مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > اشتباه پاک کردن آرایش چشم

اشتباه پاک کردن آرایش چشم

0
(0)

نبایدها درپاک کردن آرایش چشم

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ چه کارهایی به عنوان اشتباه پاک کردن آرایش چشم شناخته شده است و برای سلامت چشم مضر است . در ادامه با ما همراه باشید .

خسته و خواب آلوده از میهمانی برگشتید و دوست دارید به سرعت هر چه تمام آرایشتان پاک کنید تا به تخت خواب نرمتان برسید ، این حس و حال برایتان آشنا نیست ؟

این اتفاق حداقل هفته ای یکبار برای ما خانم ها پیش میاد ولی اینکار می تواند به قیمت صدمه زدن به پوستتان تمام شود . پوست دور چشم جنسی متفاوت دارد و نازکتر از پوست بقیه صورت است به همین خاطر هم متخصصین پوست همیشه به ضرورت استفاده از کرم دور چشم تاکیید می کنند.

به همین خاطر هم باید در مراقبت از پوست دور چشم وسواس بیشتری به خرج داد . در اینجا چند نمونه از اشتباهاتی که در هنگام پاک کردن چشم امکان دارد از شما سر بزند و راه تصحیح آن را برای شما آورده ایم :

مالش محکم چشم

حتی اگر مواد پاک کننده چشم شما روغنی باشد نباید آن را محکم روی پلکتان بمالید . این کار باعث قرمزی ، خشکی و در دراز مدت ایجاد خطوط دور چشم شما می شود .

راه صحیح

یک پبنه آرایشی را در محلول چشم حاوی آب و روغن خیس کنید . آن را کمی روی پلکتان نگه داشته و در یک حرکت آرام آرایشتان را پاک کنید . این کار باعث می شود تا روغن محلول ساختار آرایشتان را از بین برده ، آن را پاک کرده و همچنین مژه های شما را نرم کند .

استفاده از پاک کننده های معمولی صورت برای پاک کردن چشم ها

همانطور که گفتیم پوست دور چشم خیلی نازک تر از پوست مناطق دیگر صورت است . برای مراقبت و پاک کردن نیاز به محلول خاص خودش دارد . پاک کننده های معمولی می تواند باعث خشکی می شود . این خشکی باعث می شود تا سایه شما به صورت پراکنده پخش شود و پلکتان حالتی پرم گونه به خود بگیرد .

راه صحیح

از پاک کننده های نرم و مرطوب کننده که حاوی مقدار کافی مواد پاک کننده باشد استفاده کنید . همچنین می توانید از پدهای پاک کننده ای استفاده کنید که دارای مواد مرطوب کننده ای مانند پنتنول باشد .

نبایدها درپاک کردن آرایش چشم

نبایدها درپاک کردن آرایش چشم

کشیدن چند باره پنبه روی پلک

خط چشم کشیدن و ریمل ضد آب خیلی لذت بخش است ولی پاک کردن آن داستان دیگری است . به جای اینکه پنبه و یا پد پاک کننده را چند بار روی پلک بکشید از تکنیکی که در اینجا به شما یاد می دهیم استفاده کنید تا آسیب کمتری به پلکتان وارد شود .

پد آرایشی را از نقطه داخلی چشمتان در راستای خط مژه به سمت بیرون بکشید ، سپس دوباره به نقطه داخلی برگشته و آرام پد را در فواصل کوچک از بالا به پایین روی مژه ها بکشید تا به نقطه بیرونی برسید .

با این کار نیازی به پاک کردن پلک پایینی نیست چون اگر درست اینکار را انجام دهید مژه های پایینی نیز پاک می شود . یکی از بزرگترین اشتباهاتی که خانم ها انجام می دهند باز کردن چشم ، خم کردن سر به عقب و استفاده از پد برای پاک کردن پلک پایینی است که باعث می شود پد به چشم بخورد و باعث انتقال باکتری و مواد آرایشی به داخل آن شود .

عدم شستن بعد از پاک کردن آرایش

با وجود اینکه محلول آب روغن مخصوص چشم بهترین محلول برای پاک کردن خط چشم و مخصوصا ریمل است ولی این محلول اضافاتی را روی پوست به جا می گذارد . به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که حتما بعد از پاک کردن آرایشتان از آب ساده برای از بین بردن این اضافات استفاده کنید .

راه صحیح

شما می توانید یک طرف پنبه را به محلول پاک کننده چشم و طرف دیگر آن را به آب آغشته کنید . بعد از استفاده از محلول روغنی برای پاک کردن روغن محلول و اضافات آن از طرف دیگر آن استفاده کنید .

عوض نکردن پنبه

حتما خودتان تجربه کرده اید که با اولین باری که پنبه را روی چشم می کشید لایه ای از مواد آرایشی روی آن نقش می بندد . حالا اگر دوباره همان پنبه را روی چشمتان بگذارید مقادیری از مواد را که با محلول آرایشی رقیق شده دوباره روی چشم شما قرار میگیرد . و بدتر اینکه این مواد همراه با روغن می تواند به داخل پلک شما نفوذ کرده و مشکلات جدی را برای چشم شما ایجاد کنند .

راه صحیح

اگر دوست ندارید در مصرف پنبه زیاده روی کنید می توانید پد خود را به دو و یا اگر بزرگ است به چهار قسمت تقسیم کنید . و این کار را در چهار مرحله انجام دهید . با اینکار هم مراقب چشمتان بودید و هم آرایشتان را به شکلی موثرتر پاک کرده اید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها