مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > موهایتان را بلند و قوی کنید

موهایتان را بلند و قوی کنید

0
(0)

چگونه می توانید موهای بلندتر و قوی تری داشته باشید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید موهایتان را بلند و قوی کنید .

مطمئنا بیشتر ما یک مشکل مشترک برای موهای خود داریم :
رشد موها

تصمیم برای وقت گذاشتن و توجه کردن بیشتر به افزایش طول موها در ابتدا ساده و آسان به نظر می رسد، اما رفته رفته کسل کننده و خسته کننده می شود. صادقانه، به نظر می رسد که یک عمر به طول می انجامد، این طور نیست ؟

ما درک می کنیم که دستیابی به رویای زیبای داشتن موهای بسیار بلند، واقعا سخت و چالش برانگیز است .
اما در این جا بهترین توصیه ها را از متخصصان و کارشناسان در ارتباط با موهای بلند تر و قدرتمندتر، به شما عزیزان ارائه می کنیم.

موهای خود را بررسی کنید

موهایتان را بلند و قوی کنید

موهایتان را بلند و قوی کنید

زمانی که به آرایشگر خود می گویید که می خواهید موهای بلندی داشته باشید، اولین چیزی که می خواهند بدانند این است که سلامت موهای تان در چه وضعیتی قرار دارد .که اساسا به این معنا است که آن ها نقش مربی بهداشت را برای شما ایفاء می کنند .
شاید از خود بپرسید که اصلا چرا باید موهای من ناسالم باشد . اما زمانی که آن ها درباره روتین مراقبت از موی روزانه تان سوال می پرسند، این که چقدر و هر از چندگاهی از ابزارهای حرارتی استفاده می کنید، از چه محصولاتی به کار می برید، و حتی رژیم غذایی شما چگونه است و آیا از بیماری یا مشکل سلامتی عمومی بدن تان رنج می برید و غیره، بیشتر متوجه ناسالم بودن موهای خود می شوید. زیرا همه این موارد روی سلامت موها تاثیر می گذارند .

باید سبک زندگی سالمی داشته باشید

موهایتان را بلند و قوی کنید
رشد موها می تواند نشانه ای از سلامتی عمومی بدن شما باشد، از این رو بهتر است در این زمینه دقت بیشتری داشته باشید. سبک زندگی، فاکتور اصلی برای سلامتی موها به شمار می رود، از جمله استرس ها محیطی مانند آلودگی و قرارگیری در معرض نور خورشید برای مدت زمان طولانی. علاوه بر نوشیدن مقدار زیاد آب و داشتن رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی، باید به فکر مصرف مکمل نیز باشید که نه تنها موجب رشد و تقویت تارهای موی شما می شود، بلکه ریزش مو را کاهش می دهد که یکی از عوامل کلیدی برای داشتن موهای بلند و قدرتمند است.

موهایتان را بلند و قوی کنید
نظرتان را درباره رنگ مو تغییر دهید

طرفداران رنگ مو گوش کنید- مخصوصا کسانی که عاشق دکلره کردن موها هستند. مطمئنا دوست دارید رنگ موها و تکنیک های رنگ موی بسیاری را امتحان کنید. زمانی که بحث رشد موهای تان می شود، شما همیشه باید به این که هر از چندگاهی موهای تان را رنگ می کنید، دقت کنید و سپس دریابید که چه راه حل هایی به شما کمک می کنند تا موهای بلندتری داشته باشید. شما می توانید موهای خود را رنگ و دکلره کنید، اما به یاد داشته باشید که دستیابی به هدف داشتن موهای بلند و قوی به تاخیر می افتد.
بهتر است از تکنیک های هایلایت استفاده کنید که آسیب کمتری به موها وارد می کنند و هم چنین نیاز به تمدید خیلی سریعی ندارند. هم چنین می توانید از محصولات ترمیم کننده موهای دکلره شده و رنگ شده استفاده کنید. این محصولات تارهای موی متخلخل را به خوبی صاف و هموار می کنند و باعث می شوند تا موها نرم لطیف و درخشان باشند.

موهایتان را بلند و قوی کنیدمیزان استفاده از شامپو را کاهش دهید

 

توصیه می شود موهای خود را در هفته کمتر بشویید، به طور مثال حداکثر 2 تا 3 بار در هفته. هم چنین بهتر است هنگام شستشو روی پوست سر خود تمرکز داشته باشید تا ساقه و انتهای موهای تان و توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که خواص ترمیم کنندگی دارند. این محصولات سرشار از مواد مغذی برای تارهای مو شما می باشند.

کمتر موهای تان را کوتاه کنید و بیشتر آن ها را درمان نمایید

مطمئنا زمانی که می خواهید موهای بلندتری داشته باشید، به سراغ کوتاهی مو نمی روید، اما مطمئن شوید که موخوره موهای تان را تحت کنترل دارید، قبل از این که بیشتر گسترش یابند. بهتر است کمتر موهای تان را کوتاه کنید و تنها انتهای موهای تان را برای از بین بردن موخوره اصلاح نمایید.
هم چنین می توانید از درمان های ترمیم موها به صورت هفتگی استفاده کنید تا نیاز کمتری به کوتاه کردن موهای تان داشته باشید، مانند ماسک مو.

موهایتان را بلند و قوی کنید
از ماسک موهای مختلفی استفاده کنید

 

موهای خشک واقعا چالش برانگیز می باشند، از این رو بهتر است به طور هفتگی از ماسک موها استفاده کنید. برای این که موهای تان رشد بیشتری داشته باشند، به سه ماسک مو نیاز دارید: یکی برای پروتئینی رسانی، یکی برای رطوبت رسانی و دیگری برای تجدید و بازسازی پیوند موها. سعی کنید در این زمینه برنامه ریزی کنید. ماسک پروتئینه هفته اول، ماسک مرطوب کننده هفته دوم و ماسک تقویت کننده هفته سوم. بهتر است مطابق با دستورالعمل های روی محصول پیش بروید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید.

موهایتان را بلند و قوی کنید
استفاده از ابزارهای حرارتی را کاهش دهید

این ابزارها به موهای تان آسیب می زنند، از این رو از آن ها دوری کنید. بیشتر آسیب ها و صدماتی که به موها وارد می شود، از این ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موها ناشی می گردد. اگر چنین حرارتی می تواند لباس یا پوست شما را بسوزاند، پس می تواند موجب سوختن تارهای موی شما نیز بشود.
اگر طرفدار خشک شدن موها در هوای آزاد نیستید، سعی کنید حداقل از اسپری های محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنید. هم چنین برای این که جلوی خود را بگیرید تا از این ابزارها کمتر استفاده کنید، بهتر است تعداد دفعات شستشوی موها خود را در هفته به حداقل برسانید. مشخص است که هر چه کمتر موهای تان را بشویید به ابزارهای حرارتی کمتری برای خشک کردن و حالت دادن به موهای تان نیاز دارید. همین امر روی رشد و تقویت موهای تان تاثیر می گذارد.

موهایتان را بلند و قوی کنید
اجازه دهید موهای تان آزاد باشند

متخصصان و کارشناسان زیبایی شدیدا مخالف مدل دم اسبی سفت و محکم می باشند که می تواند موجب شکنندگی موها شود و فشار غیر ضرروی را به پوست سر و ریشه موها وارد می کند. استفاده از مدل گوجه ای شل، کلیپس ها و حتی اکسسوری های نرم و لطیف تری مانند کش موهای مخملی و ابریشمی برای جمع کردن و بستن موها، می توانند بهترین گزینه های روی میز باشند.

موهایتان را بلند و قوی کنید
با ملایمت موهای تان را شانه بزنید

شانه زدن زیادی و با حرکات سفت و خشن می تواند منجر به شکنندگی موها شود، بنابراین توصیه می شود موهای تان را در حمام با یک شانه دندانه درشت و یا شانه مخصوص باز کننده گره مو مرطوب باز کنید. از انتهای موها به سمت بالا حرکت کنید تا از به وجود آمدن هرگونه گره در موها جلوگیری به عمل آورید.
هم چنین محصولاتی مانند برخی سرم های مغذی موها وجود دارند که می توانید به صورت روزانه استفاده کنید تا موهای ظریف و شکننده ای که به دلیل شانه زدن بیش از اندازه و با حرکات سفت و محکم به وجود آمده اند را بهبود دهید.

موهایتان را بلند و قوی کنید
خودتان را درمان کنید

 

در نهایت، باید رشد موها را با دقت مدیریت کنید: بالش و روکش بالش ابریشمی می تواند میزان اصطکاک پوست و موی شما را کاهش دهد. هم چنین به فکر یک فیلتر حمامی باشید که موهای تان با آب سخت و مواد معدنی ته نشین شده در سری دوش در تماس نباشد. اگر خرید چنین فیلتری با بودجه شما هم خوانی ندارد، از محصولاتی استفاده کنید که بقایای مواد معدنی را از موهای تان می زداید.

خب، بابت رشد موهای تان به شما تبریک می گوییم.

منبع مقاله: https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/hair-growing-tips-200807/page11

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها