مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

3.5
(15)

آیا محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارند؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که آیا محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل به شما بگوییم .

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

     تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

شاید سوال بسیاری از شما این باشد که آیا محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارند؟ منظور مان مواردی مانند مرطوب کننده، شامپو، عطر، ریمل، رژلب و غیره می باشد. چه زمانی باید آن ها را دور بی اندازید؟

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

جواب صحیح به این سوال مطمئنا به این ترتیب است که بیشتر مواردی که در زندگی وجود دارد ، مانند محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی و بهداشتی و زیبایی هیچ گاه همیشگی نمی باشند .

زمانی که درب این محصولات باز می شود، مدت زمان مصرف آن ها محدود و محدود تر می شود ، زیرا در معرض هوا، نور و باکتری می باشند که می توانند باعث ضعیف شدن عملکرد آن ها شود .

حتی اگر بسته بندی آن ها را باز نکرده باشید، عواملی مانند گرما و رطوبت می تواند باعث شود که محصولات در طول زمان کیفیت خود را از دست بدهند .

محصولات تاریخ گذشته خیلی مورد وحشتناکی نیستند  . اما گاهی اوقات این امر می تواند به معنای از دست رفتن کارایی محصولات باشد . برای مثال، یک ادکلن یا عطر تاریخ گذشته ممکن است مانند روز اول رایحه دلچسبی نداشته باشد و یا ممکن است شامپو ضد شوره شما دیگر در از بین بردن شوره های سرتان کار نکند .

از طرف دیگر، یک محصول تاریخ گذشته می تواند باعث التهاب شود و یا حتی مشکلات پوستی را به وجود آورد . مانند زمانی که از ضد آفتاب تاریخ گذشته استفاده می کنید و پوست تان در آفتاب تقریبا برشته می شود .

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

     تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

در این مقاله قوانین و دستورالعمل هایی برای تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی وجود دارد، از این رو به سادگی می توانید حدس بزنید که تا چه مدت زمانی می توانید محصولات مراقبت از پوست و آرایشی و بهداشتی خود را نگاه دارید.

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

چگونه تاریخ انقضای محصولات بهداشتی و آرایشی خود را بررسی کنید.

شما روی بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی ، تاریخ انقضای چاپی را مشاهده نمی کنید و علت این امر هم عدم وجود قوانین و مقررات کافی در این زمینه است .

البته در برخی موارد مشاهده می شود که چنین اطلاعاتی روی محصول درج می شود . در هر صورت اگر روی محصول چنین موردی را تحت عنوان “EXP 12/2015” نیافتید ، به دنبال اطلاعاتی مبنی بر این باشید که تا چند ماه بعد از باز کردن بسته بندی و مهر و موم محصول می توانید از آن استفاده کنید .

این امر در قالب یک تصویر که شبیه شیشه مربا است نشان داده می شود که به طور مثال روی آن نوشته شده است “24 M” یعنی 24 ماه بعد از باز کردن بسته بندی محصول می توانید از آن استفاده کنید .تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

گاهی اوقات هم عمر مفید محصول با یک کد خاص، بر روی ظرف محصول مشخص می شود. شما می توانید این کدها را برای برندهاص مشهور و اصلی در وب سایت هایی نظیر CHECKCOSMETICS.NET بررسی نمایید.

درست مانند شیر و غذاهای دیگر، تاریخ انقضا روی محصولات آرایشی و بهداشتی همیشه قابل اعتماد نیستند . زمانی که شک دارید ، هر محصولی که بو، رنگ و بافت خود را از دست داده و یا متحمل تغییر فیزیکی شده است را دور بی اندازید .

به چشم ها و بینی تان اعتماد کنید . و هم چنین بدانید که محصولات طبیعی نسبت به محصولات شیمیایی، محدودیت های بقا و ماندگاری بیشتری دارند و به سرعت می توانند خاصیت خود را از دست بدهند .

اگر آب جزو اولین ماده تشکیل دهنده محصول مورد نظر شما است ، دارای عمر کمتری بعد از باز کردن بسته می باشد ، زیرا آب محلی را برای رشد باکتری ها فراهم می کند که دشمن شماره یک پوست و سلامت تان محسوب می شود .

محدوده عمر و بقای محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع.

1 تا 2 ماه :

لیفت ها  :3 هفته  / اسفنج ها : 7 هفته

3 ماه :

ریمل – خط چشم مایع

1سال:

مرطوب کننده – کرم های پوست – کرم های دور چشم – کرم های ضد پیری – کرم ضد آکنه- کرم پودر – کانسیلر مایع

2 سال:

شامپوها – نرم کننده ها – حالت دهنده های مو – کرم شیو – خمیر دندان – عطر ادکلن – لاک

3 سال:
تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

دئودورانت – ضد عرق ها – دهانشویه ها- صابون – لوازم آرایش پودری-رژلب – برق لب – مداد چشم و لب

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

محدوده عمر و بقای محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع.

محصولات مراقبت از پوست و موی.

  • مرطوب کننده، کرم های صورت و کرم های دور چشم: 6 ماه تا یک سال . خطری که در کرم های تاریخ گذشته وجود دارد ، تنها به کاهش کارایی آن ها ختم نمی شود ، بلکه التهاب و عفونت های باکتریایی احتمالی را نیز می تواند موجب شود . محصولاتی که حالت تلمبه ای و فشاری دارند، کمتر در معرص باکتری قرار می گیرند، این در حالی است که کرم هایی که درون شیشه هایی می باشند باید بعد از 6 تا 9 ماه دور انداخته شوند .
  • ضد آفتاب ها: 1 سال. این مورد توسط سازمان FDA مشخص می شود ، از این رو اغلب این کرم ها همراه یک تاریخ انقضا می باشند که معمولا یک سال هستند . آن را به دور از نور خورشید و تا حد امکان در یک مکان خنک نگه داری کنید تا فرمول موجود در ضد آفتاب ها ناپایدار نشود و خاصیت خود را از دست ندهد.
  • محصولات ضد آکنه و ضد پیری : تا یک سال، بسته به مواد تشکیل دهنده آن دارد . محصولات ضد آکنه شامل بنزوئیل پراکسید می باشند که زمانی که بسته بندی آن ها باز شود ، حدود سه ماه طول عمر دارند . محصولات با آنتی اکسیدان هایی مانند رتینول، گلیکولیک اسید و ویتامین C می توانند حتی زودتر کارایی خود را از دست بدهند و فاسد شوند .
  • شامپوها، نرم کننده ها و محصولات حالت دهنده مو : از زمانی که باز شوند، 1 تا دو سال، زمانی که هنوز باز نشده اند 3 سال . آب و هوا می تواند وارد بطری شده و فرمول موجود در آن را ضعیف نماید .
  • لیف ها و اسفنج های حمام : 3 هفته برای لیف ها و 7 هفته برای اسفنج ها . شاید عمر آن ها به نظر خیلی کوتاه باشد ، اما محیط مرطوب و تمام روزنه های موجود در این محصولات می توانند مکان خوبی برای رشد باکتری باشند .

محصولات بهداشتی.

  • دئودورانت/ محصولات ضد عرق : 3 سال یا تاریخ انقضای آن را در صورت وجود داشتن روی محصول، چک کنید . دئودورانت ها خیلی کارایی خود را بعد از تاریخ انقضا از دست نمی دهند اما ریسک عفونت های باکتریایی وجود دارد .
  • کرم های شیو و صابون های شیو : 2 سال و یا شاید هم بیشتر اگر به گونه مناسبی ذخیره شوند .
  • خمیر دندان: تاریخ انقضای را روی خود محصول چک کنید که به طور حتم روی جعبه های خمیر دندان نوشته شده است ، مخصوصا خمیر دندان های حاوی فلوراید. عمدتا تاریخ انقضای آن ها 2 سال بعد از ساخت می باشد .
  • دهان شویه : 3 سال از زمان ساخت، هم چنین ممکن است روی بطری حک شده باشد .
  • صابون: 3 سال هم برای صابون های مایع و صابون های جامد. بله حتی صابون ها نیز تاریخ انقضا دارند ، مخصوصا اگر شامل روغن های ضروری باشند. برخی از صابون های جامد به نظر برای همیشه ماندگاری دارند  ، اما این مورد اشتباه است زیرا پس از گذشت تاریخ انقضای آن ها باعث خارش و خشکی و ترک پوست می شوند .

 

عطر و ادکلن:

  • 2 سال. شاید دوست داشته باشید تا شیشه زیبای آن ها را روی میز توالت خود داشته باشد، اما در هر صورت به دور از رطوبت و نور خورشید قرار دهید.

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

ریمل:

  • 3 ماه. هر فصل یک خط چشم و ریمل جدید را بخرید و اگر زودتر خشک می شوند و یا چشم های تان دچار عفونت شده اند، این کار را قبل از فرا رسیدن فصل جدید انجام دهید.تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

محصولات آرایشی پودری

  • (برای مثال سایه چشم های پودری و یا پنکک ها): 2 تا 3 سال.تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

رژلب ها و برق لب ها:

  • 2 تا 3 سال. اگر دچار سوزش و ترک خوردگی در لب های خود شدید، زود تر آن ها را دور بی اندازید.تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

مداد های لب و مداد های چشم:

  • 3 تا 5 سال. برای محافظت از آن ها قبل از استفاده حتما با تراش تیز کنید.تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

لاک ها:

  • 1 تا 2 سال.تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی بهداشتی

برای این که تمامی این تاریخ انقضا ها را به یاد داشته باشید .

سعی کنید یک جدولی (مانند جدولی که در این مقاله ارائه داشتیم) را در جایی نگه دارید و مطابق با آن رو محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست خود با یک کاغذ بچسبانید . مطمئنا نتایج این کار سلامتی پوست و مو و بدن تان خواهد بود.

چگونگی ذخیره کردن و نگه داری محصولات آرایشی و بهداشتی.

این که چگونه محصولات آرایشی خود را نگهداری کنید مهم تر از دستورالعمل های تاریخ انقضای آن ها است . برای این که تا جایی که امکان دارد، ماندگاری آن ها را افزایش دهیم، باید آن ها را از گرما، نور خورشید، رطوبت و هوا دور کنید .

 از محصولات پمپی به جای محصولاتی که در شیشه می باشند استفاده کنید . و هم چنین مطمئن شوید که قبل از استفاده از آن ها دستان تان تمیز است، تا به این ترتیب محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست خود را آلوده نکنید .

سازمان FDA در این رابطه می گوید:

“مشتریان باید آگاه باشند که تاریخ های انقضا قانون شماره یک می باشد . و اگر محصولات به گونه مناسبی ذخیره و نگه داری نشوند . شاید خیلی زودتر از تاریخ انقضا فاسد گردند . محصولات آرایشی و بهداشتی که به طور مناسبی نگهداری نمی شوند .

به طور مثال در معرض گرمای زیاد و نور خورشید قرار دارند . و یا به عنوان تستر توسط افراد زیادی استفاده می شوند . ممکن است قبل از تاریخ انقضای واقعی خود، به طور کلی کارای و تاثیر خود را از دست بدهند و مضراتی را نیز به همراه داشته باشند .

از طرف دیگر، محصولاتی که تحت شرایط ایده آل ذخیره می شوند ممکن است حتی بعد از تاریخ انقضا نیز قابل استفاده بوده . و کارایی خود را حفظ کرده باشند.

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 15

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها