مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > ماساژ غدد لنفاوی

ماساژ غدد لنفاوی

0
(0)

4 تکنیک تخلیه غدد لنفاوی برای داشتن چهره شفاف تر و تراشیده تر

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما تکنیک های ماساژ غدد لنفاوی برای زیبا سازی صورت   را خواهیم گفت .

سیستم لنفاوی به هر سلول در بدن ما مواد مغذی می رساند و مواد اضافه و ضایعات را از آن ها دفع می نماید . این سیستم به خودی خود کار نمی کند . بنابراین سیستم لنفاوی به حرکات بدن ما وابسته است تا عملکرد مهم و ضروری خود را انجام دهد .
از این رو، این موضوع برای ما که در دوران قرنطینه به سر می بریم، چه معنایی دارد ؟ متاسفانه، یک سیستم لنفاوی راکد می تواند موجب آکنه، جوش، پف کردن و خشکی پوست شود . که در این جا اهمیت تخلیه سموم از طریق غدد لنفاوی بسیار اهمیت می یابد .

تخلیه به معنای حرکت دادن مواد راکد موجود در این نواحی می باشد . از این رو سیستم لنفاوی می تواند هرگونه ضایعات و مواد اضافه را با خود دفع نماید و مواد مغذی جدید و تازه ای را مهیا نماید .
متخصصان توضیح می دهند که ماساژ دادن غدد لنفاوی، کلیدی برای کمک به صورت و بدن است تا این مایعات اضافه را که موجب پف کردن صورت می شوند، دفع نمایند .

زمانی که مواد موجود در این سیستم به طور آزادانه در جریان باشد  . شما پوست سالم تر و شفاف تری خواهید داشت . بدون این که مایعات و مواد سمی در پوست تجمع یابند .

از این رو چگونه می توانیم مواد موجود در سیستم لنفاوی خود را آزادانه به جریان بیاندازیم ؟
ماساژ غدد لنفاوی

ماساژ غدد لنفاوی

ماساژ غدد لنفاوی

ماساژ لنفاوی یک روش موثر برای کاهش پف، بهبود حلقه های تیره زیر چشم ها و کند نمودن روند بروز جوش ها می باشد .
برای هر کسی انجام ماساژ لنفاوی توصیه می شود . این ماساژ بسیار ساده و سریع انجام می شود .

در این جا به شما می گوییم چگونه باید این ماساژ را انجام دهید :

با پوست خشک و تمیز شروع کنید . و انگشت اشاره و میانی خود را زیر گوش ها یعنی فرورفتگی نرمی که پشت استخوان فک وجود دارد، قرار دهید .

از یک فشار ملایم و یکنواخت استفاده کنید . و انگشتان تان را به سمت پایین بمالید . سپس حرکت J مانندی را انجام دهید . سطح پوست خود را خراش دهید . هم چنین نباید مجاری لنفاوی خود را به حدی فشار دهید که گویی در حال له شدن می باشند .

این الگوی حرکتی J را سه بار در هر دو طرف سر انجام دهید و سپس به وسط گردن خود یعنی درست در دو طرف عروق خونی خود بروید . همین کار را در پایه گردن خود انجام دهید . حدود یک اینچ بالاتر از ترقوه ها. در نهایت، به جایی بروید که گردن شما به استخوان ترقوه متصل می شود . و بخش نرم در طول همان خط گردنی که دنبال کرده اید را ماساژ دهید .
زمان این است که به سراغ چانه خود بروید . از انگشت اشاره، میانی و حلقه خود استفاده کنید و سه بار حرکت J مانندی را روی چانه درست زیر لب ها اما به سمت چپ و راست شکاف چانه انجام دهید .

ماساژ غدد لنفاوی

سپس انگشتان خود را در طول خط فک، یعنی گوشه لب ها حرکت دهید و آن نواحی را بمالید . سپس به گوشه ترین و خارجی ترنی نقطه خط فک بروید .

جایی که ماهیچه ها در آن جا تنش و گرفتگی بسیاری متحمل می شوند . از دو انگشتی که برای شروع به کار برده بودید، استفاده کرده و به موقعیت اولیه باز گردید، یعنی زیر گوش ها، و آن جا را ماساژ دهید .
گردن خود را به صورت مستقیم خم کنید و همان کارهایی که پشت گردن انجام داده بودید را تکرار نمایید . سپس به قسمت زیر چشم ها بروید و با حرکات J مانندی، راستای طول چشم ها را ماساژ دهید، یعنی از گوشه بینی به سمت خارجی ترین نقطه چشم ها .

کار را در جایی تمام کنید که استخوان گونه ها به گوشه چشم شما متصل می شود . اگر چشم های پف کرده ای دارید . مخصوصا صبح ها، این امر می تواند به طور چشمگیری کیسه های موجود زیر چشم های تان را بهبود دهد .

مایعات موجود در پف چشم های شما به کجا تخلیه می شود ؟

پایین دو طرف صورت

برای این که این مایعات اضافه را به غدد و سیستم لنفاوی هدایت کنید، باید دو طرف صورت خود را ماساژ دهید، درست بالای هر یک از گوش ها، و سپس باید حرکت خود را به سمت پایین در جهت مرکز گوش ها ادامه دهید و در نهایت به انتهای گوش ها برسید، جایی که استخوان فک آغاز می شود .

در نهایت باید به گردن خود باز گردید، جایی که از قبل شروع کردید و سپس یک بار دیگر در طول گردن حرکت خود را ادامه دهید. حالا انگشت های خود را روی پیشانی درست بالای ابروها قرار دهید .

سه بار این نقطه را بماليد و سپس در راستای پیشانی حرکت خود را دنبال نمایید . و قسمت میانی را ماساژ دهید و کار را در شقیقه های خود به پایان برسانید .
اگر در قسمت پیشانی جوش می زنید، باید بدانید که این کار موجب از بین رفتن التهاب هایی می گردد که این جوش ها را پدید می آورند .

از جایی که مایعات باید تخلیه شوند، به قسمت گوش خود بروید و آن جا را ماساژ دهید و سپس کار را در راستای گردن خود تمام کنید .

بسیار ضروری است که ماساژ گردن خود را به عنوان آخرین مرحله به یاد داشته باشید، زیرا جایی است که مایعات اضافه در نهایت به بافت های مربوطه تخلیه می گردند  .

ماساژ غدد لنفاوی

شانه خشک

در حالی که تکنیک ماساژ لنفاوی می تواند موجب شگفتی روی صورت تان شود . اما شانه خشک نیز یک ابزار بسیار مفید برای بدن شما می باشد . شانه خشک جریان خون را افزایش می دهد و تولید کلاژن را تحریک می نماید که موجب سفت شدن پوست و کاهش ظاهر سلول های چربی می گردد .

این امر هم چنین به طور چشمگیری الاستیسیته پوست را افزایش می دهد، از این رو برای لیفت کردن و تیونینگ بخش هایی که دچار مشکل می باشند، بسیار مفید است . و برای تخلیه مایعات اضافه از بافت ها بسیار عالی می باشد و به این ترتیب چهره شما کمتر پف یا باد کرده نمایان می گردد .
هم چنین به یاد داشته باشید که این ابزار می تواند پوست را ورزش دهد و موجب ضخیم تر شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی آن می شود که به کاهش ظاهر سلولیت ها در سطح پوست تان کمک می نماید .
برای شانه خشک، باید از قسمت بالای پاها شروع کرده و با حرکت دایره ای کوچک به سمت بالای بدن خود بروید . روی هر منطقه باید 3 تا 4 بار این حرکت را انجام دهید .

تمام بدن خود را به این روش شانه خشک بزنید و بیشتر روی ران ها تمرکز نمایید . تنها جایی که باید شانه یا براش را به سمت پایین حرکت دهید، شکم تان می باشد .

ماساژ غدد لنفاوی

ریباندینگ (حرکات پرشی بالا و پایین)

مزیت های ریباندینگ یا پرش هایی به سمت بالا و پایین روی سیستم لنفاوی واقعا بی شمار است- هم چنین روش عالی است که تخلیه غدد لنفاوی را با تمرین و ورزش کردن همراه کنید .

برای مثال پرش روی ترامپولین، فاکتورهای بیشتری را معرفی می نماید که برای تخلیه سیستم لنفاوی بسیار عالی عمل می کنند .

مانند انقباض عضله و افزایش جریان خون. توصیه می شود حداقل سه بار در هفته به مدت 20 تا 30 دقیقه این حرکت پرشی را انجام دهید تا عملکرد سیستم لنفاوی بدن خود را همانند روحیه تان بهبود دهید.

ماساژ غدد لنفاوی

پاهای تان را روی دیوار قرار دهید

این تکنیک آخر، ساده ترین و آرامش بخش ترین روش می باشد . پوزیشن پاها روی دیوار در ورزش یوگا، مزیت های بسیار چشمگیری دارد . می تواند جریان خون را در رگ های به سمت قلب که در پاها وجود دارد، افزایش دهد . زمانی که تمام روز روی پاهای تان هستید، خون می تواند در پاها تجمع یابد و موجب احساس سنگینی، ورم، آماس و رگ های واریسی شود .

این که پاهای تان را روی دیوار به سمت بالا قرار دهید، به جریان خون به سمت قلب کمک می کند . جایی که خون به ریه ها پمپاژ می شود و خون تازه با اکسیژن مبادله می گردد .

این موقعیت می تواند ورم پاها را کاهش دهد، موجب افزایش انرژی شما می شود . جریان اکسیژن را افزایش داده و رگ های واریسی را کاهش می دهد .
توصیه می شود این کار را هر روز به مدت 10 تا 20 دقیقه انجام دهید .

منبع مقاله :

https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/lymphatic-drainage-techniques-200417/page5

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها