مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > پاک کردن آثار باقیمانده ماسک از صورت

پاک کردن آثار باقیمانده ماسک از صورت

0
(0)

چگونه آثار باقی مانده از ماسک را از روی صورت خود پاک کنیم؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما نحوه پاک کردن آثار باقیمانده ماسک از صورت را خواهیم گفت .

بعضی از افراد، به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید در تابستان و هم چنین استفاده همزمان  از ماسک های محافظتی، خطوط برنزه و آزار دهنده ای روی صورت خود مشاهده می کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه از بین بردن این خطوط و در وهله اول جلوگیری از آن ها، آشنا شوید.

بیماری همه گیر ویروس کرونا شیوه زندگی ما را از هر نظر و جنبه ای تغییر داده است -نحوه انجام کارهای مان، نحوه معاشرت، نحوه یادگیری و حتی بیرون آمدن از خانه و قدم گذاشتن به دنیای بیرون؛ همه و همه تغییر کرده اند!

امروزه، قرار گرفتن در اجتماع یعنی استفاده از ماسک محافظ (چه از روی اجبار باشد و یا چه آدم با وجدانی باشید که بدون نیاز به اجبار کار درستی را انجام می دهید). در هر صورت همه ما در تلاش هستیم تا از این وسیله جدید به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم، هر چقدرم که به اجبار وارد زندگی مان شده است.

اگرچه به نظر می رسد که این بحران بهداشت جهانی نوعی تهدید برای سه ماه تابستان حساب می شود، اما بسیاری از دولت های محلی این اجازه را می دهند که با احتیاط و رعایت پروتکل های بهداشتی، برخی از فعالیت های فصلی مورد علاقه مان مثل رفتن به ساحل و پیکنیک در پارک را هم چنان ادامه دهیم. اما وقت گذراندن در ماه های آفتابی سال همراه با ماسک محافظ ممکن است منجر به یک مشکل دیگری شود، منظورم مان همان خطوط برنزه روی صورت است.

این معضل دقیقا برعکس مشکل کسانی است که در  فصل بهار اسکی می کنند و هنگام حرکت روی سرازیری ها از عینک استفاده می نمایند که در نهایت منجر به ایجاد خطوط برنزه فقط در نیمه پایینی صورت شان می شود . به همین ترتیب با به کارگیری ماسک محافظتی، در نهایت نیمه بالایی صورت ما (که به مدت نسبتا طولانی در معرض نور آفتاب قرار می گیرد و با هیچ پارچه و محافظی پوشیده نشده است) ممکن است بسیار برنزه شود و حتی با وجود استفاده از کرم ضد آفتاب، نیمه پایینی صورت رنگ روشن تری نسبت به قسمت بالایی به خود می گیرد .

متخصصان پوست توضیح می دهند :

که بیشتر ماسک های صورت پارچه ای  UPF30 و یا بیشتر فراهم می آورند . (UPF مخفف فاکتور محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش است و اساسا نسخه پارچه ای SPF می باشد)  .

و این موضوع به این معنا است که آن قسمت از پوست صورت تان را که می پوشانید، برنزه نمی شود . می توانید SPF بیشتری را با استفاده از ضد آفتاب زیر ماسک مهیا کنید . اما در هر صورت بعد از مدتی که بیرون از منزل به سر بردید، متوجه تفاوت چشمگیر رنگ پوست در نیمه بالایی و نیمه پایینی صورت خود خواهید شد . البته این بهانه ای نیست که بخاطر آن از استفاده از ماسک و یا ضد آفتاب چشم پوشی کنید .

در حقیقت، پیشنهاد می شود از یک ماسک صورت حاوی SPF و یا پارچه های با خاصیت SPF بالایی را برای پوشاندن صورت خود کنید تا این خطوط برنزه لعنتی به وجود نیایند .

اما این موضوع به این معنا نیست که نمی توانید از به وجود آمدن این خطوط برنزه که در اثر پوشیدن ماسک بوجود می آیند، جلوگیری کنید . بله اصلا جای نگرانی نیست ! ادامه این مقاله را بخوانید تا با توصیه کارشناسان در این زمینه آشنا شوید .

 

پاک کردن آثار باقیمانده ماسک از صورت

پاک کردن آثار باقیمانده ماسک از صورت

1.از کرم ضد آفتاب برای تمام بخش های صورت خود استفاده کنید

بیشتر متخصصان پوست اصرار دارند که در هر صورت از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم، چه روی پوست در معرض نور خورشید و چه برای پوست در زیر ماسک . در هر صورت بهترین محافظ در برابر نور خورشید، استفاده از یک مانع فیزیکی است .

استفاده از یک فرمول کرمی و یا لوسیون اصلا مناسب استفاده در زیر ماسک نیست ، زیرا به راحتی از بین می روند و پاک می شوند . در عوض بهترین گزینه روی میز، استفاده از ضد آفتاب استیکی و یا اسپری ضد آفتاب با قابلیت خشک شدن سریع می باشد که به سادگی می توان آن را تمدید کرد و هم چنین به نرمی و لطافت هرچه تمام تر روی پوست تان پخش می شود و به راحتی نیز از بین نمی رود . فراموش نکنید که باید ضد آفتاب را روزانه همراه با ماسک به کار ببرید .

 

  1. با به کارگیری لوازم جانبی دیگر، محفاظت از پوست خود را در در برابر نور خورشید دو برابر کنید

اگر واقعا در مورد جلوگیری از خطوط برنزه صورت جدی هستید، آماده شوید تا کمی ناشناس دیده شوید .

به غیر از کرم ضد آفتاب، یکی دیگر از راه های جلوگیری از خطوط برنزه روی صورت که در اثر استفاده از ماسک محافظتی به وجود می آیند، به کارگیری عینک های آفتابی می باشد . در واقع منظورمان استفاده از عینک های بزرگ با خاصیت مسدود کردن اشعه های UV می باشد. این روزها تقریبا تمامی کلاه ها دارای میزانی از SPF می باشند . مطمئن شوید که از کلاه با لبه بزرگی استفاده می کنید که روی قسمت های بین پیشانی و ماسک سایه می اندازد .

 

  1. از سلف تنرها یا برنزه کننده ها استفاده کرده و خود را برنزه کنید

 

اگر نتوانستید به سادگی از ایجاد این خطوط آشکار و مشخص که در اثر پوشیدن ماسک به وجود می آیند جلوگیری کنید، اصلا ناامید نشوید ! روش های دیگری برای پوشاندن و پنهان کردن این مشکل وجود دارد .

برای از بین بردن این خطوط برنزه، پوست خود را هیدراته و لایه برداری کنید . توصیه می شود روزانه از اسکراب هایی استفاده کنید که باعث می شوند تا به هر دو هدف خود برسید . و یا می توانید با کمک برنزه کننده ها ،خود را برنزه کنید، چرا که فرمول های جدیدی که در بازار موجود هستند پوست شما را نارنجی نمی کنند و رنگ زیبایی به صورت شما می بخشند .

استفاده از موس برنزه کننده یکی از بهترین راه ها برای برنزه کردن پوست صورت است . تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از موس را درون درب آن بریزید . سپس با استفاده از یک براش آرایشی بزرگ با موهای متراکم، آن را در سراسر پوست صورت خود پخش کنید .

حرکت دایره ای بهترین روش برای استفاده از این موس می باشد . هم چنین این نکته را به خاطر داشته باشید که براش را حتما در قسمت هایی مانند پیشانی که مو روییده است و زیر گردن نیز بکشید . بعد از آن یک براش آرایشی کوچک با موهای متراکم را بردارید و قسمت هایی که خط های برنزه شده دیده می شوند را پر کنید . برای رسیدن به سایه رنگ دلخواه ممکن است نیاز باشد چند بار این کار را انجام دهید اما فراموش نکنید هر بار 30 دقیقه صبر کنید تا زمانی که می خواهید این کار را انجام دهید، موس روی پوست صورت تان خشک شده باشد.

پاک کردن آثار باقیمانده ماسک از صورت

پاک کردن آثار باقیمانده ماسک از صورت

  1. از محصولات مراقبت از پوست با خاصیت یکسان و یکنواخت کردن تناژ پوستی استفاده کنید

اگرچه این محصولات ممکن است این تفاوت را سریعا برطرف نکنند، اما برخی از محصولات مراقب از پوست قطعا می توانند به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کنند.

پدهای روزانه یکی از گزینه های بسیار عالی و کارآمد هستند. پیشنهاد می شود با کمک پد صورت حاوی چندین اسید، به آرامی آن قسمت های پوست تان را لایه برداری کنید.

مصرف ویتامین C خود را دو برابر کنید و یا هیدروکینون را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه نمایید . هیدروکینون بسیار موثر می باشد و برای درمان و ترمیم بخش های تیره پوست کاربرد دارد . هم چنین به کارگیری سرم های روشن کننده پیگمنت های پوست که حاوی هیدروکینون یا ویتامین C هستند، گزینه های بسیار مناسب و خوبی به شمار می روند . تنوع سرم ها برای درمان لکه های تیره پوستی بسیار زیاد است، اما در هر صورت انتظار نداشته باشید که یک شبه به نتیجه چشمگیری دست پیدا کنید .

راه حل ویژه بعدی استفاده از کرم هایی است که اختلال افزایش رنگدانه یا پیگمنت های پوست را رفع می کند و اغلب به عنوان محافظ بعد از انجام لایه برداری شیمیایی در کلینک های تخصصی پوست به کار می رود .

این نوع کرم ها علاوه بر درمان تغییر رنگ پوست، می توانند به خوبی و به طور طبیعی این خطوط برنزه صورت را بپوشانند . زیرا آن ها باعث می شوند تا چهره ای گلگون داشته باشید . و تقریبا بعد از دو تا سه روز استفاده، پوستی خوش رنگ و آفتابی به شما می دهند . و به این ترتیب ، رنگ نیمه بالایی و پایینی صورت تان در هم محو می شوند که به نوبه خود منجر به یکدست شدن رنگ پوست تان می شود و تفاوت رنگی  از بین می رود .

اگر شب ها از این کرم ها استفاده می کنید ، وقتی صبح صورت خود را شستید، تاثیر آن را بیشتر احساس خواهید کرد . اگر هر هفته دوبار یا بیشتر از آن استفاده کنید . تناژ پوست تان سریع تر یکنواخت می شود و همزمان با درمان هایپرپیگمنتیشن یا لکه های تیره، شروع به پوست اندازی می کند .

 

منبع مقاله:

https://www.allure.com/story/face-mask-tan-lines-fix-prevent

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها