مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > طب سوزنی برای سر درد و میگرن

طب سوزنی برای سر درد و میگرن

0
(0)

طب سوزنی، سردرد ها و میگرن ها را درمان می کند

دراین مقاله ازمجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به موضوع طب سوزنی برای سر درد و میگرن خواهیم پزداخت . در ادامه با ما همراه باشید .

طب سوزنی برای افرادی که از سردرد و میگرن رنج می برند معجزه می کند!

دردی که افراد مبتلا به سردرد و میگرن متحمل می شوند تمام جنبه های زندگی آن ها را تحت فشار قرار می دهد و تاثیرات منفی روی آن ها می گذارد. طب سوزنی، بدون هرگونه عوارض جانبی که اکثر داروی های با نسخه و یا بدون نسخه به دنبال دارند، آسودگی خاطر را به شما هدیه می دهد.
طب سوزنی و داروهای گیاهی چینی برای تسکین سردرد و میگرن و هم چنین عوامل اصلی ایجاد کننده آن ها سال های سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک روش درمانی محبوب و تایید شده برای سردرد، در جوامع مختلف شناخته شده اند.
افراد زیادی وجود دارند که در زمینه طب سوزنی فعالیت می کنند و در زمینه درمان سردرد و میگرن تخصص دارند. این متخصصان می توانند به شما کمک کنند تا فقط با طب سوزنی و گیاهان چینی و یا در کنار روش درمانی کامل تر دیگری، درد خود را تسکین دهید.

طب سوزنی برای سر درد و میگرن

طب سوزنی برای سر درد و میگرن

تشخیص با طب سنتی چینی

طب سنتی چینی، میگرن و سردرد های مکرر را به عنوان یک سندرم خاص تشخیص نمی دهد . در عوض هدف این طب، درمان علائم منحصر به فرد اشخاص با بکارگیری انواع تکنیک ها مانند طب سوزنی، گیاهان چینی، ماساژ توی نا (یه نوع ماساژ سنتی چینی) و ورزش های انرژی بخش برای درمان عدم تعادل و ناهماهنگی موجود در بدن است. تشخیص و درمان مشکل، به متغییرهای متعددی بستگی دارد:
آیا بیشتر در پشت چشم و شقیقه سردرد دارید یا در ناحیه بالای سر؟ چه مواقعی سردرد می گیرید (شب،صبح و یا بعد از خوردن غذا)؟ برای تسکین درد از کمپرس سرد استفاده می کنید یا یک اتاق تاریک می تواند تا حدودی از درد شما کم کند؟
درد را چگونه احساس می کنید؟ کند و ضربان دار یا تیز و تحت فشار؟

نحوه کار طب سوزنی

این سوالات باعث روشن شدن قضیه و کسب اطلاعات دقیق می شود که پزشک می تواند بر اساس این اطلاعات، برنامه ای دقیق و منحصر به فرد را برای شما تنظیم کند. اساس و پایه طب شرقی به این ترتیب است که انرژی حیاتی به بدن منتقل می کند که اصطلاحا QI نامیده می شود.
این انرژی از طریق کانال های به نام کانال های مریدین که تمام اندام های اصلی بدن را به هم متصل می کنند، در سراسر بدن جریان پیدا می کند. طبق نظریه پزشکی چینی، بیماری وقتی بوجود می آید که جریان چرخه انرژی QI در کانال های مریدین نامتعادل شود. در طب سوزنی، نقاط خاصی از بدن تحریک می شوند که در نزدیکی و یا در سطح پوست قرار دارند و برای ایجاد نتیجه بهتر، توانایی تغییر شرایط مختلف بیوشیمیایی و فیزیولوژی را دارند.

درمان طب سوزنی

نقاطی که در طب سوزنی برای درمان سردرد مورد هدف قرار می گیرند، در سراسر بدن قرار دارند. در طی درمان طب سوزنی، سوزن های ریزی را در امتداد پاها، دست ها، شانه ها و حتی انگشت شست پا قرار می دهند.
به نظر می رسد بیشتر افراد نسبت به سوزن های طب سوزنی کمی حساس هستند و احساس ناخوشایندی به آن ها دست می دهد.
این سوزن ها به قدری نازک هستند که تعدادی از آن ها می توانند به راحتی وسط سر سوزن های تزریقی معمولی جای بگیرند.
گاهی اوقات لحظه ای که سوزن به پوست افراد نفوذ می کند، کمی احساس درد و ناراحتی ایجاد می شود، اما بیشتر افراد بعد از این که سوزن ها در جای خود قرار می گیرند، در طول دوره درمان آرام می شوند و حتی می خوابند.
مدت زمان، تعداد و دفعات درمان طب سوزنی متفاوت است. معمولا جلسات درمانی بین 5 تا 30 دقیقه طول می کشد و هم چنین بیمار باید هفته ای یک یا دوبار این درمان را تکرار کند. برخی از علائم پس از اولین دوره درمان تسکین می یابند، این در حالی است که  بیماری های شدید یا مزمن اغلب به درمان های متعدد نیاز دارند.

مطالعات انجام شده در مورد طب سوزنی و سردردها

در اوایل دهه هفتاد، مطالعات انجام شده در سراسر جهان نشان داد که طب سوزنی یک درمان موثر برای رهایی از میگرن و سردرد است.
مطالعات اخیر نتایج بسیار مثبتی را نشان می دهند :
بر طبق مطالعات و جستجوهایی که پزشکان طب سوزنی در ژوئن 2003 منتشر کردند، طب سوزنی منجر به درمان یا کاهش دفعات و شدت سردردهای خوشه ای و کاهش یا قطع مصرف داروها می شود .
در نتیجه پزشکان دریافتند که طب سوزنی در تسکین دائمی سردردهای خوشه ای و تحریک کورتیزول آدرنال برای کمک به متوقف کردن کورتیکواستروئید ها موثر است .
مشاهده بالینی که در سال 2002 توسط مجله طب سنتی چین منتشر شد نشان داد، 50 بیمار که از انواع مختلف سردرد ها رنج می بردند با طب سوزنی درمان شدند .
نتایج این مطالعه و تحقیق به این ترتیب بود که 98 درصد بیمارانی که توسط طب سوزنی پوست سر درمان شدند، در دوره شش ماهه این پروسه درمانی، هیچ گونه سردردی تجربه نکردند یا فقط گاه گاهی سردردهای ملایم و خفیفی داشتند.
در مطالعه ای که در شماره نوامبر 1999 مجله Cephalalgia منتشر شد، دانشمندان با بررسی و مرور سیستماتیک 22 آزمایش کنترل شده تصادفی، اثر طب سوزنی را در درمان میگرن و سردرد های مکرر ارزیابی کردند.
در مجموع 1042 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت مشخص شد که مبتلایان به سردرد و میگرن که توسط طب سوزنی درمان شده بودند نسبت به بیمارانی که طب سوزنی Sham (نوعی طب سوزنی که در آن سوزن ها به پوست نفوذ نمی کنند) را تجربه کرده بودند، دردشان به طور قابل توجهی تسکین پیدا کرده و احساس آسودگی بیشتری داشتند.

فردی متخصصی را پیدا کنید که در انجام طب سوزنی مهارت داشته باشد .

امروزه طب سوزنی یکی از رشته های پزشکی ارزشمند است که مستلزم گذراندن دوره ها و کسب گواهی نامه معتبر در این زمینه می باشد.
در اکثر ایالت ها ،استان ها و کشورها به منظور اطمینان از کیفیت پروسه درمان طب سوزنی، دستورالعمل هایی وضع شده است.
طب سوزنی و طب شرقی نوعی هنر و علمی است که سال ها طول می کشد تا در آن تسلط پیدا کنید. بنابراین برای طب سوزنی به دنبال فردی باشید که در زمینه درمان سردرد و میگرن با تجربه و بوده و رسما آموزش دیده است.

منبع مقاله:

https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Acupuncture+Treats+Headaches+and+Migraines

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها