مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > آلرژی در فصل پاییز

آلرژی در فصل پاییز

0
(0)

آلرژی در فصل پاییز

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما در مورد آلرژی در فصل پاییز مطالبی را خواهیم گفت . در ادامه با ما همراه باشید .

علی رغم اپیدمی کووید-19، اگر آلرژی های پاییزه شما را اذیت می کنند، زمان این است که به پزشک متخصص خود مراجعه کنید .

آلرژی در فصل پاییز

آلرژی در فصل پاییز

در چند ماه گذشته همه چیز چنان تغییر کرده است که جهان به نظر وارونه می آید . اما حتی حضور مداوم بیماری کووید-19 این واقعیت را تغییر نداده است که اگر از آلرژی های پاییزه رنج می برید، باید برای ادامه درمان به پزشک متخصص خود مراجعه کنید .
متخصصان آلرژی به خوبی می دانند که بیماران می خواهند از بیماری کووید در امان بمانند . این در حالی است که باید آلرژی و آسم خود را نیز تحت کنترل داشته باشند .

اولویت اول تمامی آلرژیست ها این است که بیماران، پرسنل و هر کسی که در مراجعه بیمار به مطب مشارکت دارد، از بیماری کووید-19 در امان باشند .

درمان و کنترل آلرژی بیماران نیاز به مراجعه آن ها به مطب پزشک متخصص دارد ، از این رو اگر مجبور هستید که به صورت حضوری مراجعه کنید . بدانید که متخصص مورد نظر شما پروتکل ها را رعایت می کند تا این قرار ملاقات راحت و بدون خطر باشد .

شما باید بنا به این دلایل به مطب متخصص آلرژیست خود مراجعه نمایید :

1.تزریق آمپول مخصوص آلرژی :

طبیعی ترین و بهترین درمان آلرژی های متوسط تا شدید از طریق ایمنی درمانی با مواد آلرژن (تزریق آمپول آلرژی) می باشد. این آمپول ها از عصاره عواملی ساخته می شوند که آلرژی شما را تحریک می نمایند .

تزریق آمپول های مخصوص آلرژی تنها درمانی است که سیستم ایمنی بدن را تغییر می دهد و به آن امکان می دهد تا از شیوع و توسعه آلرژی های جدید و آسم جلوگیری نماید .

این آمپول ها می توانند مختص نوع آلرژی شما باشند . و یا می توانند آلرژی های نظیر درختان، علف ها، چمن ها، کپک ها، گرد و غبار خانه، شوره حیوانات و نیش حشرات را نیز تحت کنترل بگیرند .

2. ویزیت بیماران جدید :

اگر فصل پاییز برای شما به معنای آبریزش و گرفتگی بینی و خارش چشم می باشد، احتمالا به آلرژی مبتلا هستید و باید یک متخصص آلرژیست را ملاقات کنید .

زمانی که برای اولین بار به این پزشکان مراجعه می کنید، آن ها سابقه آلرژی شما را بررسی می کنند و یک معاینه انجام می دهند که باید به صورت فیزیکی در مطب انجام شود . تنها در این صورت است که می توان تشخیص داد که آیا نیاز به آزمایش آلرژی دارید یا خیر و اگر این چنین است، کدام ماده آلرژن باید مورد آزمایش قرار بگیرد .

مرحله بعدی تصمیم گیری درباره این است که کدام آزمایش آلرژی باید انجام شود . بهترین آزمایش برای بیشتر بیماران تست آلرژی پوست است که در مطب متخصصان آلرژی انجام می گردد .

3. آزمایش آلرژی :

آزمایشات آلرژی برای تعیین این که دقیقا چه چیزی موجب بروز علائم شما می شوند، انجام می گردند. هر تست مخصوص یک آلرژن است . معمولا آزمایشات آلرژی ارزیابی می کنند که آیا به حیوانات خانگی حساسیت دارید (مانند سگ و گربه)، یا به گرد و غبار، چمن ها، درختان، علف های هرز و کپک ها و یا موارد دیگر .

منطقه ای که زندگی می کنید نیز می تواند مشخص کند که چه مواد آلرژنی در آزمایش شما مورد ارزیابی قرار بگیرد . آزمایشات آلرژی می توانند حتی برای مواد غذایی پنی سیلین، اگزما، آسم و حشرات نیز به کار روند، همه چیز به سابقه شما بستگی دارد . اگر متخصص آلرژیست شما تست پوست را انجام ندهد، ممکن است درخواست آزمایش خون کند .

آزمایشات یا تست های پوستی حساس تر از آزمایشات خون می باشند . اما اگر دارویی مصرف می کنید که ممکن است در نتایج آزمایش آلرژی شما دخالت داشته باشند و یا این که پوست بسیار حساسی دارید یا از یک مشکل پوستی جدی رنج می برید .

یک متخصص پوست ممکن است آزمایش خون را برای تشخیص آلرژی شما ترجیح بدهد .

4. بیولوژیک :

درمان های بیولوژیک آلرژی، جدیدترین و مدرن ترین روش درمان محسوب می شوند . زیرا توانایی شخصی سازی شدن دارند .  یعنی می توانند برای درمان سلول ها و یا آنتی بادی های مشخصی که منجر به التهاب آلرژیک می شوند، فرمول بندی گردند . بیولوژیک حالا برای درمان ناهنجاری های آلرژیک مانند آسم، آتوپیک درماتیت (اگزما) و حتی بیماری های مزمن سینوسی در بیمارانی که دچار پولیپ بینی می باشند نیز به کار می رود .

بیولوژیک ها از یک ارگانیسم یا موجود ریز زنده ساخته می شوند و یا دارای اجزای یک ارگانیسم زنده می باشند. معمولا، درمان های بیولوژیک توسط تزریق یک آمپول انجام می گردند ، حداقل برای اولین بار . از این رو اگر شما تحت درمان بیولوژیک قرار گرفتید، باید به به طور مرتب به متخصص آلرژیست خود مراجعه کنید .

5. چالش ها و مشکلات غذای خوراکی :

بهترین روش برای دریافتن این که آیا فردی دارای آلرژی به مواد غذایی است یا خیر، از طریق چالش غذای خوراکی (OFC- Oral Food Challenge) می باشد .

در این شرایط تحت نظارت یک متخصص آلرژی، مقداری از غذا زیر زبان فرد قرار داده می شود تا واکنش های شدید و جدی مورد بررسی قرار بگیرد . OFC استاندارد طلایی در تست و آزمایش آلرژی غذایی می باشد و مطالعات نشان داده است که به شدت امن و بی خطر است .

به این ترتیب یک OFC باید در مطب آلرژیست تحت نظر یک پزشک متخصص به منظور ارزیابی واکنش های آلرژیک نادر و کمیاب بیماران انجام گردد .

 

اگر به شدت گرفتار آلرژی هستید، باید به متخصص آلرژیست خود مراجعه کنید . این پزشکان متخصص به گونه ای آموزش دیده اند تا به شما در کنترل آلرژی ها و آسم ها کمک کنند . از این رو شما می توانید همان گونه که می خواهید زندگی کنید . همین حالا یک متخصص آلرژیست در محل زندگی خود بیاید و سریعا اقدام کنید .

منبع مقاله :

https://acaai.org/news/despite-covid-if-fall-allergies-are-bothering-you-it%E2%80%99s-time-get-back-see-your-allergist

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها