مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > روش صحیح شستن صورت

روش صحیح شستن صورت

0
(0)

روش صحیح شستن صورت، بر اساس گفته متخصصان و کارشناسان پوست و زیبایی

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد روش صحیح شستن صورت مطالب کامل و جامعب را برای شما گرد اوری کرده ایم .

بسیاری از ما گمان می کنیم که پاک کردن صورت یک کار ابتدایی و ساده است و می تواند حتی زمانی که خسته و بی حوصله هستید نیز به سادگی انجام شود . البته شاید ظاهرا این حرف درست باشد . ( مطمئنا اگر تا به حال به روش درستی صورت تان را قبل از خواب شسته باشید . تا از پخش شدن ریمل زیر چشم های تان جلوگیری کنید . می دانید که درباره چه چیزی صحبت می کنیم ) . اما شستن صورت تان بیش از این است که مقداری آب و صابون را به صورت خود بزنید . با وجود پاک کننده های ویژه و ملایمی که در بازار وجود دارند که پوست تان را ملتهب نمی کنند . استفاده از یک شوینده مناسب موجب می شود تا محصولات مرطوب کننده و ضد پیری که در روتین مراقبت از پوست خود استفاده می کنید به گونه موثری جذب پوست شوند .

واضح است که شستن صورت با پاشیدن مقداری آب و مالیدن شوینده به صورت کار درستی نیست . برای این که شوینده شما کار خود را به درستی انجام دهد . دستورالعمل هایی وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند . هم چنین باید تکلیف شایعاتی که در این زمینه وجود دارد، مشخص شود .

از جایی که نوآوری در محصولات شوینده و هم چنین محبوبیت روتین های مراقبت از پوست 15 مرحله ای افزایش یافته است . شایعات به سادگی می توانند به ذهن شما راه پیدا کنند . در ادامه ما از زبان متخصصان پوست مطالبی را بیان می کنیم تا حقیقت های مربوط به شستن صحیح صورت، مشخص شود و هم چنین نحوه انجام دادن این مرحله مهم را در روتین مراقبت از پوست تان توضیح می دهیم .

 

روش صحیح شستن صورت

روش صحیح شستن صورت

حقیقت اول : اول صورت تان را پاک کنید و سپس بشویید .

به نظر می رسد که یک پروسه دو مرحله ای است . قبل از اینکه صورت تان را بشویید . میکاپ را از پوست تان پاک کنید .  بسیاری از شوینده ها نمی توانند کانسیلر و کرم پودر را کاملا از بین ببرند . مخصوصا اطراف بینی و چشم ها . از یک کرم بر پایه چربی یا یک دستمال مرطوب آرایشی و یا یک روغن پاک کننده صورت استفاده کنید تا ضد آفتاب ها و میکاپ های سرسخت را حل کنید . سپس مقداری آب و شوینده به صورت خود بزنید و در نهایت آبکشی کنید . (بهتر است در لیست مواد تشکیل دهنده شوینده خود به دنبال موادی مانند کوکامیدوپروپیل بتائین (cocamidopropyl betaine) یا تری گلیسرید کاپریلیک (caprylic triglyceride) باشید که هر دو سورفاکتانت بدون سولفات می باشند ) .

 

 

 

حقیقت دوم : دوبار در روز صورت تان را بشویید .

در حالی که بسیاری از متخصصان هنوز در ارتباط با این که هر از چند گاهی باید در روز صورت تان را بشویید . اختلاف نظر دارند  . (هر صبح، هر شب و یا تنها یک بار در شب) . بسیار از آن ها موافق می باشند که شستن بیش از اندازه پوست می تواند به التهاب و از دست رفتن رطوبت ختم شود . واقعیت این است که بیشتر مردم از کرم یا سرم شبانه استفاده می کنند . شما می خواهید مطمئن شوید که صبح روز بعد، قبل از به کار بردن محصولات روزانه تان، اثری از آن ها روی پوست تان وجود ندارد . صبح ها از یک شوینده ملایم به کار ببرید و در شب از روش شستشوی دو مرحله ای استفاده کنید ، یعنی ابتدا یک شوینده بر پایه چربی را قبل از یک شوینده لایه بردار فعال به کار ببرید .

قانون اصلی این است که از مقدار مناسبی شوینده به کار ببرید . همیشه بعد از فعالیت های بدنی، صورت تان را بشویید تا از جوش زدن جلوگیری کنید . اگر پوست چربی دارید، در شب و روز به خوبی صورت تان را بشویید . اگر پوست خشک و حساسی دارید، یک بار در روز در هنگام غروب صورت خود را بشویید . مراقب باشید که خیلی پوست تان را نشویید . زیرا می تواند چربی ها و لیپیدهای طبیعی را از بین ببرید و موجب التهاب شود .

 

 

حقیقت سوم : شما صورت تان را تمیز نمی کنید تا منافذ پوست تان را ببندید .

متاسفم اما شما باید خرافاتی مانند این که ماساژ دادن صورت موجب افزایش گردش خون می شود . و یا پاشیدن آب سرد به پوست تان موجب بسته شدن منافذ می شود را کنار بگذارید . منافذ باز و بسته نمی شوند . در حقیقت آب خیلی سرد و خیلی گرم می تواند مشکلاتی را مانند روزاسه و قرمزی پوست به وجود بیاورد . با این وجود، بخار ملایم می تواند به نرم شدن چربی های سخت شده در منافذ پوست کمک کند . از این رو این که صورت تان را در حمام بشویید ، هرگز ایده بدی نیست . شاید ماساژ احساس خوبی بدهد ، اما تاثیر چندانی ندارد . تمرین و ورزش کردن چیز است که گردش خون تان را ارتقاء می دهد .

روش صحیح شستن صورت

روش صحیح شستن صورت

 

حقیقت چهارم : بر اساس نوع پوست خود، شوینده بخرید .

فرقی ندارد که چه نوع پوستی داشته باشید . در هر صورت مطمئن شوید که لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی می کنید که شامل عطر و اسانس (می توانند التهاباتی را به وجود بیاورند) . و پارابن (مخصوصا مواد نگهدارنده سمی) و یا صابون های سخت (چون خشک کننده پوست هستند) نباشند . اگر شوینده با این موارد مطابقت داشته باشد  . نوع کرمی، لوسیون و فومی آن به اولویت و ترجیح شخصی شما بستگی دارد .  افرادی که پوست خشک دارند، ممکن است فرمول هایی را که دارای مواد مرطوب کننده است بپسندند . مانند گلیسیرین و شی باتر. و اگر پوست چرب داشته باشید . شاید نوع فومی شوینده را انتخاب کنید که پوست را بسیار تمیز می نماید .  متخصصان هم چنین پیشنهاد می کنند که از شوینده های حاوی الکل ممانعت کنید که می توانند بسیار پوست را ساییده کنند و موجب سوزش شوند .

 

 

 

حقیقت پنجم : اسکراب های دارای ذرات ریز بهترین لایه بردارهای ملایم نمی باشند .

یک پاک کننده سالیسیلیک یا گلوگلیک اسید ملایم تر و موثرتر از اسکراب های دارای ذرات ریز است . زیرا هم مزایا ضد پیری برای پوست تان دارند و هم موجب جلوگیری از جوش صورت می شوند. می توانید این شوینده ها را جایگزین شوینده های همیشگی خود کنید (با سه بار در هفته شروع کنید) و بسته به نوع پوست خود و این که چه احساس دارید، تعداد دفعات استفاده آن را کم و زیاد کنید. استفاده از اسیدها روی پوست تان می تواند جلوی مسدود شدن منافذ را بگیرد و ظاهر شان را کمتر در معرض نمایش می گذارد. با اسیدهای هیدروکسی آلفا (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA)، صورت تان را به آرامی لایه برداری کنید و بافت پوست تان را هموار بسازید. این اسید های لایه بردار ملایم هرگونه مواد آلوده و کثیف را از بین می برند و ظاهر منافذ را کاهش می دهند.

 

 

حقیقت ششم : از تونرهای بر پایه الکل استفاده نکنید

یک تونر بر پایه الکل می تواند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد که اصلا خوب نیست . تونر های ملایم پوست را تسکین می دهند و سطح PH پوست را تنظیم می کنند . اما با استفاده از شوینده مناسب و صحیح، شما نیاز به این مرحله ندارید . آیا از استفاده از تونر لذت می برید ؟ برخی از متخصصان معتقدند که استفاده از تونر مرحله ای است که نباید نادیده گرفته شود ، زیرا اسید ها به محصولات مراقبت از پوست اجازه می دهند تا بهتر و سریع تر به لایه های پوست نفوذ کنند. از این رو، تونرهای ملایم و بدون الکل را انتخاب کنید .

 

 

حقیقت هفتم :  از براش های روزانه مخصوص شستشوی پوست استفاده کنید تا درخشش سالم و طبیعی روی پوست خود داشت باشید .

یک براش شستشوی صورت می تواند چربی، کثیفی و سلول های مرده را بهتر از دستان تان از بین ببرد . و نسبت به شوینده ها لایه بردار و اسکراب ها خشن و سخت نیستند  .و پوست را نمی سابند . اما این چیزی نیست که بخواهید هر شب از آن استفاده کنید . مخصوصا اگر از اسیدها و رتینوئیدها در روتین مراقبت از پوست تان به کار می برید . لایه برداری بسیار زیاد می تواند موجب التهاب پوست شود .

اساسا :

از یک براش مخصوص شستشوی صورت استفاده کنید . اما به ندرت. برای این که براش شما به دور از باکتری و میکروب باشد . بعد از هر بار استفاده به خوبی آن را بشویید و اجازه دهید در مجاورت هوا خشک شود . هم چنین یادتان باشد که سری براش را هر سه ماه یک بار عوض کنید . از طرف دیگر، خیلی براش را روی پوست فشار ندهید . اگر به سختی براش را روی پوست تان حرکت دهید، می تواند جراحت های کوچک و آکنه هایی را به وجود بیاورد .

 

حقیقت هشتم : روتین مراقبت از پوست گران قیمت

مواد گران قیمت مانند رتینول و آنتی اکسیدان ها را برای محصولات Leave-in (بدو نیاز به شستشو) استفاده کنید  . نه برای شوینده ها، تا به این ترتیب این مواد گران قیمت خیلی زود از پوست تان پاک نشوند . این مواد زمانی که در مدت زمان طولانی در تماس با پوست تان قرار بگیرند ، به بهترین وجه ممکن عمل می کنند .

 

منبع مقاله : https://www.marieclaire.com/beauty/how-to/a7053/how-to-wash-your-face/

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها