مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > تأثیر خواب در سلامت پوست و مو

تأثیر خواب در سلامت پوست و مو

0
(0)

تأثیر خواب در سلامت پوست و مو

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما مطالبیی در رابطه با تأثیر خواب در سلامت پوست و مو  گرد آوری کرده ایم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواب نه‌تنها تأثیر زیادی روی سلامت فیزیکی ما می‌گذارد . بلکه می‌تواند ظاهر ما را نیز دگرگون کند در اینجا به بررسی برخی از این تأثیرات روی پوست و مو می‌پردازیم :

کم‌خوابی باعث می‌شود به پوست شما استرس وارد شود و جوش بزند. هورمون استرس که کورتیسول نام دارد می‌تواند فیزیک و پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد. میزان کم کورتیسول به پوست شما اجازه ترمیم و محافظت می‌دهد. سطح کورتیسول بدن ما با خواب کاهش پیدا می‌کند، زمانی که کم‌خوابی دارید این چرخه از بین می‌رود.

خواب خوب، شما را جوان‌تر نشان می‌دهد . میزان زیاد هورمون کورتیسول باعث از بین رفتن کلاژن‌ها می‌شود که باعث پیری زودهنگام می‌شود .

مشکل دوم این است که خواب کم، باعث کاهش هورمون‌های رشد و درنتیجه نازک شدن پوست می‌شود. وقتی زمان کافی برای ساخت سلول‌های جدید و ترمیم پوست وجود نداشته باشد پوستتان زودتر پیر خواهد شد .

تأثیر خواب در سلامت پوست و مو

در هنگام خواب سلول‌های پوست ما آنتی‌اکسیدان‌های محافظ را برای روز بعدی فراهم می‌کنند  . و همین جلوی صدماتی مانند اشعه خورشید را می‌گیرد . کم‌خوابی باعث تضعیف سیستم دفاعی شما می‌شود .

بعد از یک ‌شب‌بیداری طولانی پوست شما به‌شدت تشنه خواهد بود . پوست تیره و خسته هیچ‌وقت زیبا نیست . کم‌خوابی چنین مشکلی را برایتان ایجاد می‌کند .

برای مبارزه با چنین مشکلاتی از محصولات آب‌رسان و حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید، به‌جای روبالشی نخی و چروک از جنس لطیف ساتن استفاده کنید.

خواب کم، موها و پوست سر شما را چرب می‌کند . بنابراین بهتر است در شب‌های امتحان و یا زمانی که زیاد کار می‌کنید از شامپوهایی استفاده کنید که میزان چربی سر شما را تنظیم کند .

کم‌خوابی ریزش مو را افزایش می‌دهد . خواب اهمیت فراوانی در ترشح درست هورمون‌های رشد مو دارد . پیشنهاد می‌کنیم در زمان‌های بی‌خوابی نه‌تنها مراقب رژیم غذایی خود باشید بلکه از شامپوهایی استفاده کنید که مناسب مو و پوست سرتان باشد .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها