مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > بهترین درمان برای آکنه

بهترین درمان برای آکنه

0
(0)

چگونه بهترین درمان برای آکنه را مشخص و پیدا کنیم ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که بهترین درمان برای آکنه شما چه می تواند باشد . با ما همراه باشید .

همه آکنه ها به یک شکل نیستند و فاکتور های زیادی از جمله بهداشت ، هورمون ها و ژن در پیدایش آنها نقش بازی میکنند . ولی داشتن اطلاعات درست و دانستن روش صحیح درمان هر کدام میتواند به ما در رفع این مشکل کمک زیادی بکند .

شما میتوانید مواد لازم برای درمان نوع آکنه خود را از بین محصولات انتخاب کرده و از استفاده از موادی که آکنه شما را بدتر میکند به کلی اجتناب کنید .

در این مقاله اطلاعات کاملی برای اینکار به شما ارئه میدهیم :

 

آکنه هورمونی

 

آنچه که می بینید:

نمایان شدن ناگهانی آکنه اطراف چانه و فک

چه اتفاقی می افتد:

آیا این آکنه ها یک بار در ماه و اغلب در نزدیکی زمان عادت ماهانه شما نمایان میشوند؟ دلیل این مشکل نوسانات هورمونی شما هستند . هورمون ها میتوانند تولید چربی را افزایش بدهند و افزایش این هورمون ها میتواند باعث انباشته شدن چربی در منافذ و ایجاد آکنه میشود .

چگونه میتوان آن را کنترل کرد :

برای این کار باید از بهترین مواد مبارزه با آکنه یعنی سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید یک هفته مانده به عادت ماهانه خود استفاده کنید . این ترکیب میتواند قبل از ایجاد آکنه به شما کمک کنند .اگر همچنان موفق به از بین بردن آکنه ها نشدید باید با متخصص پوست مشورت کنید ، در این شرایط امکان دارد او داروهایی مانند قرص های ضد بارداری ، اسپیرونولاکتون خوراکی یا ژل موضعی تجویز کند .

 

جوش های سر سفید

آنچه که می بینید :

یک جوش با نوک سفید در وسط

چه اتفاقی می افتد :

مقصر اصلی منافذ بسته شده هستند و سفیدی که مشاهده میکنید منفذ بسته شما هست ، چربی محبوس شده با باکتری و جرم مخلوط شده و باعث ایجاد التهاب ، قرمزی و برجستگی میشود .

 

چگونه میتوان آن را کنترل کرد :

سالیسیلیک اسید صلاح مخفی شما است ، این اسید متا هیدروکسی میتواند چربی اضافه را برداشته و سلول های مرده را لایه برداری کند تا منافذ شما باز و تمیز بمانند .

 

بهترین درمان برای آکنه

بهترین درمان برای آکنه

آکنه التهابی یا جوش نوک تیز

آنچه میبینید :

تکه های کوچک قرمز که سر ندارند .

چه اتفاقی می افتد :

اینها آکنه های التهابی هستند که توسط باکتری ایجاد میشوند . رشد باکتری روی پوست باعث التهاب ، قرمزی و درد میشود.

چگونه آن را کنترل کنیم : بهترین ماده برای شما بنزوئیل پروکساید هست ، این ماده میتواند باکتری های تولید کننده آکنه را از بین برده و التهاب پوست را کاهش دهد .البته این ماده به شدت پوست را خشک میکند و حتما باید از مرطوب کننده نیز استفاده کنید .

 

اکنه التهابی یا جوش چرک دار

آنچه می بینید :

جوش چرکی پر از مایع زرد و یا سفید

چه اتفاقی می افتد :

این جوش ها تا حدی شبیه جوش های سر سفید هستند ولی در دسته بندی جوش های التهابی قرار میگیرند . این آکنه ها که پر هستند از چرک به دلیل التهاب ناشی از باکتری به وجود می آیند .

چگونه آن را کنترل کنیم :

شما میتوانید این جوش را مانند یک جوش سرسفید عصبانی و بزرگ تر تجسم کنید . بهترین ماده برای از بین بردن آن بنزوئیا پروکساید هست که میتواند باکتری را از بین ببرد .

 

اکنه کیستی

آنچه میبینید :

یک جوش بزرگ و عصبانی که معمولا به شکل چندتایی نمایان میشوند .

چه اتفاقی می افتد :

اگر آکنه شما بزرگ ، قرمز و دردناک است احتمالا دچار آکنه کیستیک شده اید ، این آکنه ژنتیک بوده و به دلیل تحریک هورمونی غدد چربی ساز ایجاد میشوند . نه تنها این نوع جوش ها بزرگ هستند بلکه درمان آنها نیز کار بسیار سختی است و میتوانند خیلی سریع بارها و بارها پر بشوند .

چگونه آن را کنترل کنیم :

اگر از مواد ضد آکنه معمول مانند سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید استفاده کردید و نتیجه ای نگرفتید باید به متخصص پوست مراجعه کنید . شاید به تزریق کورتیزون و یا داروهای خوراکی مانند انتی بیوتیک نیاز داشته باشید .

 

جوش سرسیاه

آنچه میبینید :

یک نقطه تیره و ریز که منافذ شما را گرفته است

چه اتفاقی می افتد :

جوش های سر سیاه مانند جوش های سر سفید در اثر گرفتگی منافذ به وجود می آیند . چیزیکه باعث رنگ تیره آنها میشود نیز چربی است ، همینطور جوش های سر سیاه سر بزرگترین نسبت به جوش های سرسفید دارند ، به این معنی که هوا میتواند وارد منفذ شده و با اکسید کردن چربی آن را تیره تر کند .

چگونه آن را کنترل کنیم :

لایه برداری یکی از مهم ترین راه ها برای مبارزه با جوش های سر سیاه است .

 

جوش کور

آنچه میبینید :

یک برجستگی دردناک زیر پوست

چه اتفاقی می افتد :

این مدل جوش بیشتر از اینکه دیده شود حس میشود ، درست مانند یک بادکنک زیر پوست شما که هیچ تماسی با سطح پوست ندارد . فشار زیادی در زیر پوست شما ایجاد شده که باعث حساس و دردناک شدن آن میشود .

 

چگونه آن را کنترل کنیم :

به هیچ وجه به این جوش دست نزنید ، فشار دادن تنها باعث بدتر شدن آن میشود . این نوع جوش بعد از چند روز به خودی خود از بین میرود. در غیر این صورت به متخصص پوست مراجعه کنید تا با کمک تزریق کورتیزون التهاب آن را در 24 تا 48 ساعت کاهش دهد . همینطور میتوانید کمی یخ روی منطقه گذاشته ، سپس از ژل سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید و یا کرم هیدروکورتیزون یک درصد استفاده کنید . این ترکیب باکتری ها را از بین برده و چربی اضافی را از جوش بیرون میکشد .

 

.https://www.allure.com/gallery/the-best-treatments-for-every-kind-of-acne

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها