مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > پوست حساس و نحوه مراقبت از آن

پوست حساس و نحوه مراقبت از آن

0
(0)

پوست حساس و نحوه مراقبت از آن

در این مقاله از مجله اینترنتی ارایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد پوست حساس و نحوه مراقبت از آن برای شما مطالبی گرد آوری کرده ایم . با ما همراه باشید .

 پوست حساس پوستهایی هستند که در تماس با هر نوع لوازم آرایشی ، بهداشتی گرد و غبار  و یا حتی تغییرات شرایط محیطی ، دچار التهاب و تغییر می شوند . که این التهابات به صورت جوش های چرکی ، تورم، زخم، التهاب سوزش شدید یا افروختگی نمایش داده می شود .

به علاوه افرادی با پوست های بسیار خشک هم در گروه پوست های حساس قرار می گیرند . ابتدا به برخی از واکنش های پوستی آلرژیک و یا اختلالی مثل اگزما ، روزانه یا درماتیت تماسی می تواند افرادی با پوست ها حساس را به دردسر بیندازد .

خشکی پوست یا زخم های درمان نشده در بستر پوست خشک هم می تواند واکنش های شدید پوستی را در افرادی با پوست حساس به دنبال داشته باشد .

پوست حساس و نحوه مراقبت از آن

پوست حساس و نحوه مراقبت از آن

تماس مداوم با عوامل محیطی محرک مانند نور آفتاب ، باد، سرما گرما هم میتواند پوست های حساس را تحریک کند . و باعث آسیب دیدن آنها شود یکی از مهمترین توصیه های درمانی به افرادی با پوست های حساس این است که همیشه پوست خود را تمیز نگه دارید تا شانس تحریک و جوش زدن پوست در اثر افزایش  آلودگی ها یا تعریق سطح پوست در آنها کم شود  .

البته به یاد داشته باشید استفاده از صابونهای معمولی باعث خشکی ، التهاب و آسیب دیدن بیشتر پوست های حساس می شود . از این رو بهتر است چنین افرادی از انواع شوینده های غیر صابونی صورت و بدن مانند ین ها و یا ژل های پوست حساس استفاده شود .

برای آزمایش حساسیت نشان دادن پوست به لوازم آرایش بهتر است حداقل 3-5 روز آنها را روی پوست زیر گوش خود بزنید . و آن را تا شب پاک نکنند اگر واکنش پوستی خاصی در این قسمت مشاهده نگردید یعنی آن محصول خاص آلرژی ندارید و می توانند بدون دغدغه از آن محصول استفاده کنند .

مراقبت از پوست حساس

افراد با پوست حساس باید بلافاصله بعد از شستن پوست خود مخصوصاً پوست دست و صورت آن را با حوله ای نرم و پنبه ای پاک کنند . به این صورت که حوله را روی پوستتان بگذارید و بردارید و از ساییدن حوله روی پوست خود داری کنند . سپس سطح پوست را با یک کرم مرطوب کننده سبک بپوشانند تا از آسیب های احتمالی پیشگیری شود .

بهتر است این افراد از محصولات آرایشی بر پایه سیلیکون و محصولاتی که خاصیت ضد آب ندارند استفاده کنند .

از محصولات آرایشی چشم که بدون لاتکس هستند استفاده شود . خط چشم و ریمل های ضد حساسیت خط چشم و مداد ابروی جامد به جای انواع مایع آنها که حاوی لاتکس است استفاده شود .

به تاریخ لوازم آرایشی حتماً دقت شود .

نویسنده : دکتر عبدالله زاده مشاور پوستی 70 رنگ

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها