ای مناسب برای کاهش بافت خشن زخم آكنه است. Fraxel همچنین برای صاف کردن زخم های جراحی مانند زخم سزارین و یا زخم ناشی از جراحی سینه استفاده میشود ”

 

زمان درمان :

برای مشاهده نتایج معمولا به سه تا پنج درمانی نیاز است . پس از آن برخی از بیماران نیز یک بار در سال مراجعه می کنند .

 

درمان قرمزی پوست :

لیزرهای عروقی ، هموگلوبین خون را هدف قرار می دهند و گزینه ای عالی برای رفع  قرمزی پوست از جمله رگ های خونی پاره شده  ، خال های قرمز ، لکه های قرمز و روزاسه هستند. دکتر Wechsler برای خلاص شدن از رگ های خونی قابل مشاهده از لیزر V-Beam نیز استفاده می کند.

 

دکتر پاپانتونیو علاوه بر V-Beam ، از لیزر KTP  برای درمان رگ های خونی قرمز سرسخت استفاده می کند . “اگر این خطوط را می توانید با KTP ردیابی کنید ، برای درمان رگ های شفاف و مایل به آبی لیزر Lyra یک قطعه دستی  دارد که با پوست در تماس است و طول موج بیشتری نسبت به پرتو V یا KTP  دارد.

 

زمان مورد نیاز برای بهبود :

نتایج این نوع از لیزرها بسته به بیمار می تواند متفاوت باشد. برای مبتلایان به روزاسه ، دو یا سه جلسه درمان طول می کشد. بعد از درمان ، پوست کمی صورتی و یا حتی کبود میشود.

 لیزر برای رفع لکه های پوست

لیزر برای رفع لکه های پوست

درمان لکه های قهوه ای و یا خال کوبی :

لیزر خال کوبی به رنگدانه های پوست و به ویژه رنگ قهوه ای جذب می شود ولی همه طرح ها به راحتی از بین نمی روند، از بین بردن خال کوبی ، بستگی به کیفیت خال کوبی ، مقدار رنگدانه و نو و قدیمی بودن آن دارد. به طور کلی برداشتن خال کوبی های جدیدی که به صورت حرفه ای انجام می شود سخت تر است و رنگ هایی مانند سبز ، زرد و آبی میتوانند ماندگاری بالایی داشته باشند.

 

از آنجایی که لیزر مخصوص خال کوبی  رنگ قهوه ای را به خوبی مورد هدف قرار می دهد  می توان از آن برای درمان لکه های تیره استفاده کرد .

دکتر پاپانتونیو می گوید :

” فراکسل دستگاهی خوب برای درمان لک های ناشی از آفتاب است ، همینطور این دستگاه مناسب کسانی هست که پوستی خوب داشته و تنها چند لک جدید ناشی از بالا رفتن سن دارند ”

 

زمان درمان :

برای تاتوهای بزرگ گاهی بین 10 تا 25 جلسه لیزر نیاز است

 

از بین بردن موهای زائد :

دکتر پاپانتونیو :

“لیزر مو با هدف قرار دادن رنگدانه کار می کند، نور لیزر ملانین را که پایه فولیکول مو قرار است هدف قرار میدهد ، لیزر موها را به پایین می سوزاند تا مانع رشد آن شود و  می توان از آن در زیر بغل ، خط بیکینی و پاها استفاده کرد .

 

از آنجا که این دستگاه ها پیگمنت مو را هدف قرار میدهند  بهتر است رنگ موها تیره و پوست روشن باشد .  دکتر پاپانتونیو برای اکثر بیماران خود از لیزر کاندلا Gentle Pro استفاده می کند . برای پوست تیره تر ، لیزر لیرا را توصیه می کند . سایر کارشناسان لیزر  ND:yag  را برای افرادی با پوست تیره پیشنهاد میکنند  زیرا این لیزر طول موج طولانی داشته و وارد لایه ای از پوست که فولیکول در آن قرار دارد میشود . اگر از لیزر مناسب افراد با پوست روشن روی بدن فردی خیلی تیره استفاده کنید دچار سوختگی میشود .

 

زمان درمان  :

برای از بین بردن موهای زائد همیشه چند جلسه زمان نیاز است .

اگر نیاز به درمان های Fraxel , Vbeam  دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید و برای کارهای ساده ای مانند رفع موهای زائد نیز باید دقت کرده و کلینیک و متخصص حرفه ای را انتخاب کنید .

 

همینطور مراقب باشید تا به اشتباه چیزی که شبیه به لک تیره است را لیزر نکنید ، شاید این لک نیاز به بیوپسی داشته باشد . به علاوه هیچ وقت نباید در شرایطی که برنزه هستید لیزر کنید ، اگر از رتینوئید خوراکی مانند ACCUTANE استفاده میکنید خطر لک شدن پوست در شما بسیار زیاد است و باید برای این کار بین 6 تا 12 ماه صبر کنید .

 

https://www.self.com/story/skin-laser-treatments

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها