مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

5
(1)

سریع ترین و موثرترین روش ها برای درمان آفتاب سوختگی

همه ما دوست داریم تا آفتاب بگیریم ولی گاها نگران آسیبهای ناشی از آفتاب و آفتاب سوختگی هستیم . مجله آنلاین آرایشی بهداشتی هفتادرنگ در این مقاله توصیه هایی برایتان دارد تا هم آفتاب بگیرید و لذت ببرید و هم آسیب نبینید و بهترین روش درمان آفتاب سوختگی رابرای شما ارائه خواهیم داد.

و مهمتر از همه در زمانی که آفتاب سوختگی داشتید چگونه درمان کنید . اگر تنها یک مورد وجود داشته باشد که در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب باید روی آن تاکید کرد ، کرم ضد آفتاب است . در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که بهترین روش درمان آفتاب سوختگی چه شیوه ای است و چگونه از آفتاب سوختگی در امان باشید .

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

اما این را به یاد داشته باشید که هر spf نمی تواند شما را از اشعه های مضر آفتاب در امان نگاه دارد . از این رو ما از متخصصین و کارشناساین پرسیدم که چگونه باید از آفتاب سوختگی جلوگیری کرد و آن را درمان نمود . محصولاتی مانند لیفت اکتیو ویشی و وازلین برای آبرسانی و درمان بسیار موثر است .

آفتاب سوختگی نتیجه در معرض آفتاب بودن پوست برای مدت زمان طولانی است که توسط اشعه های ماورای بنفش مورد صدمه قرار می گیرد . آفتاب سوختگی ها ممکن است به نظر موقتی و زودگذر بیایند ، اما می توانند موجب آسیب های جدی به پوست شوند، مانند افزایش ریسک سرطان، چین و چرک و لکه هایی ناشی از آفتاب سوختگی .

از جایی که آفتاب سوختگی یک مورد عادی و پیش پا افتاده است ، معمولا تصور میکنیم که این سوختگی ها چندان مهم نمی باشند . اما تحقیقات نشان داده است که حتی سوختگی های این چنینی می توانند تاثیر چشمگیری در افزایش سرطان پوست داشته باشند .

تاول زدن ناشی از آفتاب سوختگی می تواند ریسک پیشرفت اثرات این امر را به عمیق ترین لایه های پوستی نیز باعث شود که خود یکی از دلایلی مهم سرطان پوست است .

در بیشتر مواقع استفاده از یک کرم دارای SPF و یا ضد آفتاب می تواند از آفتاب سوختگی ها جلوگیری به عمل آورد . اما زمانی که این امر به هر صورتی روی داد، در این جا توصیه هایی وجود دارد تا بتوانید آن ها را درمان کنید .

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

هیدراته کردن و آبرسانی پوست

زمانی که پوست تان آفتاب سوخته شد ، اشعه های ماوراء بنفش می توانند التهاباتی را در پوست شما به وجود بیاورند که بسیار شبیه سوختگی های توسط شعله و اجاق گاز است .

به این دلیل است که بسیار اهمیت دارد تا پوست را هیدارته و آبرسانی کنید و به احیای سلول های آسیب دیده در کمترین زمان ممکن بپردازید . ساده ترین راه برای انجام اینکار این می باشد که از روش های خارجی (استعمال خارجی محصولات) استفاده کنید .

برای افزایش اثرگذاری تسکین پوست ، به دنبال مرطوب کننده ای باشید که حاوی آلوئه ورا باشد که به تسکین پوست سوخته شده کمک می کند . هم چنین هیدراته و آبرسانی داخلی نیز در رفع آفتاب سوختگی کمک می کند .

زیرا زمانی که پوست توسط آفتاب و یا هر روش دیگری سوزانده می شود ، آب را از سطح پوست می زداید و برای جبران این آب از دست رفته ، باید آب بسیار زیادی را بنوشید .

محصول پیشنهادی: وازلین VASELINE INTENSIVE CARE ALOE SOOTHE LOTION

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

توضیح محصول:

این محصول از برند VASELINE  به طور عمیقی به رطوبت رسانی پوست می پردازد و پوست خشک را تسکین می دهد و مصرف مداوم آن باعث احیای سلول های پوست و رطوبت رسانی روزانه آن می شود. این محصول حاوی آلوئه ورا بوده و به سرعت جذب می شود و از این رو حس چربی را بر روی پوست ایجاد نمی کند .

ورم روی محل آفتاب سوختگی را کاهش دهید .

شما می توانید هم چنین آفتاب سوختگی را با کاهش التهاب توسط محصولات و راهکارهای خارجی درمان کنید . مصرف قرص های ضد التهابی مانند ADVIL می تواند قرمزی و ورم آن ناحیه را کاهش دهد ، هم چنین باعث می شود تا درد آن قسمت کاهش یابد .

از هر گونه تاول هایی که در قسمت آفتاب سوختگی وجود دارد  محافظت کنید .

اگر پوست آفتاب سوخته شما تاول بزند (که به آن سوختگی نوع دوم نیز گفته می شود) ، بسیار اهمیت دارد تا از ظاهر شدن و بزرگ شدن آن تاول ها جلوگیری به عمل آورید . به آن ها دست نزنید و آن ها را فشار ندهید و پوست آن ناحیه را جدا نکنید .

به این ترتیب نه تنها درمان سریع تر انجام می شود، بلکه ریسک عفونی شدن آن ناحیه نیز کاهش می یابد . اگر سوختگی شدید باشد ، می توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید . کرم های استروئیدی تجویزی متخصصان می تواند گاهی اوقات بهترین درمان ممکن باشند .

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

مبارزه با آسیب های ماندگار رادیکال های آزاد

در حالی که یک سوختگی می تواند در عرض چند روز درمان شود ، اما آسیب های رادیکال های آزاد توسط اشعه ماورای بنفش ممکن است برای همیشه باقی بمانند .

اشعه های ماوراء بنفش تولید رادیکال های آزاد را افزایش می دهند که به معنی آسیب به کلاژن و الاستین پوست است ، این اتفاق مانند این است که به DNA سلول های پوست شما آسیب وارد شود . این آسیب دیدگی دلیل نمایان شدن پیری زودرس و افزایش ریسک سرطان پوست می باشد .

استفاده از سرم ویتامین C می تواند در این زمینه بسیار کمک کند . شاید نتوانید پوست را به شرایط قبلی خود بازگردانید، اما آنتی اکسیدان های موجود در آن اثرات مضر را تا حد زیادی کاهش می دهند .

محصول پیشنهادی: VIXHY LIFTACTIVE VITAMIN C BRIGHTENING SKIN CORRECTORویشی لیفت اکتیو ویتامین سی

(برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید)

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی

 توضیح محصول:

این محصول فاقد پارابن است و فرمول بدون اسانس و عطر دارد . هم چنین 15 درصد ویتامین C خالص و دوز کافی و مناسبی از اسید هیالورونیک در این محصول وجود دارد . این محصول به سرعت پوست را روشن و هیدراته تر می کند . اما باید این امر را بیان کرد که قیمت این محصول نسبت به سایر محصولات ویتامین C دیگر پایین تر و ارزان تر است .

از آسیب های بیشتر از طریق نور خورشید جلوگیری به عمل آورید

بهترین درمان، جلوگیری است . متخصصین در این زمینه اظهار می دارند که در حالی که پوست آفتاب سوخته شما در حال درمان شدن است ، بسیار اهمیت دارد تا آن را در معرض قرار گرفتن نور خورشید بیشتری قرار ندهید . سعی کنید آن را بپوشانید و در سایه قرار بگیرید و حتما لباس های دارای SPF اسفاده کنید و مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها