مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > طب سوزنی درمان کننده دیسک پاره شده

طب سوزنی درمان کننده دیسک پاره شده

0
(0)

درمان دیسک پاره شده یا فتق شده با طب سوزنی و طب شرقی

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ خواهیم گفت چگونه طب سوزنی درمان کننده دیسک پاره شده می تواند باشد .
این عبارت دیسک پاره شده، فتق شده و بیرون زده همگی به مشکلی بر می گردد که روی دیسک بین مهره های ستون فقرات تاثیر می گذارد .

زمانی که یک دیسک پاره می شود، به این معنی است که ماده ژلاتینی و ضخیمی از داخل حفره های موجود در دیواره سخت ستون فقرات به سمت بیرون می رود . به طور معمول، این ماده ژلی در داخل دیسک ها وجود دارد تا از هر مهره ها در برابر حرکات فیزیکی و اصطکاک مراقبت نماید. دیسک ها می توانند بین هر مهر در ستون فقرات یافت شوند .
یکی از بزرگ ترین خطرات موجود، افزایش احتمال فشرده شدن ستون فقرات می باشد . این امر به این معنا است که زمانی که دیسک پاره می شود، اعصاب ظریف در پایین و بالای ستون فقرات ممکن است انسداد یافته و یا تحت فشار قرار بگیرند . اگر این موضوع اتفاق بیفتد، علائمی مختلفی بروز می کند .
اگر فتق در گردن و یا بخش اتصال ستون فقرات به گردن باشد، سپس درد، بی حسی، ضعف و احساس مور مور شدن ممکن است در بازوها و شانه ها روی دهد . فتق پایین ستون فقرات می تواند باعث بروز علائمی مانند سوختگی، مور مور شدن و یا احساس ناخوشایند در باسن و پاها شود .

طب سوزنی درمان کننده دیسک پاره شده

طب سوزنی درمان کننده دیسک پاره شده

فاکتورهایی که ممکن است ریسک دیسک فتق شده را افزایش دهند، به این ترتیب می باشند :

• چاقی
• سبک زندگی کم تحرک
• انجام فعالیت های شدید بدنی
• جنسیت مرد
• سیگار کشیدن
• سن بالای 40 سال

لزوما هر کسی که دارای دیسک بیرون زده است، فشرده شده ستون فقرات و یا مشکلاتی در ارتباط با آن را تجربه نخواهد کرد . برخی مردم با این شرایط اصلا هیچ علائمی ندارند .
بسیار رایج و معولی است که ماده ژلی محافظ دیسک های بین ستون فقرات و گردن از بین برود . زیرا با افزایش سن رطوبت خود را از دست می دهند .

به این دلیل، طب سوزنی و طب شرقی ممکن است دیسک پاره شده را به عنوان مشکلی در ارتباط با Kidney Yin بداند .

Kidney Yin یا “کلیه ین” یک ماده ارزشمند است که با همتای خود Kidney Yang کار می کند تا به تمام بدن قدرت ببخشد .
کلیه ها انرژی بنیادی و اساسی را مهیا می کنند که از هر ارگان بدن و پروسه ای که در بدن انجام می شود، پشتیبانی می نماید . بیشتر شبیه یک باتری قدرتمند عمل می کند .

Yin خنک کننده و تغذیه کننده است و مایعات بدن را شکل می دهد . Yang گرم و فعال است و انرژی را در بدن گسترش می دهد .
برای بیمارانی که نیازمند انجام روش های پزشکی می باشند . طب سوزنی و طب شرقی می تواند مزیت های بسیاری را برای درمان این پروسه ارائه کند .

نقاط طب سوزنی که ممکن انتخاب شوند، به بازیابی Kidney Yin کمک می کنند . نقطه منبع yuan کانال کلیه، دارای ارتباط مستقیم با ارگان کلیه می باشد .

طب سوزنی درمان کننده دیسک پاره شده

طب سوزنی درمان کننده دیسک پاره شده

این کانال محل جریان انرژی می باشد که QI نیز نامیده می شود که در سراسر بدن جریان دارد .

در این شرایط، زمانی که نقطه منبع yuan با یک سوزن طب سوزنی فعال می گردد، می تواند به برطرف شدن کمبود Kidney Yin کمک نماید . از جایی که بر اساس تئوری طب سوزنی و طب شرقی، مایعات موجود در دیسک ها یک ماده Yin شناخته می شود . افزایش Kidney yin می تواند به بهبود علایم بیرون زدگی دیسک کمر کمک کند .

ممکن است ضروری باشد تا طب سوزنی در نزدیکی دیسک پاره شده اجرا شود .
یک متخصص طب سوزنی و طب شرقی ممکن است تصمیم بگیرد تا نزدیک به محل آسیب دیده اما نه کاملا مستقیما روی آن  سوزنی را اعمال کند .

یک مثالی در این زمینه همیشه گفته می شود :

“زمانی که یک کودک دچار آسیب می شود، آن را تنبیه نکنید”.

این موضوع بسیار مهم است که بخش آسیب دیده بدن بیشتر تحریک نشود . یک متخصص احتمالا کمر یا گردن را لمس می کند تا نقاط حساس را مشخص نماید .
در حالی که انجام طب سوزنی و طب شرقی می تواند علائم فتق دیسک را کاهش دهد ، اما نمی تواند دیسک را به سر جای خود بازگرداند . در هر صورت خبر خوش این است که این روش می تواند میزان حرکت دیسک را تنظیم کرده . و موجب کاهش درد و احساس ناخوشایند دیگر شود .

منبع مقاله: https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Healing+a+Ruptured+or+Herniated+Disc+with+Acupuncture+and+Oriental+Medicine

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها