مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , , > واژه نامه مراقبت از پوست حرفM

واژه نامه مراقبت از پوست حرفM

0
(0)

واژه نامه مراقبت از پوست حرفM

 راهنمایی کامل درباره هر چیزی که باید بدانید

چگونه برچسب های مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست و یا معنای دقیق روش های درمانی را متوجه می شوید؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ اطلاعاتی در مورد واژه نامه مراقبت از پوست  حرفM و دانش آن به شما خواهیم گفت .

این صفحه را بوک مارک یا ذخیره کنید . جدی می گوییم، همین حالا این کار را انجام دهید. ما بیش از هر شخص دیگری می دانیم که صنعت و زمینه زیبایی چقدر می تواند وسیع و پیچیده باشد .

مخصوصا اگر حرف از پوست در میان باشد. برای کمک بهتر به شما، مجموعه ای از عبارت های مرتبط با پوست همراه با 100 تعریف جدید از جمله مواردی که تزریقی یا موضعی می باشند را گرد هم آوردیم . و هم چنین مشکلات پوستی و اصطلاحات موجود در مطب ها و کلینیک ها و انواع ابزارهای محبوبی که  مورد استفاده قرار می گیرد را تحت پوشش قرار می دهیم .

از این رو دفعه بعد زمانی که نسبت به یک برچسب مواد تشکیل دهنده محصول مراقبت از پوستی احساس سردرگمی کردید و نمی دانید که به چه معنا می باشند و چه کاری برای پوست تان انجام می دهند (به طور مثال، هیدروکسی پیناکولون چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟)

و یا اگر نمی دانید که پزشک متخصص شما درباره چه روش درمانی صحبت می کند (RF؟ LED؟ LPL؟ PRP؟)، این لغت نامه با یک کلیک در دسترس شما خواهد بود و می توانید به راحتی دانش و اطلاعات خود را در این زمینه بسط دهید .

واژه نامه مراقبت از پوست حرفM

واژه نامه مراقبت از پوست حرفM

M

MANDELIC ACID

این ماده از بادام تلخ استخراج می شود. این آلفا هیدروکسی اسید حل در چربی به طور عمیق در پوست نفوذ می کند تا منافذ را پاک و تمیز نماید. اندازه بزرگ مولکول مندلیک اسید از نفوذ سریع آن به پوست جلوگیری می کند و به این ترتیب التهاباتی را به وجود می آورد.

MARULA OIL

این روغن از میوه درخت مارولا آفریقایی گرفته می شود. این چربی با قدرت جذب سریع، دارای اسیدهای چرب ضروری طبیعی، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها می باشد.

 

MATRIXYL 3000

یک ترکیب پپتید ثبت اختراع شده است که نشان می دهد در صورت استفاده مداوم، به مرور زمان چین و چروک ها را کاهش داده و تولید کلاژن را تحریک می کند.

 

MELANIN

پیگمنتی که به مو، پوست و چشم ها رنگ می دهد. تجمع ملانین اضافه می تواند موجب ایجاد لکه های تیره روی پوست شود.

 

MELANOCYTES

اگرچه ملانوسیت ها در مغز، گوش درونی، چشم ها و قلب وجود دارند، اما سلول های تولید کننده ملانین آن ها برای پیگمنت های محافظتی که برای پوست و مو مهیا می کنند، شناخته شده می باشند- هم چنین در تشکیل خال و ملانومای سرطانی نیز شرکت دارند. قرارگیری در معرض اشعه های UV، تغییرات هورمونی، مصرف داروهای خاص، ابتلا به برخی بیماری ها و لیزرها همگی فاکتورهایی می باشند که روی فعالیت ملانوسیت ها تاثیر می گذارند.

 

MELANOMA

یکی از مرگبارترین سرطان های پوستی است که سلول های تولید کننده پیگمنت ها را افزایش می دهد که بیشتر در قسمت بالا و پشت بدن، تنه، سر، گردن و قسمت پایین پاها وجود دارد. در حالی که سرعت درمان در ابتدای ابتلا بسیار بالا است، اما در شرایطی که ناشناخته و بدون درمان رها شود، می تواند به ارگان های دیگر نیز سرایت هستنند. خال های بدخیم دارای حاشیه های نامنظم و نامتقارن، رنگ ناهماهنگ و قطری بزرگ تر از شش میلی متر می باشند و به سرعت ظاهرشان تغییر می کند. در حالی که عوامل ژنتیکی و بیماری های اختلال سیستم ایمنی این ریسک را افزایش می دهد، اما برنزه شدن در برابر نور خورشید و یا استفاده از تخت های برنزه شدن،  قابل پیشگیری ترین دلیل این نوع عارضه پوستی می باشد.

 

MELASMA

یک ناهنجاری مزمن پوستی است که توسط لکه های قهوه ای از پیگمنت های پوست که معمولا روی پیشانی، گونه ها و چانه نمایان می شود، مشخص می گردد. این عارضه بیشتر در خانم ها اتفاق می افتد و توسط تغییرات هورمونی، اشعه های UV و حرارت بیشتر تحریک می شود.

 

MENTHOL

در اصل از گیاه نعناع استخراج می شود. این عامل خنک کننده در بالم های لب، تونرها و ژل های اصلاح عمدتا به صورت مصنوعی یافت می شود. این ماده هم چنین به صورت موضعی به کار می رود تا درد، سوزش و خارش جزئی را درمان کند.

 

MEXORYL SX

این ماده ضد آفتاب پایدار کننده یک فیلتر شیمیایی موثر است که زمانی که در ترکیب با مواد تشکیل دهنده دیگری به کار می رود، از پوست در برابر اشعه های UVA محافظت می کند. در اصل در اروپا به فروش می رود. MEXORYL SX در سال 2006 توسط سازمان FDA مورد تایید واقع شد.

 

MICELLAR WATER

ترکیبی از آب خالص، عوامل آبرسان (مانند گلیسیرین) و دوز پایینی از سورفاکتانت ملایم می باشد. این ها شوینده های مایع بدون نیاز به شستشو می باشند که برای از بین بردن میکاپ، چربی و کثیفی روی پوست صورت به کار می روند. کافی است یک تکه پنبه یا پد پنبه ای آغشته به میسلار واتر را روی صورت خود بکشید. آن ها به اندازه کافی برای پوست های حساس و مستعد آکنه ملایم عمل می کنند.

 

MICROBIOME

مجموعه بزرگی از میکروارگانیسم ها یا موجودات ریز زنده که در بدن و روی بدن ما زندگی می کنند.

 

MICRODERMABRASION

این روش درمانی توسط متخصصان پوست و فیشالیست ها انجام می شود که لایه بالایی پوست متشکل از سلول های مرده را لایه برداری می کند، به این ترتیب که توسط یک وسیله، بلورهای اکسید آلومینیوم روی پوست اسپری و سپس وکیوم می شود. تکنولوژی جدید در این زمینه به جای کریستال ها، از یک سری یا نوک الماس با خاصیت ارتعاشی و ویبره استفاده می کند.

 

MICRONEEDLING

یک روش زیبایی است که در آن یک ابزار توسط سوزن های بسیار ریز خود روی پوست حفره های کوچکی ایجاد می کند تا واکنش طبیعی بدن را تحریک نماید و در نهایت میزان بازسازی سلول ها و تولید کلاژن افزایش می یابد تا تناژ و بافت پوست بهبود یابد. ابزارهای خانگی این تکنولوژی دارای پین های کوتاه تر می باشند که به صورت سطحی عمل می کنند اما ابزارهای حرفه ای و تخصصی سوزن های بلندتری دارند که عمیق تر به پوست نفوذ می کنند و از این رو بهبود چشمگیری در چین و چروک ها و اسکار پوست (در کمترین زمان ممکن) به وجود می آید.

 

MMPI.20

یک ماده ای است که فقط در برخی از خطوط تولید مراقبت از پوست پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و گفته می شود که تولید چیزی به نام متالوپروتئیناز ماتریکس (MMPS) را مهار می کند که آنزیم هایی می باشند که تجزیه کلاژن را افزایش داده و موجب آسیب های پوستی می شوند.

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها