مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > درمان خانگی شگفت انگیز برای آکنه

درمان خانگی شگفت انگیز برای آکنه

0
(0)

5درمان خانگی شگفت انگیز برای آکنه

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما چند نوع درمان خانگی شگفت انگیز برای آکنه را برای شما گرد آوری کرده ایم که امیدواریم با رعایت کردن و انجام دادن این کارها از شر این آکنه های مزاحم رها شوید .

آکنه یک مشکل پوستی رایج است که بسیاری از افراد به آن دچار می­شوند . نوجوانان به دلیل افزایش میزان هورمون­ها بیش­تر از بقیه از این مشکل رنج می­برند. در این مقاله به 5 درمان خانگی آکنه اشاره می­کنیم .

درمان خانگی شگفت انگیز برای آکنه

درمان خانگی شگفت انگیز برای آکنه

جوش شیرین

جوش شیرین یا سدیم بی­کربنات می­تواند به عنوان یک لایه­ بردار ملایم برای پوست شما عمل کند . جوش شیرین منافذ و پوست مرده را پاکسازی می­کند و هم­چنین PH پوست را تنظیم کرده و خاصیت ضد تورم دارد .

  • یک یا دو قاشق چای­خوری جوش شیرین را با اندکی آب مخلوط کنید .
  • هم­چنین می­توانید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق چای­خوری پودر دارچین، آب نیمی از لیمو و 5 قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کنید. آن را بر روی پوست بمالید و بعد از 5 دقیقه صورت خود را بشویید. این کار را یک یا دو هفته یک­بار انجام دهید .

آرد جو

آرد جو در کاهش آکنه مؤثر است زیرا منافذ را پاکسازی کرده و چربی اضافی را جذب می­ کند. علاوه بر آن از صورت شما لایه­ برداری می­کند .

  • یک قاشق چای خوری عسل و آب نیمی از لیمو را در یک فنجان آرد جو پخته­ شده مخلوط کنید .
  • این مخلوط را به پوست خود بمالید .
  • به مدت 30 دقیقه آن را به حالت خود رها کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید .
  • این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید .

خاک رس

خاک رس (نوعی خاک رس مخصوص لکه ­گیری و رنگ ­زدایی) برای پوست چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است و چربی اضافی را (بدون خشک کردن صورت) جذب می­کند و منافذ را پاکسازی می­نماید . هم­چنین برای رنگ پوست شما بسیار مفید است .

  • به مقدار مساوی خاک رس، گلاب و پودر چوب صتدل را با هم ترکیب کنید . به منظور پایداری بیش­تر مخلوط می­توانید از گلاب بیش­تری اضافه کنید.
  • این گِل را به صورت خود بمالید و پس از خشک شدن آن را بشویید .
  • این کار را یک بار در هفته تکرار کنید .

آب لیمو

ویژگی اسیدی آب لیمو در درمان آکنه بسیار مفید است . لیمو کثیفی جمع­ شده در منافذ را پاک کرده و چربی داخل پوست (سبوم) را مقاوم می­کند . شما می­توانید به طور روزانه از لیمو بر روی صورت خود استفاده کنید . اما اگر صورتتان بیش از حد خشک می­شود هر دو یا سه روز یک­بار این کار را انجام دهید .

شما هم­چنین می­توانید آب لیمو را با مقدار مساوی گلاب ترکیب کنید و از این محلول برای شستن ناحیه مبتلاشده به آکنه استفاده نمایید .

خمیر دندان

خمیر دندان هم می­تواند راه حل بسیار راحتی برای رفع مشکل آکنه باشد . پیش از خواب کمی خمیر دندان بر روی محل مورد نظر بمالید. خمیر دندان تورم را کاهش داده و آکنه را خشک می­کند. ظرف یک یا دو روز بهبود قابل توجهی مشاهده خواهید کرد .

روغن درخت چای، پوست پرتقال، ژل آلوورا و شنبلیله از دیگر درمان­های خانگی آکنه هستند که تشریح آن­ها در این مقاله نمی­گنجد .

این روش­های ساده و طبیعی برای آکنه، مشکل را تا حدی حل می­کند . برای حاصل شدن نتیجه بهتر باید سبک زندگی سالم­تری را انتخاب کنید. اگر نتوانستید با این روش­ها آکنه خود را درمان کنید، حتما به یک پزشک مراجعه نمایید .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها