مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > سلامت روان در بحران کووید-19

سلامت روان در بحران کووید-19

0
(0)

چگونه از سلامت روان خود در دوران شیوع و بحران کوبید-19 مراقبت نماییم

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ د رابطه با سلامت روان در بحران کووید-19 برای شما مطالبی را آورده ایم .

شیوع و اپیدمی ویروس کرونا یک رویداد بی سابقه در تاریخ بوده است. زیرا جوامع و تجارت و کسب و کارهای فراوانی را در همه نوع تحت تاثیر قرار داده است و لازم نیست اشاره کنیم که زندگی انسان ها نیز ناملایمت های خاص خود را تجربه می کند. اخیرا گزارش شده است که 45 درصد از مردم (در رده بزرگسال) می گویند که نگرانی و استرس بیماری کوبید-19 روی سلامت روان شان تاثیر منفی گذاشته است. و از جایی که تاثیرات این بحران هم چنان ادامه خواهد داشت، ممکن است احساس ترس و تنهایی روز به روز بیشتر و بیشتر شود.

اما هنوز هم امکان پذیر و ضروری است که از سلامت ذهنی خود مراقبت کنید، فرقی هم ندارد که چه شرایط و چه بودجه ای داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با روش هایی در این زمینه آشنا کنیم.

سلامت روان در بحران کووید-19

سلامت روان در بحران کووید-19

 

 

چگونه می توانم همین حالا درمان خود را شروع کنم ؟

اگر شما قبل از قرنطینه نیز تحت مراقبت درمانی بوده اید، ممکن است تا به حال با پزشک و درمانگر خود به صورت تلفنی و تماس ویدئویی در تماس بوده باشید. اما اگر می خواهید به تازگی این درمان را شروع نمایید، با آن ها درباره این که هزینه ویزیت چقدر می باشد و چگونه است، صحبت کنید.

از طرف دیگری ممکن است شیوع این بیماری شما را تشویق کرده باشد تا برای اولین بار این درمان ها را امتحان کنید. یک روش این است که با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و لیست افرادی که بیمه شما را قبول می کنند را بیابید. شما هم چنین می توانید بررسی کنید که آیا کارفرمای شما “برنامه همکاری و حمایت از کارمندان” در این زمینه دارد که شامل مشاوره درباره مراقبت از سلامت روان باشد یا خیر. اگر این چنین باشید، می توانید چند جلسه به صورت رایگان دریافت کنید.

برخی از این مراکز مشاوره ای نیز ویزیت هایی در شبکه سلامت تلویزیون، به صورت مجازی و اینترنتی قبول می کنند. اگر نگران هزینه هستید و یا بیمه ندارید، می توانید به دنبال مراکز درمانی باشید که هزینه کمتری از شما می گیرند.

شما هم چنین می توانید از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن های متفاوتی به این جلسات درمانی آنلاین دست یابید که با چت کردن و تماس ویدئویی با شما ارتباط برقرار می کنند.

 

قیمت ها بین این سایت ها متفاوت است:

به طور مثال برخی جلسه ای و برخی به صورت پلن ماهانه یا حتی هفته ای از شما هزینه دریافت می کنند. اما مهم تر از این ها این می باشد که شما باید قبل از انتخاب کردن، هر یک از سایت ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهید. مطمئن باشید که استفاده از وب سایت مورد نظر امن می باشد و هم چنین تراپیست و یا درمانگر شما مدرک و گواهی نامه معتبر دارد.

 

 

 

آیا گزینه سریع تری وجود دارد ؟

اگر نمی توانید پشت تلفن و یا طی تماس ویدئویی صحبت کنید (یا اصلا نمی خواهید) اما باز هم احساس می کنید که نیاز به کمک دارید، به Crisis Text Line فکر کنید. از طریق این راه ارتباطی رایگان، مردم می توانند با مشاورانی که 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس می باشند، ارتباط برقرار نمایند. مشاوران آموزش دیده اند تا به فردی که متن یا تکست ارسال می نمایند، کمک کنند تا با هر گونه شرایطی مطابقت یابند، از جمله اضطراب، انزوا و قرنطینه و غم و اندوه. در حالی که این گزینه قرار نیست جایگزین مشاوره های حضوری و تلفنی طولانی مدت باشد، اما به هر حال یک روش سریع برای دستیابی به پشتیبانی و مشاوره سریع می باشد.

سازمان CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها) برای سازگار شدن و تحمل کردن قرنطینه و انزوا در دوران شیوع بیماری کوبید-19 پیشنهاداتی ارائه می کند، اما در هر صورت کشور و محل زندگی شما ممکن است منابع مشخص دیگری را ارائه نماید. به عنوان مثال دفتر سلامت روان نیویورک علاوه بر ارائه توصیه های برای سلامت روان و ذهن، به سلامت احساسی و عاطفی مردم نیز می پردازید. هم چنین می توانید از اپلیکیشن های سلامت روان مانند Headspace استفاده کنید که با روش های مدیتیشن و ذهن آگاهی و غیره به شما کمک می کنند.

 

 

آیا گزینه های عمومی نیز در این زمینه در دسترس می باشد ؟

ممکن است قبل از اینکه به طور مستقیم با تراپیست ها در ارتباط باشید، بخواهید گزینه های مشابه دیگری را امتحان کنید. اگر این چنین است، Real را بررسی کند که یک استارتاپ تراپی است که روی طراحی مجدد تجربه سلامت روان تمرکز دارد . Real اولین استودیو خود را برای خانم ها در شهر نیویورک در اوایل آوریل برگزار کرد، اما هم چنان بر محور موضوع شیوع این بیماری، مشاوره های آنلاینی ارائه می کند. این شرکت در حال حاضر میزبان یک مجموعه دیجیتالی یک ماهه رایگان می باشد، از جمله سالن ها و ورکشاپ ها در ارتباط با موضوع کرونا ویروس و هم چنین چکاپ های سلامت روانی نفر به نفر توسط تراپیست ها .

 

اصلا چرا باید به چنین درمانی فکر کنم؟

بسیار اهمیت دارد تا به یاد داشته باشید که زمانی که بحث سلامت روان می شود، شما نباید حتما در شرایط حاد و بحرانی باشید تا درخواست کمک و پشتیبانی کنید . شما می توانید به معنای واقعی کلمه از این پشتیبانی ها و مشاوره ها کمک بگیرید تا متوجه شوید که چه احساسی دارید و دریابید که چه مهارت هایی را هم اکنون باید به کار بگیرید تا با شرایط حال حاضر مطابقت یابید و هم چنین می توانید به افراد دسترسی داشته باشید تا در طول این زمان با آن ها صحبت کنید .

در دورانی که اخبار های بسیار هولناک و ترسناکی می شنویم، طبیعی است که مشکلات خود را کوچک تر ببینید و فرض کنید که به هیچ پشتیبانی و کمکی نیاز ندارید. اما رئیس ارشد پزشکی در Real و استادیار بالینی روانپزشکی در Stanford می گوید که مردم باید بدانند که هر احساسی که داشته باشند، هیچ اشکالی ندارد .

حالا ممکن است این احساسی ناشی از نرفتن به عروس دوست تان باشد و یا خیلی دوست داشتید جشن تولدتان را برگزار کنید، اما نشد. چیزهای بسیاری زیادی مانند این ها وجود دارد که در مقابل اتفاقاتی که برای دیگران افتاده است، بسیار کوچک و ناچیز است. برخی شغل شان را یا عزیزان شان را از دست داده اند . ما شما را درک می کنیم، مطمئنا این اتفاقات ناچیز در دنیای شما بسیار اهمیت دارند . شاید هم نگران مسائل اقتصادی و یا اعضای خانواده تان باشید که در شهرهای بسیار حساس و قرمز زندگی می کنند .

از طرف دی گر، خانم ها که معروف هستند که بسیار به خودشان می رسند، گاهی نمی توانند درخواست کمک و پشتیبانی کنند . ما می شنویم که خانم ها درباره ترس هایی که برای پدر و مادرشان دارند و اگر اتفاقی برای شان بی افتد، خود را مقصر می دانند، با هم صحبت می کنند. هر دوره ای که مانند دوران شیوع کرونا چالش برانگیز باشد، می تواند درگیری های کنونی را به وجود بیاورد و یا حتی مسائل کهنه و قدیمی را دوباره زنده کند .

اولین قدم برای این که احساس بهتری داشته باشید این است که آن مشکل را حل کنید، درباره آن آگاهی داشته باشید و هم چنین بدانید که شما تنها فردی نیستید که این مشکل را دارد . وقتی بدانید اشخاصی دیگری نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، واقعا برای شما تبدیل به یک موضوع عادی می شود . از این رو نترسید و خجالت نکشید و برای درمان و سلامت ذهن و روان تان با تراپیست های مورد اعتماد و مورد نظر خود تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید .  این را همیشه به یاد داشته باشید که هیچ چیز در این دنیا ارزشمند تر از شما و آرامش خیال تان نیست .

 

منبع مقاله :

https://www.elle.com/beauty/health-fitness/a32034593/how-to-take-care-mental-health-coronavirus-crisis/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها