مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > ویتامین‌های موردنیاز پوست

ویتامین‌های موردنیاز پوست

5
(1)

ویتامین‌های موردنیاز پوست چیست؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که ویتامین‌های موردنیاز پوست چیست و برای چه چیزی مفید است .

ویتامین‌ها و سلامت پوست 

ویتامین‌های موردنیاز پوست

ویتامین‌های موردنیاز پوست

ویتامین C:

 این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که نه‌تنها سیستم ایمنی پوست را قوی می‌کند بلکه جوش‌های آن را از بین می‌برد و به پوستتان درخشش خاصی می‌بخشد. شما می‌توانید این ویتامین را در مواد غذایی مانند کیوی، پرتقال، توت‌فرنگی و غیره پیدا کنید و از آن برای کلاژن سازی پوست خود استفاده کنید.

سلنیوم:

 سلنیوم یک آنتی‌اکسیدان قوی و در کنار آنتی‌اکسیدان‌های دیگر مانند ویتامین E و C برای پوست شما مفید است و برای سیستم دفاعی بدنتان حیاتی است. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از این ماده می‌تواند شما را از خطر ابتلا به سرطان پوست نجات دهد. شما می‌توانید این ماده را در ماهی، تخم‌مرغ، صدف، گوجه‌فرنگی و بروکلی پیدا کنید.

ویتامین E:

ویتامین E از پیری پوست را جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا سموم بدن آسیبی به پوست برسانند. بهترین منابع این ویتامین بادام، آووکادو، فندق، بلوط و روغن ذرت هستند.

آب:

آب به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و کمبود آب به مقدار بسیار کم هم می‌تواند پوست شما را خشک و بی‌حال نشان دهد. البته چای بدون کافئین و گیاهی نیز به مرطوب نگه‌داشتن پوست شما کمک بزرگی می‌کند.

ویتامین‌های موردنیاز پوست

ویتامین‌های موردنیاز پوست

چربی:

چربی‌های اشباع‌شده و نشده که در مواد غذایی مانند آووکادو، آجیل و دانه‌های خوراکی یافت می‌شوند نه‌تنها برای پوست شما بلکه برای موهای شما فوق‌العاده هستند و نباید رژیمی بگیرید که به‌طورکلی فاقد هرگونه چربی باشد. این چربی‌ها در مقادیر مناسبی از ویتامین E وجود دارند و از بدن ما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

فیتو استروژن‌ها:

 فیتو استروژن‌ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که در مواد غذایی گیاهی یافت می‌شوند. ساختار این ماده درست مانند هورمون جنسی زنانه است و به حفظ تعادل هورمونی در بدن کمک می‌کند.0 شما می‌توانید این ماده را در دانه‌های سویا، میوه، سبزی‌ها، مغزها و غیره پیدا کنید.

امگا 3:

امگا 3 و امگا 6 اسیدهای چرب و ضروری هستند که در بدن وجود ندارند و باید از طریق مکمل یا رژیم غذایی وارد بدن شوند. ماهی‌های چرب، روغن بذر کتان، دانه لین، روغن گردو جزو منابع اصلی این چربی‌ها هستند.

زینک:

 زینک یا همان روی در عملکرد طبیعی غدد سبابه در پوست تأثیر دارند و به ترمیم آسیب‌های پوستی و نرمی و لطافت آن کمک می‌کند. مواد غذایی که حاوی میزان زیادی روی هستند شامل ماهی، گوشت قرمز، غلات، آجیل و غیره است.

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها