مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

0
(0)

هر چیزی که باید درباره میکرونیدلینگ بدانید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما همه چیز در مورد میکرونیدلینگ را خواهیم گفت .

متخصصان پوست تاکید بسیاری روی مزیت های میکرونیدلینگ دارند و آن را توصیه می کنند. این یک روش کم تهاجمی است که می تواند برای تمام پوست بدن به کار رود . از پوست سر تا مچ پا- تا ظاهر اسکارها را بهبود دهد، میزان کلاژن را افزایش دهد و رشد مو را تحریک کند .
این روش در سال 1995 معرفی شد، اما در سال های اخیر به لطف تکنولوژی جدیدی که به دست آورد، توجه بسیار را به خود جلب نمود- مخصوصا در یوتیوب و اینستاگرام. شما می توانید این پروسه درمانی زیبایی جذاب و چشمگیر (البته همراه با مقداری خون) را در ده ها هزار ویدئو در اینترنت و فضای مجازی مشاهده کنید .
در این جا می خواهیم از زبان متخصصان پوست اطلاعات جامع تری از روش میکرونیدلینگ در اختیار شما قرار دهیم.

میکرونیدلینگ حفره های بسیار ریز و میکروسکوپی را روی پوست ایجاد می کند

میکرونیدلینگ در واقع به پروسه فرو رفتن سوزن های بسیار ریز در داخل پوست به منظور جوانسازی گفته می شود. محبوب ترین و البته به صرفه ترین ابزار میکرونیدلینگ، درمارولر نام دارد که شامل سوزن های بسیار ریز و میکروسکوپی است که اندازه بین 0.5 تا 2.5 میلی متر دارد. اما اگر تصور زخم هایی که این سوزن های متعدد روی پوست شما بر جای می گذارند برای تان غیر قابل تحمل است، بدانید که این زخم ها بسیار بسیار ریز و کوچک هستند و تنها در سطح پوست ایجاد می شوند.

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

شما می توانید این کار را در مطب متخصصان یا در منزل انجام دهید

مزیت های انجام میکرونیدلینگ توسط متخصص پوست این است که می تواند با PRP انجام شود که همین موضوع تاثیرگذاری آن را دو چندان می کند. تنها ایرادی که به این موضوع وارد است این می باشد که باید زمان هایی را برای انجام این روش در مطب متخصصان پوست برنامه ریزی کنید و هم چنین باید هزینه آن را نیز مورد ملاحظه قرار دهید که ممکن است اندکی گران قیمت باشد. اگر هم میکرونیدلینگ را در منزل انجام می دهید، باید بدانید که از نظر هزینه برای شما به صرفه است و می توانید هر طور که دوست دارید از این روش بهره مند شوید.

نتایج میکرونیدلینگ تقریبا بسیار سریع نمایان می شود

بعد از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما برای دو هفته پر و برجسته، صورتی رنگ و درخشان می شود . در کوتاه مدت می توانید پر و برجسته بودن پوست خود را احساس کنید و هم چنین به دلیل التهاب و ورم های سطحی که وجود دارد، ممکن است درخشش و شفافیت پوست شما بسیار قابل توجه باشد .

اما میکرونیدلینگ هم چنین به مرور زمان باعث بهبود هایی در پوست می شود

بر اساس مطالعاتی که در سال 2008 انجام شد، بعد از انجام چهار جلسه میکرونیدلینگ با فاصله یک ماهه، تولید کلاژن و الاستین بیش از 400 درصد افزایش می یابد.

شما می توانید با یک سرم تاثیر این روش را چندین برابر کنید

استفاده از یک سرم آبرسان حاوی هیالورونیک اسید همراه با درمارولر واقعا بی نظیر است. واقعا پوست از این فرصت نهایت استفاده را می برد و به طور موثری آبرسانی می شود. آنتی اکسیدان ها و نیاسینامید نیز جزو مواد تشکیل دهنده محبوب در سرم های مورد استفاده همراه با روش میکرونیدلینگ به شمار می آیند.
گزینه محبوب دیگر استفاده از ماسک های غنی شده با سرم بعد از جلسه درمارولینگ در منزل می باشد.

در سال جاری موفقیت های چشمگیر از میکرونیدلینگ شاهد بودیم

میکرونیدلینگ همراه با امواج رادیویی، از تکنولوژی سوزن های ریز و میکروسکوپی استفاده می کند تا انرژی این امواج رادیوی را به لایه درم پوست انتقال بدهد . این انرژی امواج رادیویی، لایه درم پوست را گرم می کند و موجب تولید کلاژن و سفت و محکم شدن بافت پوست می شود .

میکرونیدلینگ می تواند فولیکول های مو به خواب رفته را تحریک کند

تحریک فولیکول های مو به خواب رفته مساوی است با رشد موهای جدید. در یک مطالعه ای که اخیرا انجام شد، 100 شرکت کننده به دو گروه تقسیم شدند .

یک گروه از لوسیون ماینوکسیدیل و گروه دیگر از لوسیون ماینوکسیدیل همراه با میکرونیدلینگ استفاده کردند . بعد از 12 هفته، 82 درصد از گروه میکرونیدلینگ گزارش داده اند که حدود 50 درصد بهبود هایی را در رشد موها شان شاهد بودند این در حالی است که میزان این بهبودی ها در گروه لوسیون ماینوکسیدیل تنها 4.5 درصد بود .

میکرونیدلینگ می تواند هم چنین سلولیت ها را کاهش دهد

اخیرا نوع جدیدی از ابزار میکرونیدلینگ به بازار آمده است که برای از بین بردن چین و چروک ها، افتادگی و سلولیت پوست به کار می رود.

درمارولر می تواند همراه با سایر محصولات مراقبت از پوستی شما به بهترین وجه ممکن عمل کند

متخصصان پوست توصیه می کنند که از میکرونیدلینگ همراه با درمان های موضعی (مانند کرم ها و سرم های ضد پیری حاوی مواد فعال) و لیزرها به کار ببرید. اغلب میکرونیدلینگ فرصت مناسبی را برای نفوذ بیشتر مواد ضدی پیری و جوان کننده موجود در

مهیا می کند، زیرا در طول فرو رفتن سوزن ها، این مواد نیز به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می نمایند .

زمانی که این روش را با محصولات موضعی همراه کردید، می توانید افزایشی را در تولید کلاژن پوست خود مشاهده کنید . زمانی هم که این روش را با امواج رادیویی همراه نمودید، می توانید در طول چند ماه شاهد سفت و محکم شدن بافت پوست خود باشید .

میکرونیدلینگ خانگی مجاز است

البته تا زمانی که این موضوع مورد تایید متخصص پوست شما باشد. افرادی که از اگزما، روزاسه، جوش و درماتیت دور دهان رنج می برند، باید از استفاده از دستگاه درمارولر جلوگیری به عمل آورند، زیرا می تواند این مشکلات پوستی را وخیم تر نماید.
یکی از گزینه های که برای استفاده در منزل پیشنهاد می شود، درمارولرهای استامپی می باشد که همان طور که از نام آن آشنا است به صورت استامپ روی پوست صورت به کار می رود و سوزن های ریز خود را در پوست فرو می نماید و می تواند در کنار استفاده از محصولات موضعی، اثربخشی بیشتری داشته باشد و تولید کلاژن را تحریک کند.

همیشه احتمال زیاده روی در میکرونیدلینگ وجود دارد

استفاده مکرر از میکرونیدلینگ می تواند موجب پاره شدن مویرگ ها شود و اگر در استفاده از آن زیاده روی کنید، می تواند پوست را پلاستیکی و مصنوعی نشان دهد. در عوض پیشنهاد می شود که با برنامه ریزی، وابستگی به درمارولر را مهار کنید و سعی کنید ماهی یک بار از این روش استفاده نمایید. همیشه اجازه دهید که پوست دوره ریکاوری خود را تا جلسه بعدی به طور کامل طی کند.

شما باید بعد از میکرونیدلینگ، با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

پوست تان را بعد از میکرونیدلینگ خنک نگاه دارید. همین چنین نباید در روزی که این روش را انجام می دهید، پوست خود را بشویید و در معرض حرارت بالا و عرق زیاد قرار بگیرید (منظورمان این است که نباید هیچ نور آفتاب، باشگاه و ورزش سنگین یوگایی در کار باشد). در عوض باید از محصولات مراقبت از پوست خود به درستی و به طور مداوم استفاده کنید. مانند سرم روشن کننده و پاک کننده، روغن صورت، ضد آفتاب با محافظت گسترده و سرم تقویت کننده و غیره.

چگونه متوجه شوید که این روش واقعا برای شما جواب می دهد؟

با استفاده از میکرونیدلینگ، مشکلات و لکه های پوستی تان دیگر قابل توجه نخواهند بود، چین و چروک ها هموارتر می شوند و کیفیت و سلامت پوست تان ارتقاء می یابد.

میکرونیدلینگ به تنهایی فقط نتایج موقتی را به وجود می آورد

متخصصان پوست می گویند میکرونیدلینگ به تنهایی فقط نتایج موقتی را برای پوست به ارمغان می آورد که خیلی هم ماندگاری ندارد. مطالعات و تحقیقات انجام شده به خوبی مشخص می نماید که میکرونیدلینگ باید همراه با امواج رادیویی انجام شود تا چین و چروک و اسکارهای قدیمی کاهش یابد و کیفیت و سلامت پوست بهبود پیدا کند.

منبع مقاله : https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/a12773502/microneedling-faq-facts-cost/

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها