مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > طرز درست کردن دستمال الکلی

طرز درست کردن دستمال الکلی

0
(0)

چگونه دستمال های الکلی درست کنیم؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما طرز درست کردن دستمال الکلی  را خواهیم گفت . د رادامه با ما همراه باسید .

دستمال های آنتی باکتریال بسیار کار را برای ما ساده می سازند، اما هزینه آن در فروشگاه های مختلف واقعا زیاد است . خوشبختانه، می توانید دستمال های ضد عفونی کننده خود را در خانه با دستمال های توالت و یا پارچه های نخی بسازید .

یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای با درب عایق هوا انتخاب کنید و دستمال ها را داخل آن بریزید . آب ولرم، صابون ظرفشویی و الکل را با هم مخلوط کنید تا یک محلول پاک کننده ساده به دست بیاید و روی تمام دستمال ها در ظرف بریزید . به این ترتیب دستمال ها در محلول خیس می خورند و آماده استفاده می شوند ، آن هم تنها در چند دقیقه. به یاد داشته باشید زمانی که از دستمال های استفاده نمی کنید، درب ظرف را بگذارید زیرا ممکن است در معرض هوا به سرعت خشک شوند .

طرز درست کردن دستمال الکلی

قسمت اول :

ظرف و دستمال مورد نظر خود را آماده کنید .

1.اگر می خواهید دستمال های یک بار مصرفی داشته باشید ، از یک رول دستمال توالت استفاده کنید . دستمال های توالت دو لایه که دارای حفره هایی روی خود می باشند، برای این کار مناسب هستند، زیرا شما می توانید به سادگی در یک لحظه یک دستمال را از آن جدا کنید . اگر می خواهید توسط این دستمال ها، کثیفی ها و آلودگی های سر سخت را پاک کنید، بهتر است از دستمال های توالت 3 لایه به کار ببرید .

  • از استفاده از دستمال توالت های 1 لایه ممانعت به عمل آورید . زیرا زمانی که خیس شوند، از هم می پاشند و از بین می روند .

 

 

2.اگر می خواهید از دستمال ها چند بار استفاده کنید ، به پارچه های نخی قابل شستشو فکر کنید . شما هم چنین می توانید از این پارچه ها در محلول پاک کننده به کار ببرید . تنها مطمئن شوید که بعد از هر بار استفاده، دستمال ها را کاملا می شویید .

طرز درست کردن دستمال الکلی

  1. یک ظرف پلاستیکی مستطیلی که ارتفاع زیادی دارد را خریداری کنید که حتما درب داشته باشد . شما نیاز به یک محفظه یا ظرف 3.8 لیتری دارید تا بتوانید تمام طول رول دستمال توالت را درون آن نگاه دارید، اما مجبور نیستید حتما از این اندازه استفاده کنید . شما به راحتی می توانید دستمال توالت را با یک چاقو استریل شده به دو قسمت تقسیم کنید تا اندازه کوچک تری داشته باشد. ظروفی که دارای یک دستگیره قفل می باشند، گزینه راحتی به نظر می رسند، اما نیازی نیست، زیرا یک درب عایق دار ساده ممکن است هم چنین به سادگی برای شما کار کند .
  • ظرف مورد نظر نباید حتما استوانه ای باشد. یک رول دستمال توالت می تواند در ظرف مستطیلی نیز به صورت افقی قرار بگیرد.
  • برای پارچه های نخی، از ظرفی استفاده کنید که حداقل 950 میلی متر یا حدود 1 لیتر می باشد.
  • شما می توانید از ظرف های پلاستیکی مربعی برای این کار نیز استفاده کنید. اما به این ترتیب می بایست قبل از قرار دادن دستمال توالت در ظرف، برگه های دستمال را از هم جدا کنید.

 

توصیه : اگر از قبل یک ظرف دستمال مرطوب خالی دارید نیز می توانید آن را شسته و استفاده کنید .

طرز درست کردن دستمال الکلی

  1. اگر ظرف پلاستیکی ندارید، یک ظرف شیشه ای بزرگ با درب عایق هوا را امتحان کنید. اگر از پارچه های نخی استفاده می کنید، انتخاب یک شیشه که حدود 1 لیتر باشد، گزینه مناسبی به نظر می رسد. اگر از دستمال های توالت استفاده می کنید، نیاز به ظرف حدوداً 2 لیتری دارید، از این رو می توانید حداقل نیمی از رول دستمال توالت را در آن قرار دهید.
  • به یاد داشته باشید که درب باید دارای عایق هوا باشد تا دستمال ها را از هوا یا اکسیژن دور نگاه دارد.

طرز درست کردن دستمال الکلی

 

  1. از کیسه های پلاستیک زیپ دار استفاده کنید . تا دستمال های تان را به سادگی همه جا در دسترس داشته باشید یا حتی در کیف خود حمل نمایید . کیسه های فریزر زیپ دار، با دوام ترین گزینه می باشند ، اما این کیسه ها تا زمانی عالی کار می کنند که زیپ آن ها کاملا بسته شده باشد . شما به راحتی می توانید این کیسه را در ماشین خود داشته باشید تا هر جا که می روید بتوانید از آن ها به سادگی استفاده کنید .
  • اگر می خواهید از این روش استفاده کنید، باید دستمال های توالت را از هم جدا کرده و از حالت رولی در بیاورید.

 

 

قسمت دوم :

ساختن محلول ضد عفونی کننده و پاک کننده چند منظوره

 

طرز درست کردن دستمال الکلی

1.آب ولرم، الکل ایزوپروپیل و مایع ظرف شویی را در یک ظرف مخلوط کنید . دو فنجان (470 میلی لیتر) آب ولرم، 1 فنجان (240 میلی لیتر) الکلی ایزوپروپیل و یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) مایع ظرفشویی را با هم در یک ظرف متوسط مخلوط کنید . با یک قاشق خوب به هم بزنید تا یک محصول یکدستی به وجود بیاید .

  • حداقل از الکل ایزوپروپیل 70 درصد استفاده کنید تا بیشترین تاثیر ضد عفونی کننده را داشته باشد .
  • آب فیلتر شده و تصفیه شده نیز برای این کار بسیار مناسب است . اگر احساس می کنید که از این دستمال ها در چندین ماه استفاده می کنید ، ممکن است استفاده از آب مقطر گزینه خوبی باشد .

طرز درست کردن دستمال الکلی

 

  1. حدود 10 قطره از روغن اسنشال را اضافه کنید تا عطر و خواص آنتی باکتریال به محلول بدهد ، البته این موضوع دلخواهی است. شما می توانید از هر روغن اسنشالی که دوست دارید استفاده کنید، ولی اگر عطر و رایحه آن ها اذیت تان می کند ، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید . اگر خواص ضد میکروبی بیشتری از این محلول می خواهید، از روغن اسنشال لیمو، پرتقال، درخت چای، اسطوخودوس و یا نعناع استفاده کنید. هم چنین می توانید از یک یا چندین روغن اسنشال استفاده کنید .
  • روغن اسنشال واقعا غلیظ است ، بنابراین از این که بیش از 10 قطره استفاده کنید، ممانعت به عمل بیاورید .

 

 

قسمت سوم :

دستمال ها را به محلول پاک کننده آغشته کنید .

طرز درست کردن دستمال الکلی

1.دستمال ها را درون ظرف انتخابی تان قرار دهید. اگر نیاز دارید تا رول دستمال کاغذی را نصف کنید تا در ظرف جای بگیرید ، بهتر است آن را روی سطح صافی قرار دهید و سپس با یک چاقوی استریل از وسط ببرید . سپس رول مورد نظر را به طور عمودی در ظرف پلاستیکی مورد نظر خود قرار دهید. برای پارچه های نخی یا دستمال های توالت جداگانه، آن ها را به راحتی کنار هم قرار دهید .

  • اگر دوست داشتید، قبل از قرار دادن پارچه های نخی در ظرف، می توانید آن ها را رول کنید .

طرز درست کردن دستمال الکلی

  1. محلول پاک کننده را روی دستمال ها بریزید تا در آن خیس بخورند. به آرامی محلول را به طور مستقیم روی دستمال ها بریزید . این دستمال ها و یا پارچه ها بلافاصله شروع به جذب محلول می کنند. سعی کنید که خیلی سریع محلول را در ظرف نریزید که ممکن است سرریز شود .
  • شما می توانید دستمال ها را فشار دهید تا سریع تر در محلول خیس بخورند.

طرز درست کردن دستمال الکلی

 

  1. اگر از دستمال توالت استفاده می کنید ، سپس لوله کارتونی را از داخل رول بیرون بکشید. دستمال های توالت بسیار نرم و لطیف می شوند و به این ترتیب می توانید لوله کارتونی داخل آن را بیرون کشید . مطمئنا حالا دستمال توالت های خیس خورده با محلول پاک کننده می توانند بدون نیاز به این لوله کارتونی نیز حالت خود را حفظ می کنند .
  • لوله کارتون نیز به مرور زمان در محلول خیس می خورد، از این رو فراموش نکنید تا آن را حتما از ظرف خارج کنید .
  • زمانی که کارتان تمام شد، درب ظرف را ببندید .

طرز درست کردن دستمال الکلی

 

1.درب عایق های ظرف مورد نظر خود را همیشه ببندید تا از خشک شدن دستمال ها جلوگیری کنید . الکل زمانی که در معرض اکسیژن باشد، به سرعت خشک می شود ، از این رو درب عایق هوا کمک می کند تا از این اتفاق جلوگیری به عمل بیاید . زمانی که از دستمال های توالت استفاده می کنید، سعی کنید خیلی درب ظرف را باز نگاه ندارید. به سرعت یک یا دو دستمال را بردارید و بلافاصله درب آن را ببندید .

 

طرز درست کردن دستمال الکلی

  1. داخلی ترین لایه دستمال را بگیرید و بیرون بیاورید . اگر از رول دستمال توالت استفاده می کنید ، داخلی ترین لایه دستمال، جایی که از آن آغاز می شود را از وسط رول بیرون بکشید . از این رو، خیلی راحت می توانید به ترتیب دستمال ها را استفاده کنید .
  • اگر از پارچه های نخی چند بار مصرف یا دستمال های توالت جداگانه استفاده می کنید، از لایه رویی شروع به استفاده کنید .

طرز درست کردن دستمال الکلی

 

  1. از این دستمال ها روی سطوح سخت استفاده کنید تا به خوبی تمیز و ضدعفونی شوند. الکل میکروب ها را از بین می برد ، از این رو شما می توانید از دستمال های تان برای تمیز کردن کثیفی ها و ضد عفونی کردن سطوح سخت استفاده کنید ، مانند کانتر آشپزخانه، کاشی و سرامیک. از استفاده از این دستمال روی پارچه ها و یا وسایل ظریف و نازک ممانعت به عمل بیاورید، زیرا الکل اندکی سخت و خورنده است و امکان دارد موجب آسیب ها و صدماتی شود .

 

منبع مقاله :

https://www.wikihow.com/Make-Alcohol-Wipes

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها