مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , > همه چیز در مورد زاویه سازی فک

همه چیز در مورد زاویه سازی فک

0
(0)

هر چیزی که باید درباره زاویه سازی فک خود بدانید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرتیشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما همه چیز در مورد زاویه سازی فک را خواهیم گفت .
یکی از سخت ترین نواحی صورت برای بازسازی و زیباتر کردن، خط فک می باشد که این روزها پزشکان زیبایی مانور بیشتری روی آن می دهند .
بر اساس گفته یکی از جراحان پلاستیک، از زمانی که محدودیت های کرونایی اندکی کاهش یافت و اجازه بازگشایی مطب متخصصان زیبایی توسط مسئولین اعلام شد، شمار عمل لیپوساکشن (که به خارج کردن چربی از اطراف چانه معروف است) در سراسر جهان سه برابر شده است .

در ابتدا، از این روش به عنوان روش مکمل در کنار روش های دیگر استفاده می شد، اما حالا خانم ها بیشتر تمایل دارند تا این روش را به تنهایی انجام دهند .
برخی اشخاص مدت ها بود که درباره این این روش فکر می کردند و حالا که به صورت دورکاری فعالیت می کنند، دیگر ترس و واهمه ای از دوران نقاهت بعد از آن که شامل کبودی و ورم می شود، ندارند .
این گونه به نظر می رسد که کووید-19 به ما فرصتی داده است تا بیشتر به تغییر ضروری بخش های مختلفی بدن خود بپردازیم .
در حالی که لیپوساکشن چانه چیزی حدود 4000 دلار (بالا و پایین) هزینه بر می دارد، گزینه های دیگری نیز برای زاویه سازی فک (حتی بیشتر از گذشته) در دسترس می باشد .

همه چیز در مورد زاویه سازی فک

همه چیز در مورد زاویه سازی فک

به این داستان کوتاه توجه کنید :

خانمی در سن 28 سالگی بالاخره تصمیم به انجام روش زیبایی گرفت که مدت ها به آن فکر می کرد. او در این باره می گوید :

“چانه من بسیار ضعیف بود و دو لایه چربی در دو طرف فک من حالت شل و آویزانی داشت که مجبور بودم در عکس های خود آن ها را اصلاح نمایم ” .

او احساس می کرد که نیم رخ او آن چنان که باید، زیبا و جذاب دیده نمی شود .  او با یک جراح لاستیک مجرب و کارکشته صحبت کرد و تحت تزریق آرامبخش و بی حسی به آرامی توسط روش لیپوساکشن، چربی ها را از این ناحیه صورت خود خارج نمود .

در چند ماه بعد، دکتر برای او از بوتاکس و فیلر استفاده کرد تا بتواند فک پایینی او را به زیبایی هر چه تمام تر طراحی کند. نتیجه به دست آمده بسیار نامحسوس بود، اما بالاخره تغییر اساسی را به وجود آورد . او اعتقاد داشت که دیگر لازم نبود روی تصاویر خود خیلی کار کرده و آن ها را اصلاح نماید .
در حالی که انجام دادن چنین روش های زیبایی قبل از سی سالگی به نظر زود است، اما این خانم تنها کسی نبود که می خواست این روش زیبایی را انجام دهد، زیرا بازیگران و سلبریتی های دیگری نیز از قبل به این ترند جدید روی آورده بودند .

به گفته متخصصان، خط فک یک بخش بسیار مهم در زیبایی چهره افراد می باشد .

بخشی از این حقیقت هم به این موضوع باز می گردد که حالا بیشتر مردم خیلی از مشکلات و نواقص دیگر چهره خود را برطرف کرده اند . حالا که همه چین و چروک های صورت خود را صاف و هموار نموده و خط لبخند شان را پر کردند، بیشتر به قسمت پایین تر صورت شان فکر می کنند .
در هر صورت این ترند زاویه سازی فک بسیار سر و صدا به پا کرده است . و به این ترتیب شرکت های تولید کننده تزریق های زیبایی نیز میلیون ها هزینه کرده اند تا محصولات شان برای استفاده در این ناحیه از صورت مجوز سازمان FDA را بگیرد . اگرچه پزشکان سال ها است از آن ها به این منظور استفاده می کردند .
یک تولید کننده بوتاکس به نام Allergan سعی دارد تا محصول خود را برای ریلکس ماهیچه های توده ای (ماهیچه های مخصوص جویدن که می توانند فک را به صورت تراشیده نشان دهند) .

و نوارهای گردنی یا نوارهای پلاتیسما (نوارهای گردنی که می توانند خط فک را پایین بکشند) به تایید سازمان FDA برساند . این تولید کننده هم چنین Juvéderm Volux را تولید می کند که یک نوع فیلر هیالورنیک اسید جدید با بافت ضخیم تر می باشد که مخصوصا برای خط فک و چانه فرمول بندی شده است .
Allergan هم چنین در نظر دارد تا مطالعاتی را درباره استفاده از “مواد تزریقی حل کننده چربی” خود به نام Kybella در قسمت غبغب شروع کند (این ماده از قبل برای زیر چانه مورد تایید قرار گرفته بود) و رقیب آن، شرکت Merz، در حال انجام مطالعات و تحقیقات روی فیلر Radiesse خود برای خط فک می باشد .
بکی از دلایل انجام این روش های زیبایی در قسمت فک و گردن به سن اشخاص باز می گردد . در خانم های جوان، این امر به دلیل کمبود استخوان و کمبود حجم در قسمت پایین صورت، خط فک و یا چانه است .

در خانم های مسن تر، همین موضوع تحت تاثیر تجزیه و شکسته شدن الاستین و از دست رفتن چربی و استخوان به وجود می آید .

بافت صورت نیز از نظر ساختاری تقویت نمی شود و همین امر موجب می گردد تا با افزایش سن شاهد مواردی از جمله خط فک ناهموار، پوست شل و آویزان زیر چانه و روی گردن و خط فک نامشخص باشیم .
البته برطرف کردن مسائل و نواقص موجود در ناحیه ای از صورت مانند خط فک به دلیل مکان و آناتومی که دارد، سخت می باشد، زیرا شمار عصب ها و رگ های خونی در این قسمت بسیار بالا است .
معمولا روش ترمیمی که در این نواحی از صورت به کار می رود، خود شامل چندین روش دیگر می شود . مانند لیزرها، سفت کردن پوست با حرارت و تزریق ها.

به علاوه باید انتظار های واقع بینانه ای از نتیجه این درمان های زیبایی داشته باشیم. لیفت گردن و صورت بعد از 50 سالگی هنوز هم یک استاندارد طلایی به شمار می رود. صرفه نظر از این موارد، یک پزشک با تجربه و متخصص واقعا روی نتیجه تاثیر بسزایی دارد.
اگر هم سراغ روش های تزریقی می روید، فیلر می تواند گزینه خوبی باشد که اغلب برای ميانه و حاشیه های صورت به کار می رود .

برای مثال، یک لایه چربی بزرگی به سمت گوش وجود دارد. زمانی که این لایه چربی حجم خود را از دست می دهد، موجب می شود صورت نشست و فروکش کند و حالت آویزان در دو طرف صورت ایجاد می شود .
برای درمان و برطرف کردن این مشکل در دو طرف صورت، فیلر به طور عمیق به لایه درم در طول استخوان فک تزریق می شود .
این که از کدام فیلر باید استفاده شود به این که می خواهید نتیجه چگونه باشد و چقدر سریع می خواهید به نتیجه دست یابید، بستگی دارد . Juvéderm Voluma XC و Restylane Lyft هر دو بر پایه اسید هیالورنیک می باشند که به این معنی است که می توانند برگشت پذیر باشند، اما موقتی هستند و بین یک تا دو سال ماندگاری دارند . Radiesse از کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته شده است که بلافاصله برگشت پذیر نیستند اما می توانند تولید کلاژن را برای سفت و محکم کردن پوست تحریک کنند که بیش از 18 ماه ماندگاری دارد .

تمامی این فیلرها تراکم مشابه ای دارند . که برای ناحیه فک بسیار عالی است  و همگی می توانند نتایج سریعی را در پی داشته باشند. فیلر به طور کلی چیزی بین 1000 تا 1300 دلار برای هر جلسه هزینه بر می دارد .
برداشتن چربی زیر چانه و در خط فک نیز روش دیگری برای قلمی نشان دادن صورت و برجسته کردن خط فک می باشد. Ultherapy و Kybella که به ترتیب از اولتراسوند و یک ماده از بین برنده سلول چربی استفاده می کنند، برای استفاده در ناحیه چانه مورد تایید واقع شده اند .

اما برخی از پزشکان به این دلیل که بیش از حد موجب سستی و شلی در ناحیه مورد نظر می شود، کاربرد و منفعت آن را زیر سوال می برند، زیرا ممکن است به اندازه کافی قدرتمند نباشد تا تغییرات بزرگ و چشمگیری را باعث شود. هم چنین Ultherapy و Kybella هر دو گران قیمت می باشند و شروع قیمت ها برای Kybella از 1000 دلار و برای Ultherapy 2500 دلار می باشد .
در این جا است که امکان دارد یک جراح پلاستی به سراغ لیپوساکشن و یا خالی کردن لایه چربی باکال برود که یک توده اندازه گردو زیر گونه ها می باشد . لایه ای چربی باکال در قسمت فک و گردن به صورت آویزان قرار دارند .
برای تخلیه لایه چربی باکال، باید یک برش کوچک در داخل دهان ایجاد شود و به این ترتیب دوره بهبودی آن بسیار کوتاه مدت خواهد بود .

همه چیز در مورد زاویه سازی فک

همه چیز در مورد زاویه سازی فک

این یک روش محبوب در میان سلبریتی ها و مدل ها می باشد، زیرا یک صورت تراشیده و جوان را در معرض نمایش می گذارد . هیچ اسکار و جای زخمی قابل مشاهده ای دیده نمی شود و هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما چنین روشی را انجام داده اید .  لیپوساکشن چانه و خارج کردن لایه چربی باکال چیزی بین 8000 تا 12000 دلار هزینه دارد اما نتیجه آن دائمی می باشد .

احتمالا بزرگ ترین نوآوری برای خط فک در سال اخیر، می تواند یک تغییر اساسی در تکنولوژی قدیمی باشد :

نخ های جذبی که می توانند زیر پوست دوخته شوند و به این ترتیب پوست را لیفت می کنند . نتیجه این روش چیزی بین یک تا سه سال ماندگاری خواهد داشت . دو نوع نخ لیفت وجود دارد که مورد تایید سازمان FDA قرار گرفته اند. این نخ ها بسیار شبیه به نخ بخیه جذبی هستند که در جراحی ها استفاده می شود .
وجود خارها و دندانه ریز در طول این نخ ها موجب می شود تا سر جای خود محکم باقی بمانند . از طرف دیگر این روش می تواند موجب تحریک کلاژن شود و لیفت آنی و طولانی مدتی را در ناحیه مورد نظر به وجود آورد . این روش زیبایی چیزی حدود 3000 و یا بیشتر هزینه بر می دارد .
اما همان گونه که ممکن است از چنین روش های زیبایی انتظار داشته باشید، عوارض مشکل سازی ممکن است بروز کنند  . و امکان دارد که نتایج آن گونه که باید چشمگیر و قابل توجه نباشد . به این ترتیب است که بین متخصصان و کارشناسان زیبایی، بحث و اختلاف نظری وجود دارد که آیا این روش باید مورد استفاده قرار بگیرد یا خیر .
من فکر می کنم که این نخ های لیفت به طور کلی می توانند خاصیت خود را خیلی زود از دست بدهند . و تاثیر طولانی مدتی را در بر ندارد . مطالعه ای در سال 2018 مشخص کرده است که 34 درصد از 160 بیماری که در یک گروه قرار داشتند .

برخی از این عوارض را تجربه کردند، از قرمزی گرفته تا جا به جا شدن نخ لیفت .
در هر صورت استفاده مناسب از نخ لیفت به منظور ماندگاری بیشتر ممکن است بسیار به تکنیکی که پزشک متخصص به کار می برد، بستگی داشته باشد .

این روزها متخصصان و کارشناسان زیبایی مجرب و کارکشته ای وجود دارند که هرگونه عوارض احتمالی را تحت نظر دارند و به خوبی درباره آن ها آموزش دیده اند. به این ترتیب است که برخی ادعا می کنند که نوع نخ لیفت و تکنیکی که به کار می برند می تواند تا یک سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشد .

منبع مقاله : https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/a33524098/jawline-sculpting-what-to-know/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها