مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > مراقبت از پوست پا

مراقبت از پوست پا

0
(0)

مراقبت از پوست پا برای خانم ها و آقایان

اهمیت دادن به سلامت پا و پوست پا نه‌تنها برای حفظ سلامت و داشتن پاهایی زیبا مهم است بلکه به شما کمک می‌کند تا در طول زندگی خود راحت و پرانرژی کارهایتان را انجام دهید .

در این مقاله از مجله اینترنتی آرابیشی بهداشتی هفتاد رنگ راههای مراقبت از پوست پا برای خانم ها و آقابان را برای شما گرد آوری کرده ایم . در ادامه با ما همراه باشید.

۱. مراقبت نشانه‌های پاهای کثیف باشید

 به پاهایتان توجه کنید، مراقبت بریدگی، ترک، قرمزی، تاول، ورم و یا تغییر در رنگ پوست پاهایتان باشید.

۲. شستشو

 هرروز پاهایتان را به‌وسیله آب گرم و صابون بشورید و بعد از شستشو حتماً آن‌ها را خشک کنید . مخصوصاً بین انگشتان پای شما نباید تر باشد .

زیرا این قسمت در معرض آفتاب و هوا قرار نمی‌گیرد و جای مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند . بهترین کار این است که مقداری تیله در آب بیندازید و پاهایتان را روی آن‌ها جلو و عقب کنید.

مراقبت از پوست پا

مراقبت از پوست پا

۳. سلول‌های مرده

 برای اینکه از شر سلول‌های مرده پوست مخصوصاً در قسمت پاشنه خود راحت شوید و حتماً هنگام شستشو پاهای خود را اسکراب کنید .

۴. ماساژ

 در هفته یک‌بار خودتان پاهایتان را ماساژ دهید . اگر کمی روغن طبیعی هم به این ماساژ اضافه کنید عالی خواهد بود .

۵. پوست پاهای خود را مرطوب کنید

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که کف پای شما فاقد غدد چربی است . بنابراین اگر دوست دارید پوست پاهایتان نرم باشد باید بعد از شستشو و خشک‌کردن آن‌ها حتماً به آن کرم و یا گلیسیرین بزنید .

بهترین زمان برای این کار شب‌هاست و اگر دوست ندارید تخت خوابتان چرب شود از جوراب‌های نخی استفاده کنید .

۶. ناخن‌های پا

 همیشه بعد از حمام ناخن‌های پایتان را بگیرید . برای این کار اول به‌صورت صاف ناخنتان را کوتاه کرده و سپس با استفاده از سوهان گوشه‌های آن را گرد کنید تا داخل گوشتتان نرود .

۷. میخچه و پینه

 شما باید سلول‌های مرده را مدام از پاهای خود جدا کنید . مخصوصاً در قسمت‌هایی مانند پاشنه، روی انگشتان و قسمت‌های استخوانی که بیشتر به آن‌ها فشار وارد می‌شود .

ولی بااین‌حال گاهی پاهای ما میخچه و پینه می‌زند مخصوصاً اگر کفش‌هایی بپوشید که میزان اصطکاکش با پای شما زیاد باشد به‌هیچ‌وجه از ابزار نوک‌تیز برای جدا کردن این ضایعات استفاده نکنید .

شما باید با استفاده از چسب یا داروهایی که حاوی اسیدلاکتیک هستند ناحیه را مرطوب و لایه‌برداری کنید.

۸. انتخاب کفش درست

 کفش‌های شما زمانی اندازه هستند که بتوانید تااندازه‌ای انگشتانتان را تکان دهید. به خاطر داشته باشید که با بالا رفتن سن یا بارداری سایز پای شما تغییر می‌کند.

۹. چرخش خون

خون باید در پاهای شما جریان داشته باشد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم زمانی که در خانه هستید پاهایتان را بالا قرار دهید. مچ پا و انگشتانتان را تکان داده و بچرخانید. وقتی نشسته‌اید برای مدت طولانی پاهایتان را روی ‌هم زیرا این کار جریان خون به پای شما را قطع می‌کند.

۱۰. مراقب بوی پا باشید

 کفش‌های بسته‌ای که باعث می‌شوند عرق کنید و منجر به بوی بد پا می‌شوند. سعی کنید در تابستان‌ها کفش باز بپوشید. اگر می‌توانید یک کفش را دو روز پشت سر هم نپوشید، هم‌چنین به پاهایتان هم اسپری بزنید.

۱۱. جلوی ترک خوردن و خارش پوست پایتان را بگیرید 

گاهی بین انگشتان پا دچار خارش و زخم می‌شود . این امر نشان‌دهنده یک نوع عفونت قارچی است که اگر آن را درمان نکنید می‌تواند به ناخن‌هایتان سرایت کند. حتماً یک اسپری یا کرم ضد قارچ تهیه کنید. اگر این عفونت ادامه پیدا کرد می‌توانید از پزشکتان بخواهید تا نوع خوراکی این دارو را برایتان تجویز کند.

۱۲. ناخن‌هایی که به داخل گوشت می‌روند

 برای اجتناب از چنین مشکلی بهتر است گوشه‌های ناخنتان را گرد کنید و هر از چند گاهی به مراکز آرایشی مراجعه کرده و پدیکور کنید. کفش‌های تنگ نپوشید.

۱۳. از آب زیاد گرم یا زیاد سرد اجتناب کنید

برای دوش گرفتن یا ماساژ پا باید از آب معتدل استفاده کنید. آب خیلی سرد هم برای پوست خوب نیست زیرا میزان چرخش خون را پایین می‌آورد.

۱۴. داخل یک تشت آب ولرم بریزید سپس یک یا دو لیمو، دو یا سه قاشق پودر دارچین، دو قاشق روغن‌زیتون و نصف لیوان شیر را به آن اضافه کنید. پاهایتان را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل این محلول قرار دهید. اکنون آن‌ها را با صابونی لطیف شسته و به‌خوبی خشک کنید. سپس با کرمی مناسب آن‌ها را ماساژ دهید.

۱۵. یک قاشق روغن بادام؛ یک قاشق روغن‌زیتون و یک قاشق روغن گندم را با 10 قطره روغن اکالیپتوس مخلوط کنید. این محلول را حسابی تکان داده و در جایی خنک و خشک قرار دهید. این یک لوسیون بی‌نظیر برای پاهای شماست که بعد از هر بار شستشو و خشک‌کردن می‌توانید آن را به کار ببرید.

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها