مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > واقعیت‌هایی در مورد موهای سفید

واقعیت‌هایی در مورد موهای سفید

0
(0)

واقعیت‌هایی در مورد موهای سفید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ واقعیت‌هایی در مورد موهای سفید به شما خواهیم گفت . در ادامه با ما همراه باشید تا جواب خیلی از سوالاتتان را در این مقاله بخوانید .

موهای خانم‌ها مثل یک تاج باشکوه است ولی دیر یا زود این تاج خاکستری می‌شود . با یک تصمیم روبرو می‌شوید ؛ موهای خاکستری را با رنگ بپوشانید یا همین‌طوری نگهشان دارید . هرکدام را انتخاب کنید باید این حقایق را در مورد موهای خاکستری به خاطر بسپارید .

فولیکول موهای شما سلول‌های پیگمنت دارد که ملانین تولید می‌کنند . ملانین یک ماده شیمیایی است که به موهای شما رنگ می‌دهد . با بالا رفتن سن این سلول‌ها می‌میرند . بدون پیگمنت موهای جدید روشن‌تر رشد می‌کنند و تناژ خاکستری، نقره‌ای و نهایت سفید به خود می‌گیرند .

شاید تقصیر را گردن کار پراسترس یا بچه‌های شلوغتان بیندازید ولی ژنتیک شماست که تعیین می‌کند چه زمانی و چقدر از موهایتان سفید می‌شوند ؛ بنابراین اگر پدر و مادر شما در 30 سالگی موهایشان کاملاً سفید شده باشد شما هم احتمالاً همین اتفاق برایتان می‌افتد .

به‌طور میانگین سفیدپوستان در اواسط دهه 30 ، آسیایی‌ها در اواخر دهه 30 و سیاه‌پوستان در اواخر دهه 40 زندگی خود موهایشان سفید می‌شود .

سفیدی زودهنگام چیست ؟

بعضی از افراد ده سال زودتر از سن میانگین دچار سفیدی مو می‌شوند . مثلاً سفید شدن مو در 20 سالگی برای سفیدپوستان ، 25 سالگی برای آسیایی‌ها و 30 سالگی برای سیاه‌پوستان را سفیدی زودهنگام می‌گویند .

آیا مشکلات مربوط به‌ سلامتی موهای شما را زودتر سفید می‌کند ؟

بله این مسئله ممکن است .

مشکلاتی از قبیل :

  • کمبود ویتامین بی 12
  • بیماری تیروئید
  • پیسی (بیماری که پیگمنت‌های پوست سر را از بین می‌برد)

باعث سفیدی مو می‌شوند .

بیماری طاسی نقطه‌ای باعث می‌شود تا قسمت‌هایی از مو (معمولاً موهایی که رنگ دارند) بریزند . این باعث می‌شود تا به نظر برسد موهایتان سفید شده زیرا موهای رنگ دار می‌ریزند و آنچه باقی می‌ماند موهای سفید و خاکستری هستند . زمانی که موها دوباره رشد می‌کنند می‌توانند سفید، خاکستری یا به رنگ طبیعی باشند .

آیا استرس باعث سفید شدن مو می‌شود ؟

نه به شکل مستقیم ، ولی استرس می‌توانید شرایطی را ایجاد کند که مو ها 3 برابر تندتر از حالت عادی ریزش پیدا کنند که طبیعی است . و زمانی که این موها دوباره رشد می‌کنند امکان دارد سفید، خاکستری یا به رنگ طبیعی باشند .

 واقعیت‌هایی در مورد موهای سفید

واقعیت‌هایی در مورد موهای سفید

تأثیر سیگار بر روی موی سفید

سیگار کشیدن از سر تا نوک انگشتان پای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد . که شامل موها هم می‌شود . تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که سیگار می‌کنند به‌احتمال دو و نیم برابر بیشتر نسبت به افراد غیر سیگاری قبل از 30 سالگی موهای سفید در آن‌ها دیده می‌شود . سیگار می‌تواند موهای نقره‌ای را زرد کند .

کندن یا نکندن موهای خاکستری

خیلی‌ها اعتقاد دارند که با کندن موهای سفید باعث می‌شوید آن‌ها سه برابر اضافه شوند . این تنها خرافات است ولی این کار را نکنید تنها دارید چیزی که اجتناب‌ناپذیر است را به تأخیر می‌اندازید . کندن مو می‌تواند به فولیکول آن صدمه بزند و شاید موی کنده‌شده دوباره درنیاید .

آیا جنس موهای سفید متفاوت است ؟

موی خاکستری به نسبت موهای رنگی نازک‌تر است و دلیلش هم نازک‌تر بودن کوتیکول آن است . موهای شما به مراقبت‌های طبیعی در برابر آب، اشعه‌ی فرابنفش خورشید، رطوبت، مواد شیمیایی و لوازم حالت‌دهنده نیاز دارند . بدون محافظ موهای شما آب درون خود را ازدست‌داده، خشک، شکننده و زبر می‌شوند .

رام کردن موهای سفید

مراقبت‌های رطوبتی و روغن‌های مو می‌توانند با بی‌حالی و خشکی موهای سفید مبارزه کنند . محصولات ضد وز هم می‌توانند به شما کمک کنند . گرما و نور لامپ و خورشید می‌تواند موهای خاکستری را زرد کند . یک شامپوی بنفش می‌تواند به نقره‌ای ماندن موهای سفید شما کمک کند .

پنهان کردن موهای خاکستری

اگر مشکل شما چند عدد موی سفید است می‌توانید خلاقانه آن‌ها را پنهان کنید ، یک تل زیبا بزنید و یا فرقتان را از جایی باز کنید که کمتر موی سفید دارد اگر موهایتان بلند است می‌توانید آن‌ها را بالا ببندید تا ریشه‌های سفید دیده نشوند .

رنگ کردن موهای خاکستری

می‌توانید خودتان در خانه این کار را انجام دهید ولی از رنگ‌هایی استفاده کنید که برای موهای خاکستری ساخته شدند . رنگ موهای دائم بهتر می‌توانند موهای سفید را پوشش دهند . اگر بعضی از موهای سفید شما رنگ نمی‌گیرند از رنگ موی روشن‌تر استفاده کنید تا با موهای سفید همخوانی داشته باشند .

طبیعی باشید

اگر موهای سفید شما زیاد است می‌توانید رنگ مو را فراموش کنید و از سفیدی موهایتان لذت ببرید . می‌توانید با هایلایت کردن موهایتان زیبایی بیشتری به آن‌ها بدهید .

کوپ مناسب

هر 6 الی 8 هفته موهایتان را کوتاه کنید و کوپی را انتخاب کنید که پر باشد از لایه‌ها و بافت‌ها . خانم‌هایی که تمام موهایشان سفید است معمولاً موهای کوتاهی دارند ولی می‌توانید لایه‌های بلند رو هم امتحان کنید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها