مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > طب سوزنی درمان کننده ورم کف پا

طب سوزنی درمان کننده ورم کف پا

0
(0)

ورم کف پا: آیا طب سوزنی می تواند مفید باشد؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که آیا طب سوزنی درمان کننده ورم کف پا می باشد یا خیر . برای گرفتن جواب این سوال با ما همراه باشید .
ورم کف پا (Plantar fasciitis) یکی از رایج ترین ناهنجاری های است که روی پاشنه و قسمت زیر آن که کف پا شناخته می شود، تاثیر می گذارد .

بافت پیوندی ضخیم موجود از پاشنه تا پاها که Plantar fascia نام دارد، اگر دچار درد و التهاب شود، راه رفتن را سخت و دشوار می کند.
این درد ابتدا در هنگام صبح روی می دهد . یعنی به محض این که پای خود را زمین می گذارید تا راه بروید . در نهایت زمانی که پا گرم می شود و انرژی می گیرد، درد کم کم کاهش می یابد . در هر صورت احساس ناراحتی در این ناحیه در طول روز ناشی از ایستادن یا نشستن بیش از اندازه، خیلی رایج نیست .
افرادی که بیشتر در معرض ریسک می باشند، دوندگان، افرادی که اضافه وزن دارند ، افرادی که بین 40 تا 60 سال سن دارند . و هر کسی که از کفش های نامناسبی استفاده می کنند (مانند کفش های کهنه و یا کفش پاشنه بلند) .

طب سوزنی درمان کننده ورم کف پا

طب سوزنی درمان کننده ورم کف پا

فاکتورهای دیگر که ممکن است در عارضه ورم کف پا نقش داشته باشند، به این ترتیب هستند:

• شرکت در تمرین ها و ورزش هایی که فشار بالایی را به سطح صاف کف پا وارد می کنند
• پاهای دارای قوس بالا
• مشاغلی که نیازمند ایستادن طولانی مدت می باشند

دردی که توسط عارضه کف پا به وجود می آید، روی بخش های نزدیک به پاشنه پا بروز می کند . زمانی که ورم کف پا به شدت تحت فشار قرار بگیرد . ممکن است پارگی های جزئی را موجب شود که می تواند به دلیل ادامه حرکات تکرار شونده ای مانند دوندگی شدت بیشتری یابد. حتی کشش در این نقطه ممکن است التهاب و سوزش بیشتری را باعث شود .
توصیه می شود زمانی که اولین علائم این عارضه بروز نمودند، به دنبال درمان طب سوزنی و طب شرقی باشید .  یک دلیل این است که مردم به دلیل کاهش درد در ناحیه پا، ممکن است روش راه رفتن خود را تغییر دهند .

این امر فشار بیشتری به بخش های دیگر بدن وارد می کند که موجب مشکلاتی در کمر و زانوها و پاها می شود . انجام زودهنگام این روش درمانی به جلوگیری از حاد شدن این مشکل کمک می کند .
شاید شما نگران انجام طب سوزنی برای مشکلی باشید که ناحیه کف پای شما را درگیر کرده است . اما به یاد داشته باشید که این نگرانی و مشکلی است که باید توسط یک متخصص طب سوزنی برطرف کنید .

زیرا طب سوزنی و طب شرقی، علاوه بر طب سوزنی روش های درمانی دیگری را شامل می شود . در برخی شرایط، استفاده از rice-grain moxa و یا دیگر انواع موکسی باسشن روی حساس ترین و دردناک ترین نقاط پای شما، مناسب ترین درمان ممکن به شمار می رود .
موکسی باسشن که Moxa نیز نام دارد، از گیاه خشک شده Mugwort ساخته می شود . Mugwort را می سوزانند تا بخار درمانی را از خود منتشر کند که گفته می شود در پوست بیمار نفوذ کرده و وارد بدن او می گردد . انواع و اندازه مختلفی از moxa وجود دارد، از یک استیک بزرگ ( اندازه یک سیگار) گرفته تا کوچک ترین سایز که به اندازه یک دانه برنج است .

از جایی که rice-grain moxa بسیار کوچک است، می تواند برای پاها به کار رود بدون این که خطری داشته باشد، به این ترتیب موجب کاهش درد و ورم کف پا می شود . ممکن است متخصص طب سوزنی شما بخواهد ترکیبی از درمان های شامل moxa و طب سوزنی را به کار ببرد تا حد امکان علائم شما را تسکین دهد .

منبع مقاله : https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Plantar+Fasciitis+Can+Acupuncture+Help

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها