مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > کراتینه چیست ؟

کراتینه چیست ؟

0
(0)

کراتینه چیست ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما دوستداران زیبایی به طور کامل خواهیم گفت که کراتینه چیست ؟ در ادامه با ما همراه باشید .

کراتین یک پروتئین ساختاری در است که در مو، پوست و ناخن پیدا میشود . از این ماده در محصولات حالت دهنده مو نیز استفاده میشود تا شکل مو را محکم کند ولی اصلاح کراتینه یک اصلاح اشتباه برای صاف کردن موهاست ! ” کراتین درمانی یک درمان نیمه دائمی برای صاف و احیا مو است که باعث براق شدن و از بین رفتن وز آن میشود ولی جالب است که در روند صاف کردن مو از کراتین استفاده نمیشود ”

در حقیقت برای صاف و نرم شدن مو از محلولی که شامل مشتقات فرمالدئید ( یا ماده ای که خطر کمتری دارد به نام کلیوکسیلیک اسید ) میشود پیوندهای مو را شکسته و آنها را به شکلی صاف دوباره پیوند میزند. سپس این محلول را با سشوار خشک کرده و با اتو موی مخصوص محکم میکنند . نتیجه این فرایند بسته به نوع مواد بین سه ماه تا یکسال ماندگاری دارد .

از این روش روی اکثر موها میتوان استفاده کرد و مناسب افرادی است که دوست دارند سشوار و اتو کشیدن مو را کنار بگذارند و موهایی ناسالم و وز دارند .

 کراتینه چیست ؟

کراتینه چیست ؟

آیا این روش با صافی ژاپنی و یا صافی شیمیایی فرق دارد ؟

با وجود شباهتی که این روش با روش های دیگر صافی دارد کراتینه با درمان های دیگر فرق میکند . این روش صدمه کمتری به مو وارد کرده و برای کسانیکه موهای وز دارند و دوست دارند موهایی لخت و شلاقی داشته باشند عالی است .

در صافی ژاپنی پیوند های مو توسط ماده ای به نام تیوگلیکولات آمونیاک و هیدوکسید سدیم به صورت به صورت دائم شکسته میشود و با وجود تاثیر بهتر آسیب زیادی به مو وارد میکند . همینطور به دلیل تفاوت زیادی که بین موهای جدید ریشه و ساقه مو وجود دارد روند رشد مو به شکلی نامناسب دیده میشود .

فواید کراتینه ؟

افراد مختلف بسته به نوع مویی که دارند و میزان ضخامت و سلامت آن نتایج مختلفی را دریافت میکنند ، ولی به طور کلی فواید کراتینه مو شامل موارد زیر میشود :

  • نرم و صاف شدن موها
  • پر کردن منافذ پروتوئین در تک تک شاخه های مو
  • ظاهر براق و سالم مو
  • موهای مرتب و منظم میشوند

خطرات فرمالدئید

یکی از نگرانی های مربوط به کراتینه وجود ماده ای به نام فرمالدئید است که میتواند سرطان زا باشد . فرمالدئید یک ماده بیرنگ و پر بو است که در مصالح ساختمانی ، مواد خانگی مانند چسب و درمان های کراتینه یافت میشود .

ولی در بیشتر مواد کراتینه به جای فرمالدئید از مواد جایگزین مانند متیلین گولیکول ، فرمالین ، متانال و متاندیول استفاده میشود که تنها در تماس با آب سرطان زا میشوند . برخی از عوارض فرمالدئید گلو درد ، سردرد و خارش چشم است و تنها باید توسط متخصص و در سالنی با تهویه عالی از آن استفاده شود .

 کراتینه چیست ؟

کراتینه چیست ؟

چه کسانی میتوانند از این درمان استفاده کنند ؟

این درمان برای اکثر موها مناسب است ولی اگر موهای شما آسیب فراوانی دیده و یا خیلی روشن است باید اول با متخصص در مشورت کنید .

برخی از کراتینه های حاوی گولیکولیک اسید میتوانند رنگ موهای شما را تغییر بدهند و در صورت بلوند بودن موها میتواند آنها را خیلی روشن کند.

 

ماندگاری کراتینه

این ماندگاری بسته به نوع مواد و جنس مو و میزان شستشو میتواند از سه ماه به بالا باشد .

 

نگهداری بعد از کراتینه به چه صورت است ؟

این نیز بسته به نوع کراتینه شما دارد . به طور کلی بهتر است موهای خود را تا 48 ساعت شستشو ندهید و از بستن و پشت گوش دادن آن اجتناب کنید .

کلید ماندگاری کراتینه در استفاده از شامپو و نرم کننده بدون سولفات است .

 

تفاوت کراتینه با بوتاکس مو ؟

بوتاکس مو یک روش طبیعی برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده است که برای صافی نیمه دائم موها نیز استفاده می شود. در این روش، موها را به وسیله آمپولی که حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آمینو اسید و لیپیدها است، آغشته می کنند . سپس موها را ماساژ می دهند تا مواد بوتاکس، به خوبی به همه جای مو نفوذ کند. بعد از ۴۵ دقیقه موها را می شویند و سشوار کشی میکنند . ماندگاری بوتاکس مو حدود 4 ماه است ولی کراتینه تا شش ماه یا بیشتر دوام دارد .

 

تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو ؟

در ریباندیگ و یا صافی ژاپنی موها ساختار دی سولفات درون موی شما شکسته و اصلاح میشود و ماندگاری آن همیشگی است . هزینه ریباندینگ مو حدودا سه برابر هزینه کراتینه است و اصلا مناسب موهای آدامسی و دکلره و آسیب دیده نمیباشد و تنها از آن روی موهای سالم و طبیعی میتوان استفاده کرد .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها