مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن

مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن

0
(0)

مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن

در این مقاله از مجله اینترنتی آرلیشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما مطالبی در رابطه با مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن را گرد آوری کرده ایم . در ادامه با ما همراه باشید .

پوست ما در هر سنی نیاز به مراقبت‌های خاص خود را دارد . استفاده از ماسک‌ها و کرم‌هایی که مناسب سن شما نیستند می تواند آسیب‌های جدی را به پوست شما وارد کند و نتیجه ای کاملاً عکس داشته باشد . در این مقاله سعی می‌کنیم به شما یاد بدهیم که در هر سنی چه مراقبتهایی از پوستتان به عمل آورید .

مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن

مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن

20تا 30 سالگی

زمانی که در دهه سوم عمرتان هستید باید هدفتان نگه داشتن یک عادت مراقبتی خاص باشد . این مراقبت شامل استفاده منظم از کرم ضد آفتاب، پاک‌کننده و مرطوب‌کننده روزانه به همراه لایه‌برداری به فواصل چند روز یکبار است .

برای مشاهده نتیجه‌ی بهتر می‌توانید هر چند وقت یکبار از ماسک تغذیه‌کننده پوست استفاده کنید . اگر مشکل آکنه دارید نیز باید کرم درمانی آکنه و جوش تهیه کنید .

مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن

مراقبت‌های پوستی مخصوص هر سن

30 تا 40 سالگی

اولین نشانه های پیری مانند خطوط روی صورت در این سنین نمود می کنند ولی شما می توانید با استفاده از محصولاتی که حاوی کلاژن بازسازی رتینول (ویتامین آ) هستند جلوی این نشانه ها را بگیرید .
اگر در برابر اشعه آفتاب از پوستتان مراقبت نکرده باشید امکان دارد نشانه‌هایی از ناهمواری و تفاوت رنگ را نیز در این سن مشاهده کنید . ولی شما می توانید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و لایه‌بردار جلوی این ناهماهنگی‌ها را بگیرید .

40 تا 50 سالگی

شما باید مراقبت‌های ضد پیری را از سن 30 سالگی آغاز کنید . و در سن 40 سالگی با اضافه کردن چند محصول جدید روند مراقبت از پوست تان را ادامه دهید .

بعد از 40 سالگی چین و چروک صورت مخصوصاً در نواحی پیشانی و چشم بارزتر خواهد شد . علاوه بر محصولات حاوی رتینول شما باید از محصولات حاوی پپتید استفاده کنید تا به تولید کلاژن پوستتان کمک کنید .
در این سن رادیکال‌های آزاد نیز شروع به تخریب سطح پوست می کنند و شما برای خنثی کردن تاثیر آن‌ها می توانید از محصولات حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید .
روند بازسازی پوست به طرز چشمگیری در این سن کاهش می یابد ؛ شما می توانید با لایه برداری بیشتر این روند را تسریع بخشید . به دنبال محصولاتی باشید که حاوی AHA ، عصاره ریشه شیرین بیان یا ویتامین C باشند .
یکی دیگر از مشکلات پوستی در این سن از بین رفتن حجم است. بهترین راه برای مقابله با آن استفاده از مرطوب کننده های قوی حاوی هیالوروئیک اسید است که رطوبت را درون پوست می‌کشند و در آن نگه می‌دارند .

ترکیب این سه محصول که به ترتیب باعث بازسازی کلاژن، بوجود آمدن پوست جدید و مرطوب‌سازی پوست می شوند کلید مبارزه با پیری پوست در سنین 40 و حتی بیشتر می باشند .

50سالگی و بیشتر

در این دوران مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید نگه‌داشتن مراقبت‌های پوستی است که از 40سالگی انجام دادید . البته نگرانی های دیگری نیز مانند تغییر بافت در این سن برای پوستتان بوجود خواهد آمد که دلیلش تغییرات هورمونی است که باعث نازک‌تر و خشک تر شدن پوست می شوند .

تأثیر این مشکل کم شدن حال ارتجاعی پوست است .
برای مقابله با این مشکلات می توانید از محصولات حاوی گلیکولیک استفاده کنید که باعث می شود بازسازی پوست سرعت بگیرد و حالت ارتجاعی آن تا حدی برگردد .
همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که به استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی حاوی هیالورونیک اسید ادامه دهید تا به‌اندازه‌کافی به پوستتان آبرسانی شود و مواد غذایی مورد نیازش را به دست بیاورد .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها