مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > طب سوزنی کاهش دهنده تناوب میگرن ها

طب سوزنی کاهش دهنده تناوب میگرن ها

0
(0)

مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی تناوب میگرن ها را کاهش می دهد

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما در مورد طب سوزنی کاهش دهنده تناوب میگرن ها مطالبی را گرد اوری کرده ایم .

برای درک نتایج بلند مدت جلسات طب سوزنی برای سردردهای میگرنی، محققان یک آزمایش رندم کلینیکی را ترتیب دادند. نتایج این آزمایش در مجله JAMA Internal Medicine در سال 2017 تحت عنوان “تاثیرات بلند مدت طب سوزنی برای پیشگیری از میگرن” منتشر گردید .
مطالعات شامل 249 بیمار از سنین 18 تا 65 بود که از سردردهای میگرنی بدون این که از قبل هیچ حالتی (Aura) داشته باشند، شکایت داشتند .

Aura یک عبارت پزشکی برای توضیح تجربه ناخوشایندی است که ممکن است منجر به میگرن و یا تشنج شود .
طب سوزنی کاهش دهنده تناوب میگرن ها

طب سوزنی کاهش دهنده تناوب میگرن ها

برای هر شرکت کننده 4 جلسه طب سوزنی همراه با 20 جلسه ویزیت پیگیری انجام شد . بیماران به سه گروه تقسیم شدند- گروه طب سوزنی True، گروه طب سوزنی Sham و گروه کنترل. بیماران گروه کنترل هیچ جلسه طب سوزنی را پشت سر نگذاشتند .
برای نظارت بر تاثیرات جلسات طب سوزنی، علایم بیماران روزانه مورد بررسی قرار می گرفت و سپس در یک دفترچه شخصی ثبت می گردید .

طب سوزنی کاهش دهنده تناوب میگرن ها

طب سوزنی کاهش دهنده تناوب میگرن ها

محققان تناوب یا تکرار سردردها، این که چقدر ماندگاری دارند، شدت آن ها و هر نوع داروی اضافه ای که توسط بیماران مصرف می شد را مورد بررسی قرار دادند . در چه این آزمایش، محققان نتیجه گرفتند که انجام جلسات طب سوزنی به طور چشمگیری تکرار و تناوب میگرن ها را کاهش می دهد .

Source: Zhao L, Chen J, Li Y, Sun X, Chang X, Zheng H, Gong B, Huang Y, Yang M, Wu X, Li X, Liang F. The Long-term Effect of Acupuncture for Migraine Prophylaxis “A Randomized Clinical Trial”. JAMA Intern Med. 2017;177(4):508–515. doi:10.1001/jamainternmed.2016.9378

منبع مقاله: https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Study+Finds+Acupuncture+Reduces+Frequency+of+Migraines

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها