مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , , , , , > تاتو کردن با وقت قبلی

تاتو کردن با وقت قبلی

0
(0)

حضور در سالن های تاتوکاری بدون وقت قبلی دیگر امکان پذیر نیست

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چرا در دوران شیوع ویروس کرونا تاتو کردن با وقت قبلی باشد.

بعد از ماه ها تعطیل شدن و بسته شدن مشاغل بسیار زیادی در سراسر جهان، حالا سالن های تاتوکاری دوباره بازگشایی شده اند، اما حضور مشتریان در آن جا دیگر مانند گذشته نمی باشد. در این مقاله 4 تاتوکار تفکرات و پیش بینی های خود را در ارتباط با دوره تاتو بعد از شیوع بیماری کووید-19 با ما به اشتراک می گذارند.

مانند دیگر مشاغل که نیاز به ارتباط حضوری و فیس در فیس دارند، صنعت تاتو نیز به دلیل شیوع اپیدمی کووید-19 تعطیل شد . برخی از تاتوکارها ماه است که شغل شان را از دست داده اند، این در حالی است که برخی دیگر خیلی زود سالن های خود را دوباره بازگشایی نمودند- خیلی زود . حالا در سراسر جهان سالن های تاتوکاری باز هستند، از این رو تجربه تاتو ممکن است اندکی نسبت به گذشته فرق کرده باشد .

خیلی سخت است که پیش بینی کنیم که همه چیز در آینده چگونه پیش می رود. در حال حاضر، هم چنان تاتوکارها به شغل خود ادامه می دهند . خیلی از سالن های تاتوکاری به دلیل مسائل مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا می باشد، به طور کلی سالن های شان را تعطیل کردند . واقعا این موضوع برای افرادی که در آن سالن کار می کردند، سخت است و مطمئنا درباره آینده خود سردرگم می باشند .

یکی از این تاتوکارها می گوید که “فکر نمی کنم که هیچ چیز در زمینه تاتو، به وضعیت نرمال خود باز گردد . در حالی که نمی توان ترندهای تاتو الهام گرفته شده از اپیدمی را حدس زد، اما در هر صورت یک چیز به طور قطعی وجود دارد و آن این است که این صنعت در حال تغییر می باشد .

تاتو کردن با وقت قبلی

تاتو کردن با وقت قبلی

برای این که متوجه شویم که از زمان تعطیل شدن مشاغل تاکنون، صنعت تاتوکاری چگونه پیش می رود، با چهار تاتوکار حرفه ای صحبت کردیم .

 

 

1.در مورد نظافت و ضدعفونی چیز زیادی تغییر نخواهد کرد

همه تاتوکارها موافق بودند که چیز زیادی در ارتباط با نظافت سالن های شان تغییر نخواهد کرد، زیرا سالن های تاتوکاری همیشه نیازمند پروسه ضدعفونی دقیق برای امنیت هم مشتریان و هم تاتوکاران می باشند.

“همه ما در زمینه انتقال آلودگی که ممکن است به صورت متقابل تاثیر بگذارد، آموزش دیده ایم. این بخشی از شغل ما است. هر کسی هم می خواهد با ما کار کند آن ها را برای آموزش آنلاین می فرستیم تا همه چیز را با دقت یاد بگیرند. هر سال ما باید گواهینامه دریافت کنیم، اما حالا گواهینامه ما بر اساس مقررات مربوط به شیوع ویروس کرونا ارائه می گردد.

 

 

  1. دستورالعمل ها به طور وسیعی توسط صاحبان سالن ها تنظیم و اجرا خواهد شد

به طور کلی دولت در ارتباط با کارهای روزمره سالن های تاتوکاری بسیار راحت عمل می کند از جمله اعمال اقدامات ایمنی. (البته مقررات و قانون درباره گواهینامه تاتو از کشوری به کشور دیگر متفاوت است) .

“استانداری که ما دنبال می کنیم توسط سازمان سلامت و امنیت شغلی تنظیم می شود . این ها مقرراتی می باشند که توسط بخش سلامت تعیین می گردد، اما دولت معمولا خود را خیلی درگیر پروسه تاتوکاری نمی کند”.

این موضوع به این معنی است که صاحبان سالن ها دست شان برای مشخص کردن مقررات امنیتی برای کارمندان و مشتریان در طول شیوع ویروس کرونا باز می باشد . برای مثال، دستورالعمل های موجود برای سالن های تاتوکاری بسیار شبیه به آرایشگاه ها می باشد -ماسک بپوشید، افراد کمتری در آن واحد در آرایشگاه حضور داشته باشند، دمای بدن افراد باید گرفته شود و غیره- و دیگر هیچ اشاره خاصی به پروسه تاتو کردن نشده است .

“مدیر من یکی از افرادی است که برای هر چیزی نقشه ای دارد . حتی قبل از بسته شدن مشاغل در سراسر دنیا، ما درباره اینکه چه تغییراتی باید در روند شغلی مان ایجاد شود، صحبت کردیم. بعد از اعلام بازگشایی مجدد مشاغل با رعایت پروتکل ها، ما در اینستاگرام برای کاربران و مشتریان خود ویدئویی منتشر نمودیم که مقررات و قوانین خاصی که در سالن برقرار می باشد را توضیح دادیم. علاوه بر این، کارمندان ما هر دو هفته یک بار برای انجام تست کووید-19 فرستاده می شوند”.

 

 

  1. شما احتمالا مجبور خواهید شد که ماسک بپوشید و دمای بدن شما نیز گرفته خواهد شد

دو موردی که بیش از هر چیزی در سطح جهانی تغییر یافت به نظر همه ما آشنا می باشد : دمای بدن هر کسی قبل از ورود به سالن تاتوکاری، باید گرفته شود و هم چنین زمانی که داخل شدند باید از ماسک استفاده کنند .

“اجبار برای چک کردن دمای بدن مردم و اجبار برای پوشیدن ماسک در حین تاتو کردن بسیار وحشتناک است . من سعی می کردم که از شیلد صورت استفاده کنم اما واقعا میدان دید من را محدود می کرد، از این رو مجبور شدم از دو ماسک استفاده کنم . هم چنین سالن ما دارای ماسک هایی برای مشتریانی بود که فراموش می کردند ماسک خود را بیاورند یا ماسک شان به شدت آلوده و کثیف بود. حالا که استفاده از ماسک ها الزامی شده است ، من بیشتر به خاطر سلامتی خودم و مشتریانم بین تاتو کردن بیشتر استراحت می کنم. می خواهم مطمئن شوم که مشتریانم به خوبی نفس می کشند، زیرا می تواند روی پروسه تاتو تاثیر بگذارد. مطمئنا بودن ماسک روی صورت می تواند موجب اضطراب و استرس شود”.

 

 

  1. تاتو بدون وقت قبلی دیگر امکان پذیر نیست

“من شخصا اصلا ورود به سالن بدون وقت قبلی را قبول نمی کنم. من نمی خواهم مدت ها بنشینم و برای هر یک از آن ها 30 تا 40 دقیقه وقت بگذارم، آن هم در محیطی که می دانم مشتریان مختلفی حضور دارند. در آینده نیز هیچ سالن تاتوکاری، مشتری بدون وقت قبلی را قبول نمی کند، اما سالن هم چنان پذیرای تماس های تلفنی خواهد بود. مردم می توانند همان روز تماس بگیرند که آیا جای خالی داریم یا خیر. این مشخص کردن نوبت ها روزانه بخش مهمی از تجارت ما محسوب می شود. سیستم تماس گرفتن نیز شمار کسانی که بدون وقت قبلی به سالن ها مراجعه می کنند تا تاتویی بر بدن خود بزنند، محدود می کند. ما در گذشته از مشتریان خود می خواستیم که نیم ساعت زودتر از نوبت خود حاضر باشند. اما حالا باید سر وقت و نوبت خود تماس بگیرند و سپس ما بررسی می کنیم و اجازه داخل شدن می دهیم و به این ترتیب می توانند مستقیما به جایگاه تاتو بروند.

 

 

  1. شما نمی توانید دوست تان را با خود ببرید

در حالی که برخی از سالن های تاتوکاری در گذشته و قبل از شیوع اپیدمی، یک همراه را می پذیرفتند، اما حالا همه تاتوکارها اظهار می دارند که فقط یک نفر یعنی خود شخص می تواند برای تاتو کردن وارد سالن شود.

“اگر برخی افراد به پشتیبانی احساسی دوست و یا همراه دیگری نیاز دارند، پس می توانند از اپلیکیشن FaceTime استفاده کنند. البته که ما درک می کنیم که انجام دادن این کارها واقعا سخت است اما همه ما مجبوریم.”

 

تاتو کردن با وقت قبلی

تاتو کردن با وقت قبلی

 

 

  1. اگر نوبت قبل از شیوع و اپیدمی شما به تعویق افتاده است، امکان دارد تنظیم مجدد یک نوبت جدید اندکی به طول بیانجامد.

بسیاری از تاتوکارها نوبت های خود را ماه ها قبل تنظیم می کنند. حالا آن ها باید نوبت های قبل از اپیدمی را در میان نوبت های کنونی جای دهند.

“ما در حال بررسی افرادی هستیم که از مدت ها قبل برای اواخر امسال نوبت گرفته اند و حالا به دلیل تغییر موقعیت شغلی شان، مجبور هستند آن را کنسل کنند. از این رو ما به ناچار افرادی را که در طول سه ماه گذشته نوبت خود را تغییر دادند را در میان اشخاص دیگر که هم اکنون نوبت داشته اند، قرار دادیم. البته نوبت تمامی مشتریانی که از اواسط ماه مارچ کنسل کردم، حالا اولویت اول را برای گرفتن نوبت جدید دارند، زیرا متاسفانه تمامی نوبت آن ها کنسل شده بودند. بعد از این که مشتریانی که کنسل شده بودند را مرتب نمودم، باید به سراغ مشتریان دیگری بروم که اخیرا از من درخواست مشاوره کرده اند. اما با تمام این وجود، بسیار خوشحالم که این روزها افراد برای گرفتن نوبت جدید مراجعه می کنند”.

حالا بیشتر تاتوکارها تنها یک ماه زودتر به افراد نوبت می دهند، از این رو پروسه نوبت دهی مجدد دیگر خیلی پیچیده نخواهد شد.

حتی دیده شده است که برخی از آن ها از یک هفته قبل نوبت می دهند و دلیل شان برای این کار این است که نمی خواهند دوباره مجبور شوند تا پول بیعانه آن ها را پس بدهند، درست کاری که مجبور شدند در چند ماه گذشته به دلیل تعطیل شدن مشاغل انجام بدهند”.

علاوه بر برنامه ریزی مجدد نوبت های ماه های قبل، برخی سالن های تاتوکاری شمار افرادی که به طور همزمان برای تاتو کردن مراجعه می کنند را به دلیل فاصله گذاری اجتماعی کاهش می دهند.

یکی از تاتوکارها می گوید که حداکثر 6 پرسنل در سالن به طور همزمان کار می کنند، این در حالی است که در گذشته حداکثر تعداد این پرسنل به 10 نفر می رسید.

“در گذشته از نیمی از اتاق ها برای تاتو کردن استفاده نمی کردیم، اما حالا از آن ها برای پراکنده کردن افراد و فاصله گذاری اجتماعی به کار می بریم.”

 

 

  1. تاتوکارها ممکن است دستمزد خود را افزایش دهند و یا نوع تاتویی که ارائه می کنند را تغییر دهند

“من شخصا همیشه هر تاتویی را انجام می دهم. اما حالا دستمزد جدیدی برای خود مشخص می نمایم زیرا نمی توانم زندگی ام را برای 20 دلار به خطر بیندازم. من حالا دستمزد قبلی را برای سه تا چهار اینچ تاتو روی بدن دریافت می کنم.

در گذشته در یک روز، 8 تا 9 تاتو انجام می دادم و گاهی بیشتر. حتی یادم می آید که یک روز جمعه 40 تاتو انجام دادم. اما حالا نهایتا 2 تاتو در روز انجام می دهم. در واقع سه ساعت برای هر یک تاتو زمان می گذارم. همین و تمام”.

در هر صورت برخی تاتو کارها که با آن ها صحبت کردیم از قبل دستمزد بالایی دریافت می کردند و هیچ قصدی برای افزایش این میزان ندارند.

“احساس می کنم حالا زمان مناسبی برای افزایش دستمزد تاتو کردن نیست. زیرا همه ما از شیوع کووید-19 ضربه خورده ایم. من حالا بیشتر به سلامت مشتریانم و تاتو کردن بدن آن ها به جای درآمد خود فکر می کنم.”

تاتو کردن با وقت قبلی

تاتو کردن با وقت قبلی

  1. حالا تاتوکارهای بیشتری می توانند سالن های شخصی خود را باز کنند

پیش بینی می شود که بعد از بازگشایی مجدد سالن ها، تعداد سالن های تاتوکاری بیشتری را مشاهده کنیم، زیرا تاتوکارها می خواهند روی محیطی که در آن کار می کنند، تسلط و کنترل بیشتری داشته باشند و در برخی شرایط نیز دلیل این موضوع این است که سالنی که قبلا در آن کار می کردند به دلیل ورشکسته شدن ناشی از شیوع کووید-19، تعطیل شده است. برخی تاتوکارهایی که در گذشته در سالن های تاتو کار می کردند، حالا احساس ناامنی بیشتر نسبت به پروتکل های بهداشتی دارند و می خواهند محیط امن و مخصوص به خودی را فراهم کنند تا خیال شان راحت باشد.

“بسیاری از تاتوکارها حالا در موقعیت مناسبی قرار دارند تا سالن های مخصوص به خود را باز کنند. بسیاری از سالن های با سابقه نیز حالا مشتریان کمتری دارند، از این رو چرا باید در چنین سال هایی بمانند، در حالی که می توانند مشتریان خود را داشته باشند و مطابق با پروتکل های بهداشتی دولت و مقررات خود پیش بروند؟”

 

“مدت ها است که مردم دوست دارند که شغل مستقلی داشته باشند. داشتن سالن شخصی به آدم احساس آزادی بیشتری می دهد. این امر به تاتوکارها اجازه می دهد تا محیطی را به وجود بیاورند که منعکس کننده فضایی است که دوست دارند در آن جا فعالیت نمایند، نه این که مجبور باشند مطابق با قوانینی سالنی پیش بروند که در آن کار می کنند. من فکر نمی کنم شرایط اپیدمی تنها دلیلی باشد که مردم را مجبور می کند تا چنین اقدامی بکنند”.

اگرچه بسیاری از سالن های تاتوکاری بسته شده است، اما به نظر نمی رسد که تقاضا برای تاتو کردن کاهش یافته باشد.

“این موضوع که این روزها تقاضا برای تاتو کردن کاهش یافته است، صحیح نمی باشد و این واقعا شگفت انگیز است چون اندکی نگران این موضوع بودم- مخصوص با توجه به شرایط اقتصادی که این روزها در جامعه حاکم است”.

“خوشبختانه تاتو کردن خیلی تغییر خاصی نکرده است. خوشبختانه هنوز هم در دو تا سه ماه آینده درخواست تاتو دارم. من فقط نگران اتفاقاتی هستم که ممکن است در فصل آنفلوآنزا و سرما بیفتد. فکر می کنم حالا تمام کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از تجهیزات دفاعی استفاده کنیم، ماسک بپوشیم، سعی کنیم تا افراد کمتری را در سالن ها بپذیریم. از این رو تا جایی که می توانید در امان بمانید و مراقب خودتان باشید و دست های تان را به طور مداوم بشویید”.

 

 

منبع مقاله :

https://www.allure.com/story/tattoo-shops-open-covid-19-changes

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها