مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , > نحوه داشتن پوستی باطراوت و درخشان

نحوه داشتن پوستی باطراوت و درخشان

0
(0)

چگونه پوستی باطراوت داشته باشیم و درخشش آن را حفظ کنیم؟

نحوه داشتن پوستی باطراوت و درخشان

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی نحوه داشتن پوستی باطراوت و درخشان خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

چه تعریف شما از پوست باطراوت ظاهر دوناتی با درخشش کامل باشد یا فقط اشاره‌ ای به آن روشنایی و درخششی داشته باشد که از درون شما سرچشمه می گیرد،

در هر صورت میل به داشتن پوست باطراوت تقریباً در فهرست آرزوهای همه قرار دارد. اما چگونه به آن دست یابید؟ ساده‌ تر از چیزی است که فکر می‌ کنید: کلید داشتن پوستی سالم و باطراوت–

که به نظر می‌ رسد شاداب و درخشان است اما چرب نیست – آبرسانی به آن است.

ظاهر باطراوت زمانی به دست می آید که پوست درخششی چشمگیر با رنگی یکنواخت داشته باشد.

پوست اغلب زمانی سالم تر است که بیشتر هیدراته و آبرسانی شده باشد. پوست باطراوت در واقع یک اصطلاح پزشکی نیست و دقیقا برعکس و مخالف پوست کدر است. چنین پوستی معمولاً ظاهری پرحجم و روشن دارد. 

پوست باطراوت باید این گونه به نظر برسد که به تازگی آرایش خود را انجام داده اید، اما بدون هیچ گونه آرایشی.

همه انواع پوست می‌ توانند به ظاهری باطراوت دست یابند و افرادی که پوست چرب‌ تری دارند معمولاً به طور طبیعی نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، از ظاهر باطراوت تری برخوردار هستند.

پوست‌ های خشک به سختی می توانند ظاهر باطراوتی داشته باشد، زیرا پوست به جای اینکه اجازه دهد رطوبت روی آن بنشیند، آب را می مکد. 

 

مراقبت از پوست در خانه برای پوست باطراوت

کلید اصلی پوست باطراوت، استفاده از ترکیبات مراقبت از پوست مناسب و پیروی از یک روتین ثابت است. استفاده از یک یا دو بار محصول بدون تکرار در رژیم مراقبت از پوست شما ممکن است برای باطراوت کردن پوست کافی نباشد.

در خانه، مهم است که مراحل زیر را در روتین مراقبت از پوست منظم خود بگنجانید. 

 

شسشوی کامل پوست 

شستشوی پوست حداقل یک بار در روز، اگر دو بار نمی توانید، به از بین بردن کثیفی، چربی، سلول های مرده پوست و تجمع محصول کمک می کند که می تواند عامل باطراوت به نظر رسیدن پوست را متوقف کند.

هنگامی که مواد زائد بیش از حد روی سطح پوست می نشینند، نمی توانند نور را به درستی منعکس کنند، که باعث می شود پوست صاف و هموار به نظر نرسد.

شستن پوست با یک پاک کننده ساده و آبرسان برای حدود یک دقیقه باید این کار را انجام دهد. 

 

لایه برداری منظم 

لایه برداری منظم پوست برای دستیابی به پوستی درخشان ضروری است زیرا لایه برداری به برداشتن سلول های مرده و کدر پوست کمک می کند و خشکی را از بین می برد و به نور اجازه می دهد به درستی از روی پوست منعکس شود.

متخصصان پوست لایه برداری پوست را حداقل دو بار در هفته توصیه می کنند، مگر اینکه پوست چرب یا مستعد جوشی داشته باشید. در این موارد، گاهی اوقات می توان از لایه بردارهای آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید استفاده کرد. 

 

لایه برداری منظم پوست باعث می شود که سایر محصولات مراقبت از پوست بهتر به پوست نفوذ کنند. فقط زیاده روی نکنید، در غیر این صورت ممکن است ناخواسته سد پوستی را مختل کرده و باعث تولید چربی بیشتر در آن شوید.

در حالی که لایه‌ بردارهای فیزیکی و شیمیایی، مانند  Dr. Loretta Resurfacing Enzyme Polish و Lion Pose Unspotted  برای شاداب کردن پوست معجزه می‌ کنند تا پوست باطراوت و درخشان شود.

لایه‌ بردارهای شیمیایی خانگی مانند NudeStix Lemon-Aid Detox & Glow Micro-Peel نیز مفید است. 

نحوه داشتن پوستی باطراوت و درخشان

سرم ها را وارد روتین خود کنید

سرم ها در حالی که مواد آبرسان عالی برای باطراوت کردن پوست هستند، قدرت رتینول و رتینوئیدها را نادیده نگیرید. رتینول گردش سلولی را افزایش می دهد و آن را درخشان و شاداب می کند.

پپتیدها یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده مهم و اساسی هستند زیرا می توانند به ایجاد پوست باطراوت نیز کمک کنند. 

ویتامین C همچنین گردش سلولی را افزایش می دهد، در حالی که لکه های رنگی پوست را روشن می کند و رنگ پوست را یکنواخت تر و سالم تر نمایان می کند.

مواد روشن کننده برای کمک به ایجاد درخشش باطراوت پوست کلیدی هستند. ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی موجود در سرم ویتامین C روزانه  Navinka 3OC Daily Vitamin C Serum است که

به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و در عین حال از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند و رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون را برای یکنواختی پوست کاهش می دهد. 

 

پوست تان را خوب آبرسانی کنید 

مرطوب کردن منظم پوست، به خصوص پس از لایه برداری، برای دستیابی به پوست باطراوت بسیار مهم است.

با استفاده از یک تونر اسانس یا آبرسان مانند تونر و مرطوب کننده پوست Laniege Cream Skin Toner & Moisturizer   شروع کنید و سپس به دنبال یک مرطوب کننده ملایم،

مانند لوسیون مرطوب کننده مرطوب کننده سبک Untoxicated Lightweight Hydrate Moisturizing Lotion  یا

کرم ترمیم کننده سد پوست  Alpyn Ghostberry Barrier Repair Cream بروید که بسیار به پوست کمک می کنند و به پوست ظاهری باطراوت می بخشند. 

سرم ها و مرطوب کننده های ژلی که به جای ظاهری سنگین یا چرب، درخشندگی طبیعی را ارائه می دهند، برای کمک به حجیم شدن پوست، روی آبرسانی و هیدراتاسیون تمرکز دارند.

مرطوب‌ کننده‌ هایی مانند هیالورونیک اسید و گلیسیرین به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌ کنند، بنابراین اگر می‌خواهید پوستی باطراوت داشته باشید، دو بار در روز از چنین مرطوب‌ کننده ای استفاده کنید. 

سایر ترکیبات آبرسان شامل سرامیدها، لیپیدها، اسکوالن، موسین حلزون و گلیسیرین است که به بازیابی سد پوستی کمک می کنند و پوست را تغذیه می کنند و آن را به خوبی هیدراته می نمایند. 

 اگر پوست شما نیاز به تقویت درخشندگی و طراوت دارد، یک میست مرطوب کننده مانند Masktini Woke Bae Whenever Moisture Spritz می تواند کمک کند.

اکثر اسپری‌ ها و میست های صورت حاوی عوامل مرطوب‌ کننده‌ ای هستند که رطوبت را برای یک هیدراتاسیون سریع و هم چنین آبرسانی بیشتر در پوست به دام می‌ اندازند. 

 

پوست خود را ماساژ دهید 

ماساژ منظم پوست می تواند به افزایش گردش خون کمک کند تا برافروختگی طبیعی به پوست بدهد. هنگامی که جریان خون پوست بهینه باشد، کمتر احتمال دارد کدر و بی روح به نظر برسد.

به عنوان مثال، برخی از مواد موجود در سرم ها و کرم های مراقبت از پوست، مانند نیاسینامید، می توانند به تحریک جریان خون سالم برای پوستی درخشان و باطراوت کمک کنند. 

 

کمی آرایش کنید 

هنگامی که تمام اصول پایه را در بخش مراقبت از پوست انجام دادید و هنوز هم می خواهید کمی بیشتر پیش بروید، آرایش مناسب می تواند به شما کمک کند.

برخی پرایمرهای آرایشی می‌ توانند برای ایجاد ظاهری باطراوت و با درخشش و روشنایی ظریف و دلنشین مؤثر باشند.

قبل از زدن چند قطره هایلایتر یا استفاده از هایلایتر استیکی، یک پرایمر فوق‌ العاده درخشان استفاده کنید. ما به هایلایتر چند کاره  NYX Jumbo Multi-Use Highlighter Stick بسیار علاقه داریم. 

 

رژیم غذایی خود را دست کم نگیرید

نوشیدن آب می تواند به بدن ما کمک کند تا از درون به بیرون خود را آبرسانی کند.سلول های پوست برای پرحجم شدن، هیدراته شدن و باطراوت به نظر رسیدن به آب نیاز دارند، اما نوشیدن روزانه هشت لیوان تنها راه انجام این کار نیست.

خوردن چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، ماهی آزاد، اسیدهای چرب امگا 3، و انواع توت های غنی از آنتی اکسیدان، می توانند به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از خشکی کمک کنند. 

متخصصان می گویند که رژیم های غذایی سرشار از قند می توانند بر التهاب پوست تأثیر بگذارند. و الکل می تواند مستقیما بر روی پوست شما تاثیر منفی بگذارد، زیرا ادرارآور است و پوست را کم‌ آب می‌ کند. 

 

روش های داخل مطب برای پوست باطراوت 

علی‌ رغم تلاش‌ های شما در خانه، این ها برخی از درمان‌ های داخل مطب هستند که متخصصان پوست آن‌ها را امتحان کرده اند.این درمان‌ های واقعی و آزمون و خطا شده برای داشتن پوست باطراوت بسیار موثر می باشند و خود را اثبات کرده اند:

 

فیشیال و لایه‌ برداری شیمیایی 

درمان پوست صورت هر ماه یا بیشتر به مبارزه با تجمع سلول‌ های مرده پوست برای پوستی که دارای درخشندگی سالم است کمک می‌ کند. لایه برداری شیمیایی اغلب یک درمان اضافی برای پوست صورت است و یک لایه برداری جدی تری دارد.

علاوه بر لایه برداری شیمیایی، Derma Sweep (میکرودرم ابریژن با انفوزیون) و HydraFacials همگی برای دستیابی به پوست باطراوت و درخشان مفید هستند.

این درمان ها با سرم های فوق العاده ای که به پوست ظاهری درخشان و با طراوت می بخشد، پوست را لایه برداری و تغذیه می کند. 

 

میکرونیدلینگ 

یکی از مزایای پنهانی میکرونیدلینگ این است که این درمان می تواند به افزایش سطح هیدراتاسیون و آبرسانی پوست کمک کند.

متخصصان می گویند که میکرونیدلینگ و درمان‌ های میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی می‌ توانند با تحریک تولید کلاژن، افزایش الاستین و حتی اسید هیالورونیک، اثر درخشانی ایجاد کنند و باعث باطراوت و درخشان تر شدن پوست شوند. 

 

لیزرها

تغییر رنگ و حتی تغییر بافت پوست، عاملان اصلی در ایجاد پوست باطراوت هستند، در این جا است که درمان‌ های لیزری وارد عمل می‌ شوند. 

لیزرهای مناسبی برای هدف قرار دادن رنگ و بافت ناهموار و بهبود ظاهر منافذ وجود دارند که نتیجه نهایی آن پوستی سالم، باطراوت و درخشان است. 

 

Clear + Brilliant، یک درمان با لیزر فرکشنال اندک است که همچنین می تواند به کاهش اندازه منافذ کمک کند و هم چنین می تواند منجر به بافت پوست نرم تر شود.

شما باید هر چند ماه یکبار نتایج حاصل از روش های مطب را با تکرار آن ها حفظ کنید و با رژیم مراقبت از پوست مناسب، همیشه از پوست خود مراقبت کنید. 

 

تقویت‌ کننده‌ های پوستی 

جدیدترین درمان تزریقی در مطب پزشک، تقویت‌ کننده‌ های پوستی هستند که از مقادیر کمی اسید هیالورونیک در یک سیستم انتقال میکروقطره یا میکرو دراپ برای درمان

گونه‌ ها به منظور صاف‌ تر شدن پوست و افزایش آبرسانی استفاده می‌ کنند. این ها به آبرسانی لایه‌ های عمیق‌ تر پوست کمک می‌ کنند و باعث می‌ شوند روی سطح پوست نیز باطراوت تر به نظر برسد.

اما یکی از درمان های دیگری که ممکن است فکر کنید برای باطراوت شدن پوست شما معجزه می کند، بوتاکس است. این می تواند پوست را باطراوت نمایان کند و باعث می شود درخشندگی خیره کننده ای داشته باشد. 

 

چگونه درخشندگی پوست خود را حفظ کنید 

هنگامی که به رطوبت و طراوت مطلوب و مورد نظر برای پوست خود رسیدید، حفظ ظاهر آن ضروری است – و این کار آنقدرها هم سخت نیست. پیروی از یک روتین مراقبت از پوست، به پوست کمک می کند تا درخشندگی خود را حفظ کند. 

 

همیشه از یک برنامه روتین مراقبت از پوست کامل استفاده کنید. روتین شما باید شامل همه چیزهایی باشد که برای پوست باطراوت خود نیاز دارید،

از جمله اسید هیالورونیک و اسانس تقویت‌ کننده با اسیدهای ماندلیک و فیتیک برای لایه‌ برداری و تقویت پوست. 

در هر صورت وقتی به نتیجه رسیدید که یک روش به خوبی برای شما جواب می دهد، بهتر است آن را ادامه دهید و به یادداشته باشید که چیزی که برای شما موثر است،

ممکن است برای دیگری موثر نباشد و حتی بالعکس. همیشه سعی کنید بهترین نسخه و ورژن از خود باشید و این بهترین چیز است.

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/dewy-skin-8348350

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها