مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

0
(0)

چگونه در دوران ویروس کرونا، غذاهای آماده و بیرون بر را با امنیت خاطر تهیه کنیم ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد تهیه غذای سالم در ایام کرونا برای شما عزیزان مقاله کاملی را آورده ایم . در ادامه با ما همراه باشید .

در حالی که فاصله گذاری اجتماعی به طور موقت رستوران های بسیاری را تعطیل کرده است . بسیاری از آن ها سعی می کنند تا غذاهای آماده و بیرون بر را برای مشتریان خود فراهم کنند . بر اساس CDC، ریسک انتقال ویروس کرونا از غذا و یا بسته بندی های غذایی بسیار پایین است . تا زمانی که تمام سعی خود را می کنید تا در امان بمانید و تمامی توصیه های بهداشتی را رعایت می کنید . اشکالی ندارد که استراحتی کنید و از غذاهای آماده در خانه لذت ببرید .

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

 

روش اول : غذای خود را سفارش دهید .

 

یک رستورانی را انتخاب کنید که درباره امنیت و سلامت کارکنان و غذاهایی که تهیه می کنند، جدی هستند . قبل از این که تصمیم بگیرید تا از رستوران غذا سفارش بدهید . پیج های شبکه اجتماعی و یا وب سایت اصلی شان را بررسی کنید تا اطلاعاتی را درباره این که مراحل لازم برای امنیت و سلامت کارکنان و مشتریان خود را رعایت می کنند یا خیر . برای مثال، شما ممکن است پست هایی را مشاهده کنید که مشخص می نمایند که مدیریت اجازه ورود کارکنان مریض را نمی دهد و یا حتی ممکن است تبلیغاتی را مشاهده کنید که تحویل و پرداخت هزینه غذا بدون تماس مستقیم انجام می شود .

  • برای مثال، برخی از رستوران ها قبل از شروع شیفت کاری، هر کارمند خود را بررسی و ارزیابی می کنند تا مطمئن شوند که تب ندارند . گاهی اوقات این موضوع مشخص می کند که صاحب آن رستوران شیوع کرونا را جدی می گیرد .
  • ایده خوبی است که سابقه رستوران را با بخش سلامت و درمان محل زندگی خود بررسی کنید . اگر رستوران های مد نظر شما در گذشته سابقه تهیه و ارسال غذاها به شیوه نامناسب و ناسالم را داشتند، ممکن است همین حالا هم اقدامات ضروری را انجام ندهند تا شما را از بیماری کوبید 19 در امان نگاه دارند .
  • اصلا از این که از آن ها بپرسید که برای در امان نگه داشتن شما چه کاری هایی می کنند، نترسید و خجالت نکشید .

 

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

  1. اگر امکان دارد از رستوران های محلی خود پشتیبانی کنید . در طول شیوع ویروس کرونا، بسیاری از تجارت ها از کمبود مشتری آسیب دیده اند . یک روشی که می توانید کمک کنید این است که غذاها را از مغازه های محل زندگی خودتان سفارش دهید .
  • حتی چند سفارش در روز می تواند اطمینان حاصل کند که رستوران و مغازه محلی مورد نظر شما بعد از دوره کرونا می تواند به طور کامل ارائه خدمت نماید .

 

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

 

  1. غذای خود را به صورت آنلاین و با گوشی همراه سفارش دهید . برای کمک به کاهش مدت زمانی که باید در رستوران بگذرانید تا غذای خود را تحویل بگیرید . بررسی کنید که آیا گزینه ای وجود دارد که به صورت آنلاین سفارش دهید یا خیر . اگر این چنین نبود، یا اگر دستور خاصی برای غذای مورد نظر تان دارید، مستقیما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید .
  • هم چنین بپرسید که چه مدت زمانی طول می کشد تا سفارش شما آماده شود . از این رو می دانید که چه زمانی غذای تان آماده می شود تا بتوانید تحویل بگیرید، بدون این که معطل شوید .
تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

 

  1. به کارکنان رستوران بگویید که می خواهید غذای خود را بدون تماس مستقیم دریافت کنید . زمانی که سفارش تان را ثبت می کنید، اجازه دهید شخصی که سفارش تان را ثبت می کند بداند که نمی خواهید به طور مستقیم سفارش تان را تحویل بگیرید . برای مثال، به آن ها بگویید که می خواهید غذای شما رو کانتر باشد تا خودتان بردارید، نه این که خودشان به دست شما بدهند .
  • برخی رستوران ها ممکن است گزینه تحویل غذا به صورت غیر مستقیم را در وب سایت خود داشته باشند . و شما بتوانید به صورت آنلاین سفارش تان را ثبت کنید .
  • از آن ها بخواهید که هر گونه ظرف پلاستیکی، دستمال یا چاشنی های غذا را همراه سفارش تان ارسال نکنند . در عوض از وسایل خود استفاده کنید .
تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

 

 

  1. اگر مریض هستید، سفارش بدهید تا غذا درب منزل تان تحویل داده شود . اگر احساس خوبی ندارید و یا فکر می کنید که در معرض بیماری کوبید 19 می باشید، باید در خانه بمانید . این که غذاهای تان را درب منزل سفارش دهید و اگر امکان پذیر نیست، از یکی از عزیزان تان بخواهید تا آن را برای شما بیاورد، بسیار گزینه خوبی می باشد. سپس فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید، از فرد مورد نظر بخواهید تا غذا را درب منزل تان بگذارد و در را باز نکنید تا زمانی که شخص مورد نظر حداقل 6 فوت (1.8 m) از شما فاصله بگیرد .
  • اگر خودتان به رستوران می روید . باید بدانید که می توانید ویروس را به کارکنان آن جا منتقل کنید که آن ها هم می توانند ناخواسته به افراد دیگری منتقل نمایند .
تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

روش دوم :  هزینه غذای خود را با امنیت خاطر پرداخت کنید .

1.سعی کنید از استفاده از خودکار ها یا صفحات لمسی مشترک، هنگامی که هزینه غذای سفارشی تان را پرداخت می کنید . ممانعت به عمل بیاورید . یکی از نقاط بالقوه تماس با دیگران زمانی است که سفارش غذای خود را تحویل می گیرید . و می خواهید هزینه آن را پرداخت کنید . اگر می توانید، سعی کنید به صورت آنلاین سفارش دهید تا به این ترتیب مجبور نباشید تا از طریق دستگاه پوز یا صفحه لمسی مشترک اقدام به پرداخت نمایید . اگر نیاز است تا رسیدی را امضا کنید، خودکار خود را بردارید تا مجبور نباشید تا خودکار مشترکی که افراد دیگری نیز از آن استفاده کرده اند را لمس کنید .

  • از رستوران مورد نظر بخواهید که شماره کارتی به شما بدهند تا بتوانید بدون تماس مستقیم هزینه غذا را بپردازید . هم چنین می توانید از آن ها دیگر گزینه هایی که نیاز به تماس مستقیم ندارد و مورد قبول آن ها می باشد را درخواست کنید . مانند پرداخت در وب سایت و یا استفاده از Google Play، Apple Pay و یا PayPal .
  • اگر به صورت نقدی پرداخت می کنید . سعی کنید پول نقدی تان دقیق به همان اندازه باشد تا مجبور نشوید باقی پول تان را پس بگیرید و یا باقی پول تان را به عنوان انعام به  پیک بدهید .
  • اگر مجبور هستید تا از خودکار یا صفحه لمسی مشترک برای کارت اعتباری خود استفاده کنید . دست های تان را بلافاصله بعد از آن ضد عفونی کنید .
تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

  1. زمانی که سفارش تان را تحویل می گیرید . فاصله اجتماعی را رعایت کنید. اگر امکان دارد از پیک یا کارکنان بخواهید که سفارش را روی کانتر، میز و یا حتی روی زمین بگذارند تا این که مستقیما به دست شما بدهند. اجازه دهید چند قدم دور شوند و سپس غذای تان را بردارید. این امر فاصله میان شما و کارگر رستوران را به حداقل می رساند و هم چنین به این ترتیب احتمال ابتلا به ویروس کرونا نیز به حداقل می رسد.
  • اگر کارمند رستوران غذا را تا ماشین شما حمل می کند، درب پشت ماشین را باز کنید . و از او بخواهید که غذا را روی صندلی یا زیر پایی قرار بدهد . به این روش آن ها مجبور نیستند غذا را مستقیما به شما تحویل بدهند و هم چنین روی زمین نیز نمی گذارند .
تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

 

  1. زمانی که از رستوران خارج شده اید، به صورت تان دست نزنید . حتی اگر خیلی سخت باشد ، تمام تلاش خود را بکنید تا این عادت دست زدن به صورت تان را کنار بگذارید . این موضوع را مخصوصا زمانی که با افراد دیگری در تماس بوده اید نیز رعایت کنید .
  • حتی اگر شما ویروس به دستان شما منتقل شده باشد، تا زمانی که به دهان، بینی و چشمان خود دست نزنید مبتلا نمی شوید .
  • اگر غذا را درب منزل تحویل می گیرید، تا زمانی که بسته را به داخل منزل برده و آن را در محل مناسبی قرار بدهید . و دستان خود را بشویید و ضد عفونی کنید، به صورت تان دست نزنید .

 

  1. زمانی که خانه رسیدید، غذا را به ظرف های خود منتقل کنید . زمانی که غذا تان را در خانه تحویل گرفتید، درب ظرف ها را باز کنید و غذا را به ظرف های منزل خود منتقل کنید .  به این روش حتی اگر میکروب و ویروسی روی ظرف های رستوران وجود داشته باشد، هنگام خوردن غذا به دهان شما منتقل نمی شود .
  • هم چنین ایده خوبی است تا از دستمال، ظروف و چاشنی های خانگی خود استفاده کنید . به این ترتیب در دوران شیوع کرونا در امان می مانید .

 

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

 

  1. ظروف غذا یک بار مصرف را در سطل زباله بیاندازید . بعد از این که غذای خود را از ظروف رستوران در آوردید، بسته بندی را در سطل زباله درب دار بیاندازید . حتی می توانید آن ها را در داخل یک پلاستیک قرار دهید و سپس در سطل بیندازید تا احتیاط بیشتری کنید .
  • اگر دوست دارید می توانید در این مرحله از دستکش استفاده کنید .

 

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

  1. هر چیزی که بعد از تحویل غذا با آن در ارتباط بوده اید را ضدعفونی کنید . از جایی که احتمال دارد تا ویروس کرونا از طریق ظروف یک بار مصرف غذا به دستان تان منتقل شده باشد . از یک دستمال یا اسپری ضدعفونی کننده استفاده کنید تا هر چیزی که با آن بعد از تحویل غذا تماس داشته اید را پاک و ضدعفونی کنید . برای مثال، اگر تا رستوران رانندگی می کنید، شاید نیاز باشد دسته کلید و دستگیره ماشین و فرمان را ضدعفونی کنید . و یا ممکن است نیاز باشد حتی تلفن خود را نیز ضد عفونی نمایید .
  • حتی اگر غذای شما درب منزل تحویل داده شد . باز هم نیاز دارید تا دستگیره درب و کانتر آشپزخانه را ضدعفونی کنید .

 

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

تهیه غذای سالم در ایام کرونا

  1. قبل از این که غذا را میل کنید، دستان خود را کاملا بشویید . بعد از این که غذا را به ظروف خودتان منتقل گردید و ظروف یک بار مصرف را دور ریختید ، دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید . مطمئن شوید که کف دست، پشت دست میان انگشتان و زیر ناخن های تان را به خوبی تمیز می کنید .

 

منبع مقاله : https://www.wikihow.com/Get-Takeout-Safely-During-Coronavirus

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها