مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , , , > موهای کوتاه و حالت دادن به آن

موهای کوتاه و حالت دادن به آن

4
(3)

10 توصیه برای مراقبت از موهای کوتاه و حالت دادن به آن ها

مو

کوتاه کردن موهای تان واقعا تصمیم آسانی به نظر می رسد. فرقی ندارد با خود دو دوتا چهارتا کرده اید و یا گلبرگ های یک گل را پر پر کرده اید تا در نهایت تصمیم بگیرید که آیا موهای تان را کوتاه کنید یا خیر، در هر صورت همه ما در چنین شرایطی قرار داشته ایم که نمی دانستیم موهای مان را کوتاه کنیم یا خیر. زمانی که در نهایت تصمیم گرفتید تا موهای تان را کوتاه کنید، و هم چنین زمانی که هیجان و ذوق تان اندکی فروکش کرد، احتمالا سوالاتی در ذهن شما به وجود می آید، به عنوان مثال: چگونه می توانم موهای کوتاه خود را حالت دهم؟ آیا می توانم همان روتین مراقبت از مویی را داشته باشم که برای موها بلند خود رعایت می کردم؟ چه اکسسوری های مویی را می توانم به کار ببرم؟ چگونه باید از آن ها در روتین حالت دادن به موهای خود استفاده کنم؟ خوشبختانه ما در این مقاله جواب سوال های تان را می دهیم. در این مقاله از مجله ارایشی بهداشتی هفتادر نگ با ما همراه باشید تا بهترین توصیه ها برای مراقبت از موی کوتاه و حالت دادن به آن ها را یاد بگیرید.

موی کوتاه

  1. توصیه برای مراقبت از موهای کوتاه

اول از هر چیزی، قبل از اینکه موهای تان را حالت دهید، شما باید مراقبت ویژه ای از آن ها به عمل بیاورید. برای جواب دادن به سوالی که در بالا بیان شد، باید بگوییم که مدل موهای کوتاه نیاز به روش های مراقبت از موی متفاوتی نسبت به موهای بلندتر دارند. این توصیه ها را در روتین مراقبت از موی همیشگی خود به کار ببرید تا موهای سالمی داشته باشید.

 

توصیه مراقبت از موی کوتاه 1: از مقدار اندکی از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید.

موهای کوتاه همانند موهای بلند نیز به محصولات مراقبت از موی بدون شستشو نیاز دارند، مانند کرم مو و یا سرم مو، اما فراموش نکنید که باید برای آن ها نسبت به موهای بلند، از مقدار اندکی از محتویات محصولات استفاده کنید. این امر شاید خیلی آشکار و واضح به نظر برسد، اما تکرار آن حائز اهمیت می باشد، زیرا استفاده از مقادیر زیادی از محصولات مراقبت از مو می تواند موهای کوتاه شما را سنگین کند و موجب چرب و روغنی به نظر رسیدن آن ها می شود. این چیزی است که هیچ کس آن را دوست ندارد. در عوض، از مقدار اندکی از محصولات به کار ببرید و تنها از آن ها در ساقه و انتهای موها استفاده کنید.

 

توصیه مراقبت از موهای کوتاه 2: هر وقت نیاز بود، موهای تان را بشویید.

موهای کوتاه نسبت به موهای بلند، زودتر و سریع تر چرب می شود که این امر باعث می گردد تا بیشتر در این باره فکر کنید. به طور کلی، چربی از ریشه موها تولید می شود که این قسمت در موهای کوتاه به انتها و نوک موها بسیار نزدیک می باشد. موهای کوتاه شما نیز هم چنان به رطوبت نیاز دارد، مخصوصا اگر می خواهید برای مقابله با موهای چرب، تمام تلاش خود را در شستشوی آن ها به کار ببرید. برای این که از دست رفتن رطوبت موهای تان جلوگیری به عمل آورید و باعث شاداب و باطراوت شدن آن ها شوید، از شامپو و کاندیشنر هایی استفاده کنید که به منظور بازسازی موهای تان فرمول بندی شده اند.

 

توصیه مراقبت از موهای کوتاه 3: از یک کاندیشنر عمیق استفاده کنید.

تنها به این دلیل که تارهای مو شما کوتاه تر از گذشته می باشند به این معنا نیست که همانند موهای بلند نیاز به روتین مراقبت از مو ندارد. هم چنین بسیار واجب و ضروری است که به کاندیشن کردن عمیق موهای تان بپردازید. تنها یک دقیقه آن ها را روی موهای خود باقی بگذارید، و سپس کاملا آبکشی کنید- خیلی ساده است.

 

توصیه مهم: بسیار اهمیت دارد تا از محصولات مراقبت از موی هماهنگ و مطابق با هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید، بنابراین اگر یک کاندیشنر بخصوصی را انتخاب می کنید، مطمئن باشید که از شامپو و سرم و کرم موی مطابق با آب نیز بهره می برید.

 

توصیه مراقبت از موهای کوتاه 4: به طور مکرر انتهای موهای تان را کوتاه کنید.

این که یک یا دو بار در سال اندکی موهای تان را کوتاه کنید، اصلا نتیجه ای در بر دارد، مخصوصا اگر بخواهید از موهای کوتاه خود به طور ویژه ای مراقبت کنید. شما باید برنامه ریزی کنید تا به طور مکرر به سالن و آرایشگاه رفته و موهای تان را کوتاه کنید. برای این که کوتاه کردن موهای خود را به طور مکرر در برنامه خود داشته باشید، حتی اگر خیلی مشغله داشته باشید، بهتر است وقتی را از قبل با آرایشگاه هماهنگ کنید تا بتوانید مطابق با برنامه خود پیش بروید.

 

  1. مدل و حالت دادن به موهای کوتاه.

حالا شما بهترین توصیه های مراقبتی از موهای کوتاه را می دانید، زمان این است که به سراغ پیشنهادهایی برای مدل دادن به موها بپردازیم. در ادامه 6 توصیه مدل دادن و حالت دادن به موهای تان را با شما به اشتراک می گذاریم که می توانند تفاوت بزرگی را در چهره و استایل تان به وجود آورند.

 

توصیه برای حالت دادن به موهای کوتاه 1: با استفاده از شامپو خشک می توانید به موهای تان حجم بدهید و آن ها را با طراوت تر نشان دهید.

در روزهایی که ریشه موهای تان به شدت چرب به نظر می رسد، می توانید آن ها را با شامپو خشک احیا کنید و موجب تازه و با طراوت به نظر رسیدن آن ها شوید. به راحتی آن را روی ریشه موهای تان اسپری کنید، سعی کنید تا بطری را شش تا هشت اینچ از موهای تان فاصله بدهید،  سپس موهای تان را شانه کنید. فرمول این شامپوها به گونه ای است که به سرعت چربی های اضافه را جذب می کند و موها را زیباتر و تمیزتر نشان می دهد.

 

توصیه برای حالت دادن به موهای کوتاه 2: از هدبندها و تل ها استفاده کنید.

اگر تنها یک مورد وجود داشته باشد که باعث می شود تا از داشتن موهای کوتاه صرفه نظر کنیم، مدل دم اسبی می باشد که اصلا روی موهای کوتاه امکان پذیر نیست. این سبک بسیار محبوب اصلا با موهای کوتاه زیبا به نظر نمی رسد. اما این همه ماجرا نیست. زمانی که می خواهید موهای تان را از اطراف صورت خود جمع کنید، تنها یک راه حل پیش روی خود دارید. به جای بستن موهای تان در بالا و یا پایین، بهتر است از هدبند و یا تل هایی استفاده کنید تا به هدف خود دست یابید. می توانید از انواع تل یا هدبند های شیک و زیبا به کار ببرید که موهای تان را شیک تر نمایان می کند.

 

توصیه برای حالت دادن به موهای کوتاه 3: بافت موها را فراموش نکنید.

این سبک برای هر اندازه مویی می تواند به کار رود. اما مدل موهای کوتاه مخصوصا در این روش زیباتر دیده می شوند. برای این که نمای شلوغ و به هم ریخته و بافت داری به موهای خود بدهید از کرم مو و یا ژل مو استفاده کنید. به این منظور تنها مقداری اندکی از محتویات این محصولات را به تار موهای تان بزنید و سپس از انگشت خود استفاده کنید تا موهای تان را بر هم بریزید و حالت شلخته ای به آن بدهید.

 

توصیه برای حالت دادن به موهای کوتاه 4: موهای خود را در معرض هوا خشک کنید.

تمامی انواع موها در هر اندازه ای می توانند از خشک شدن در هوای آزاد بهره ببرند، زیرا استفاده از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موها بسیار مضر است. تنها به این دلیل که موهای تان را در هوای آزاد خشک می کنید به این معنا نیست که نمی توانید هیچ حالتی به موهای خود بدهید. در حقیقت، درست خلاف این چیزی است که فکر می کنید. از یک اسپری ویو استفاده کنید که می تواند شکل طبیعی تار موهای تان را حفظ کرده و نمای با شکوه و زیبایی را به وجود آورد. به این منظور مقداری از اسپری مو را به موهای نمدار خود بزنید و سپس موهای تان را با دست به هم بریزد و اجازه دهید در هوای آزاد به خودی خود خشک شود.

 

توصیه برای حالت دادن به موهای 5: از بافت مو استفاده کنید.

اگر تا به حال فکر می کردید که بافت های مو تنها برای اندازه موهای متوسط تا بلند می باشد، اشتباه می کردید. بافت موها بسیار زیبا و مد روز می باشند و بسیار شیک نمایان می گردند.

 

توصیه برای حالت دادن به موهای 6: به تغییر و بروزرسانی رنگ موهای تان فکر کنید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که تنها در یک دوره زمانی از یک رنگ مو به کار ببرید. اگر می خواهید تغییری در چهره تان ایجاد کنید، مدل موی کوتاه خود را با یک رنگ موی جدید همراه کنید. اگر از خود می پرسید که آیا با موهای بلوند و یا قرمز زیبا به نظر می رسید یا خیر، حالا شانس این را دارید که این موضوع را بفهمید و امتحان کنید. بعد از این که به سالن و آرایشگاه مد نظرتان رجوع کردید و موهای تان را کوتاه نمودید، می توانید از رنگ موهای خانگی استفاده کنید تا رنگ موهای تان را بروز و جدید نمایید. شما همیشه می توانید سایه رنگ موی خود را با استفاده از اسپری های رنگ موی موقت تغییر دهید. اگر به دنبال رنگ موهای دائمی نمی باشید، این روش های موقت گزینه بسیار مناسبی برای شما در نظر گرفته می شوند.

 

منبع مقاله: https://www.lorealparisusa.com/beauty-magazine/hair-style/short-hairstyles/short-hair-styling-and-hair-care-tips.aspx

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 3

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها