مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > مراقبت آقایان از پوست خود

مراقبت آقایان از پوست خود

0
(0)

آقایان چگونه می توانند از پوست خود مراقبت کنند؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که نحوه صحیح مراقبت آقایان از پوست خود چگونه خواهد بود .

هنگامی که از آقایان در مورد مراقبت‌های پوستی سؤال می‌کنیم اکثراً می گویند اگر آسیب‌های پوستی آزارشان نمی داد بیشتر صورتشان را اصلاح می کردند .  اصلاح صورت مداوم می تواند اثراتی منفی روی پوست آقایان داشته باشد مخصوصاً در فصل سرما که پوست صورت به شدت خشک می شود .

صورتتان را پاک کنید

 پوست آقایان گاهی در فصل سرما و موقعیت جغرافیایی خاص بیش از اندازه چرب می شود . این چربی اضافه به پوست آن‌ها می چسبد و منافذشان را می بندد . همین باعث می شود لبه تیغ اصلاح به راحتی روی پوست آن‌ها لیز نخورد. بنابراین قبل از اصلاح باید صورتتان را با آب و صابون بشورید .

آماده اصلاح شوید

قبل از اینکه تیغ با صورتتان تماس پیدا کند و بعد از پاک کردن صورتتان، با آب گرم آن را شستشو دهید تا تمامی منافذ صورتتان باز شود. سپس یک لایه سبک از کرم اصلاح، ژل یا موس به صورتتان بزنید تا پوستتان مرطوب و گرم شود. این را به خاطر داشته باشید که هر چقدر پوستتان نرم تر باشد اصلاح بهتر و راحت تری خواهید داشت.

زیر دوش اصلاح کنید

 یکی از بهترین کارهایی که می توانید بکنید این است که زیر دوش اصلاح کنید زیرا نه تنها در زمانتان صرفه جویی می شود . بلکه بخار حمام پوستتان را مرطوب نگه می‌دارد و منافذ پوستتان را باز می کند و همین باعث می شود که موهایتان نیز نرم تر و آماده اصلاح شود .

به جهت رشد موهایتان دقت کنید

 یک باورغلط وجود دارد که باید همیشه خلاف جهت رشد موهایتان اصلاح کنید . اما این روش می تواند به پوست شما آسیب بزند و حتی موجب ریزش قسمت‌هایی از ریشتان شود. برای اجتناب از این مشکلات پیشنهاد می کنیم در جهت رویش موهای صورت تان را اصلاح کنید .

از تیغ مناسب استفاده کنید

 تیغ ها می توانند یک  یا چند تیغه داشته باشند . اگر دوست دارید اصلاح تان سریعتر انجام شود می توانید از تیغ‌های چند لبه استفاده کنید. نکته مهم در مورد تیغ‌ها این است که باید با آن‌ها راحت باشید و روی آن‌ها فشار وارد نکنید .

به اصلاحتان زمان اختصاص دهید

 زمانی که تیغ را سریع روی پوستتان می کشید یا کرم اصلاح را به سرعت روی آن می زنید پوستتان دچار آسیب می شود . بهتر است این کار را در حالتی که عجله دارید انجام ندهید و همیشه بعد از اصلاح زمانی را به شست‌وشو و استفاده از کرم قبل از اصلاح اختصاص دهید .

از کرم مرطوب کننده روز و شب استفاده کنید

 متأسفانه این کاری است که آقایان کم‌تر انجام می دهند .  ولی استفاده از کرم مرطوب‌کننده روز و شب پوستتان را مرطوب نگه می‌دارد . و در نتیجه اصلاح آن را راحت‌تر خواهد کرد . این کار جلوی بریدگی و حساسیت ناشی از اصلاح را می‌گیرد . بهتراست از کرم‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی مانند ویتامین E و روغن‌های طبیعی باشد .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها