مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > کارهایی برای سلامت پوست

کارهایی برای سلامت پوست

0
(0)

چند کار روزانه برای سلامت پوست

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما کارهایی برای سلامت پوست را آموزش خواهیم داد تا با انجام دادن ان پوستی سالم و شاداب داشته با شید .

توجه به پوست کل بدن :

وقتی صحبت از مراقبت پوست می‌شود تمام تمرکز ما به پوست صورت برمی‌گردد، ولی واقعیت این است که کل بدن ما با لایه‌ای از پوست پوشانده شده است و پوست هر قسمتی از بدن ما نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. شما نیز باید در مراقبت‌های خود به این نکات دقت کنید.

چک کردن میزان خشکی روزانه :

اولین کاری که هرروز باید انجام دهید این است که مراقبت نشانه‌های خشکی در پوستتان باشید . معمولاً لایه خارجی پوست شما بیشتر خشک میشود ، حتماً نباید دچار خارش و یا پوسته زدن شود تا متوجه خشکی آن شوید .

با استفاده از این آزمایش ساده شما می‌توانید از میزان خشکی پوستتان آگاه شوید . با استفاده از ناخنتان قسمت کوچکی از پوست نقطه موردنظر روی بدنتان را بخارانید . اگر یک خط سفید روی آن نمایان شد یعنی پوست آن قسمت از بدنتان خیلی خشک است .

محصولات ساده :

مانند زندگی ساده، محصولات ساده هم به ‌سلامت پوست شما کمک می‌کنند؛ مخصوصاً اگر پوست حساسی دارید حتماً از محصولاتی که پر از اسانس رنگ و بو دارند دوری‌کنید .

همچنین محصولاتی که حباب درست می‌کنند یا حاوی آنتی‌بیوتیک هستند نیز در درازمدت برای پوست مضر هستند . محصولات حاوی رایحه نیز در اثر نور آفتاب واکنش نشان می‌دهند و حشرات را به سمت شما می‌کشانند .

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از یک خانواده از محصولات استفاده کنید . گاهی محصولات گوناگون موادی شبیه به هم را دارند ؛ به همین دلیل باعث می‌شوند شما ناخواسته مقدار زیادی از آن مواد را استفاده کنید .

زمان حمام گرفتن خود را کم کنید :

اگر می‌خواهید مراقب پوستتان باشید باید زمان کمتری را زیر دوش بمانید . حمام رطوبت پوست شما را کم می‌کند و روغن‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد . تا جایی که می‌توانید آب حمام را خنک کنید و بیشتر از ده دقیقه استحمام نکنید .

به‌جای صابون‌های دئودورانت دار از صابون‌هایی استفاده کنید که چرب هستند .

برای بدنتان از لیف استفاده کنید تا موهای زائد راحت‌تر از زیر پوستتان بیرون آیند و منافذتان باز شوند . از حرکت چرخشی برای جدا کردن سلول‌های مرده استفاده کنید .

بلافاصله بعد از حمام از مرطوب‌کننده استفاده کنید :

این کار باعث می‌شود تا رطوبتی که داخل پوستتان هست در آن باقی بماند ؛ برای این کار باید تا سه دقیقه بعد از حمام اقدام کنید . نرم‌کننده‌های معمولی می‌توانند خشکی پوست را از بین ببرند ولی نمی‌توانند چین‌وچروک‌ها را درست کنند. به همین دلیل دنبال نرم‌کننده‌هایی باشید که حاوی مواد فعال هستند تا به بازسازی پوستتان کمک کند .

نرم‌کننده خود را با تغییر فصل عوض کنید :

برای مراقبت روزانه باید مراقب تغییر فصول باشید . همان‌طور که قبلاً هم توضیح دادیم پوست شما در زمستان خشک‌تر می‌شود . پس در این فصل باید از مرطوب کننده‌های قوی‌تری استفاده کنید .

شب‌ها به دست‌وپایتان لوسیون بزنید :

بهترین زمان برای مراقبت از پوست دست‌وپا زمان خواب است ؛ اما اگر نگران چرب شدن رختخواب خود هستید می‌توانید از جوراب و یا دستکش‌های سبک نخی استفاده کنید .

مراقب تغییرات پوستتان باشید  :

همان‌طور که قبلاً گفتیم هرچه سن ما تغییر می‌کند بافت پوستمان نیز تغییر می‌کند ؛ به همین دلیل هر سنی نیاز به مراقبت‌های خاص خود را دارد .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها