مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > رابطه روبالشی ابریشمی و پوست

رابطه روبالشی ابریشمی و پوست

2.5
(2)

آیا روبالشی های ابریشمی واقعا برای شما مناسب می باشند؟

در این مقاله از مجله اینترنتی ارایشی بهداشتی هفتاد رنگ به رابطه روبالشی ابریشمی و پوست خواهیم پرداخت .
ما جواب این سوال را از متخصصان پوست جویا شدیم . می خواهیم در این مقاله برای شما روشن کنیم که آیا تبلیغات پرهیاهوی روبالشی های ابریشمی واقعا صحت دارند یا خیر. با ما همراه باشید .

مطمئنا شما هم این شایعات را شنیده اید : روبالشی های ابریشمی معجزه می کنند .

آن ها چین و چروک های پوست تان را از بین می برند، آکنه های تان را از صورت محو می سازند و وزی موهای تان را صاف و هموار می نمایند و از دو شاخه شدن یا موخوره موها جلوگیری به عمل می آورند . اگر تا به حال چنین روبالشی نداشته اید، واقعا یک چیزی در زندگی کم دارید .
اما آیا این موضوع واقعا صحت دارد ؟
ما با عده ای از متخصصان پوست در این رابطه صحبت کردیم تا پاسخ قاطعی برای این سوال بیابیم .
خوب البته روبالشی های ابریشمی مزیت های واقعی در بر دارند :

این که در مقایسه با انواع روبالشی های نخی، رطوبت کمتری را جذب می کنند . که همین موضوع موجب می شود تا هنگامی که خواب هستید، پوست تان با مواد ملتهب کننده در تماس نباشد .
با این حال، نباید اجازه دهید تا روبالشی ابریشمی جای تمام روتین مراقبت از پوست شما را بگیرد . در حالی که روبالشی های ابریشمی به جلوگیری از بروز آکنه کمک می کنند . اما به عنوان یک مکمل مراقبت پوست، با شوینده ها و درمان های موضعی که قطعا موثرتر می باشند، بهتر عمل می نمایند .
برای این که از تمامی جزئیات مربوط به روبالشی ابریشمی اطلاع یابید، ما از این متخصصان خواستیم تا مزایا و معایب آن را با ما در میان بگذارند و سپس بهترین محصولی که در این زمینه می توان خریداری نمود را به ما معرفی کنند .

رابطه روبالشی ابریشمی و پوست
بله روبالشی های ابریشمی برای پوست های مستعد آکنه و پوست های سالخورده مزیت هایی به همراه دارند
محصولات ابریشمی مطمئنا شامل مزیت های واقعی و حقیقی می شوند :

ابریشم 100 درصد منافذ پوست را نمی بندد، به همین دلیل است که یک روبالشی ابریشمی و یا ملحفه های ابریشمی در صورتی که پوست چرب و مستعد آکنه دارید، گزینه عالی به نظر می رسند .

ابریشم هم چنین نسبت به نخ، رطوبت کمتری را جذب می نماید و به این ترتیب پوست شما در تمام شب بیشتر آبرسانی شده باقی می ماند .
ابریشم ها (و برخی از پارچه های ساتن) دارای بافت الیاف سفت تری می باشند که سطح صاف و هموارتری را به وجود می آورند . از این رو موها و پوست روی آن سر می خورند، نه این که گیر کنند، به همدیگر ساییده شوند و یا ملتهب گردند .

کاهش اصطکاک روبالشی های ابریشمی (که در ارتباط با پارچه های نخی و پلی استر بیشتر صدق می نماید) می تواند هم به موها و هم به پوست کمک نماید .

رابطه روبالشی ابریشمی و پوست
روبالشی های ابریشمی برای پوست حساس بهتر می باشند

از جایی که روبالشی های ابریشمی اصطکاک را کاهش می دهند، زمانی که شما در شب تکان می خورید، عرق کردن و ساییده شدن پوست و مو کاهش می یابد . به این ترتیب، این امر موجب جلوگیری از التهاب های پوستی می شود، مانند اگزماهای حاد، آکنه های ملتهب و روزاسه .
به این ترتیب، روبالشی های ابریشمی می توانند برای افرادی که پوست حساس دارند، بسیار مناسب باشند . روبالشی های ابریشمی برای پوست ملایم تر هستند .

در مقابل روبالشی های نخی رطوبت پوست را جذب می کنند و از این رو افرادی که پوست حساس دارند، بیشتر خشکی پوست را احساس می کنند .

فراموش نکنید که آن ها را بشویید

رابطه روبالشی ابریشمی و پوست
درست است که روبالشی های ابریشمی نسبت به روبالشی های نخی، قابلیت جذب کمتری دارند . اما باز هم باید آن ها را هر از چندگاهی بشویید .
بسیار بسیار اهمیت دارد تا وضعیت بالش و ملحفه های تخت خواب خود را ارزیابی کنید .
سعی کنید حداقل دو بار در هفته آن ها را بشویید، از این رو چربی های باقی مانده موجب ایجاد جوش و یا آکنه ها نمی شوند و یا آن ها را تشدید نمی نمایند .
و مطمئن باشید که با دقت شوینده خود را انتخاب می کنید . اگر پوست حساسی دارید و یا پوست شما به طور کلی بیشتر مستعد آکنه می باشد، باید شوینده و ورقه های خشک کن مورد مصرف خود را با دقت انتخاب نمایید .

 

روبالشی های ابریشمی یک درمان تمام عیار نیستند

رابطه روبالشی ابریشمی و پوست
بله روبالشی های ابریشمی می توانند به پوست شما کمک کنند . در هر صورت بسیار اهمیت دارد تا به یاد داشته باشید که آن ها مزیت های محدودی دارند و درمان تمام عیاری برای آکنه ها مخصوصا جوش های کیستی هورمونی و آکنه های روزاسه که بیشتر خانم های مسن مستعد آن می باشند، نیستند .
تاثیر روبالشی های ابریشمی هنوز طی هیچ مطالعات و تحقیقاتی اثبات نشده است . روبالشی های ابریشمی واقعا لوکس و شیک به نظر می رسند .

اما متاسفانه مزیت های اثبات شده ای در بر ندارند و هیچ نشانه ای در دسترس نیست که مشخص نماید استفاده از یک روبالشی ابریشمی به جلوگیری از چین و چروک و آکنه ها کمک می نماید .

اما چیزی که به طور قاطع می توانیم بگوییم این است که ابریشم سطح جذب پایین تری دارد که همین امر به تسکین پوست های حساس بسیار کمک می نماید .

یک گزینه به صرفه

رابطه روبالشی ابریشمی و پوست
خوشبختانه، روبالشی های ابریشمی خیلی گران قیمت نیستند . روبالشی نظیر Alaska Bear Natural Mulberry Silk Pillowcase هم از نظر اقتصادی به صرفه بوده و هم مورد تایید متخصصان پوست می باشد .
ابریشم به کار رفته در این روبالشی تماما طبیعی است و به جذب چربی از پوست شما کمک می نماید، این در حالی است که رطوبت طبیعی آن را حفظ می کند تا موجب خشکی پوست نشود .

نه تنها این یک روبالشی ایده آل برای پوست های مستعد آکنه می باشد ، بلکه برای چین و چروک ها و محافظت از زیبایی طبیعی پوست بسیار گزینه عالی به شمار می رود .

منبع مقاله: https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/silk-pillowcases-dermatologist-200904/page6

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 2

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها