مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

0
(0)

چگونه به کودکان کمک کنیم تا فاصله گذاری اجتماعی را درک کنند

مانند بسیاری از مردم، شما نیز نگران همه گیری بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا می باشید . و می خواهید خانواده خود را در امنیت نگاه دارید . خوشبختانه، تمرین کردن فاصله گذاری اجتماعی یک روش ساده برای کمک به کاهش انتشار ویروس است تا افراد کمتری مبتلا شوند .

در هر صورت، ممکن است کودکان تان اندکی به شما فشار وارد کنند . زیرا آن ها احتمالا دل شان برای دوستان و کارهایی که همیشه انجام می دادند تنگ شده است . سعی کنید نگران نباشید، زیرا می توانید به آن ها کمک کنید تا درک کنند که چرا فاصله گذاری اجتماعی اهمیت دارد .

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه به کودکان کمک کنیم تا فاصله گذاری اجتماعی را درک کنند . در ادامه با ما همراه باشید .

 

 

قسمت اول: توضیح دادن این که چرا فاصله گذاری اجتماعی اهمیت دارد

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

1.از آن ها بپرسید که درباره کوبید 19 چه می دانند. سعی کنید مبانی اولیه درک کودکان خود را درباره ویروس و این که چه احساس درباره آن دارند را آماده کنید. همان طور که آن ها صحبت می کنند، از تمامی چیزهای که اشتباه تصور می کنند، یادداشت برداری کنید تا همه آن را تصحیح کنید و هم چنین مطمئن شوید که کودک شما ترسیده است یا خیر. این امر به شما اجازه می دهد تا توضیحات خود را متناسب با نیاز های کودک خود پیش ببرید.

  • از آن ها بپرسید “درباره ویروس کرونا چه چیزهایی شنیده ای؟”

 

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

  1. به آن ها اطمینان بدهید که شما هر کاری از دست تان بر می آید انجام می دهید تا آن ها را در امان نگاه دارید. کودک شما به سادگی درباره مبتلا شدن به این بیماری نگران می شود . در هر صورت آن ها چیزی برای ترسیدن ندارند ، مخصوصا اگر شما تمرین فاصله گذاری اجتماعی را با آن ها انجام دهید و به آن ها بگویید که باید به طور مرتب دست تان شان را بشویند و از تماس با صورت خود اجتناب کنند. به کودکان خود بگویید که شما و دیگر افرادی بزرگسالی که در خانه زندگی می کنند سخت در تلاش هستند تا از آن ها در برابر کوبید 19 مراقبت کنند.
  • شما می توانید بگویید: “نیازی نیست که نگران باشی، زیرا ما تو را در امان نگه می داریم . تو در خطر بزرگی قرار نداری. ما تنها باید بیشتر مراقبت و احتیاط کنیم”.

 

توصیه: بر اساس مرکز کنترل دیابت و پیشگیری (CDC)، کودکان خیلی مستعد ابتلا به کووید 19 نمی باشند. در حقیقت، این موضوع در بزرگسالان شایع تر است. به علاوه، کودکانی که مبتلا به این ویروس می باشند، معمولا شرایط مطلوب تا متوسطی دارند، از این رو نیازی نیست نگران باشید.

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

 

  1. به آن ها توضیح دهید که مردم می توانند حتی قبل از اینکه به این بیماری مبتلا شوند، این ویروس را منتقل سازند . اگر چه متخصصان هنوز در حال یادگیری درباره نحوه انتقال بیماری کوبید 19 می باشند، اما ظاهرا افرادی که نشانه و علایم بیماری ندارند نیز می توانند این ویروس را منتقل سازند. به این دلیل، بسیار ضروری است که از هر کسی دور بمانید، چه مریض باشند یا خیر . با کودک خود درباره این که چگونه ویروس منتقل می شود صحبت کنید ، از این رو آن ها درک می کنند که چرا نمی توانند با دوستان شان که به نظر سالم می رسند نیز بیرون بروند و بازی کنند.
  • به آن ها بگویید ” زمانی که برخی مردم ویروس می گیرند، حدود 2 تا 14 روز طول می کشد تا علایم بیماری را نشان دهند . متاسفانه، آن ها در تمام طول این مدت نیز می توانند ناقل ویروس باشند، اگرچه ممکن است ظاهرا سالم به نظر برسند”.

 

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

  1. به کودکان خود بگویید که فاصله گذاری اجتماعی می تواند از انتشار ویروس جلوگیری و آن را متوقف کند . سعی کنید به کودکان خود کمک کنید تا فاصله گذاری اجتماعی را به عنوان جزئی از قوانین متعددی که باید آن ها و سایر اعضای خانواده در پیشگیری از کرونا رعایت کنند ، درک نمایند. اشاره کنید که تنها راه دور ماندن از بیماری این است که از مردم بیمار دوری کنند، از این رو فاصله گذاری اجتماعی یک روش موثر است تا جلوی انتشار میکروب ها و ویروس ها گرفته شود.
  • شما ممکن است بگویید “به عنوان خانواده، ما انتخاب می کنیم که در خانه بمانیم و تماس خود را با دیگران به حداقل برسانیم. این امر موجب سلامتی همه ما می شود که واقعا چیز خوبی است .”
درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

 

  1. درباره تغییراتی که کودکان ممکن است در جامعه مشاهده کنند نیز صحبت کنید. به نظر می رسد که کودکان شما متوجه تغییراتی در زندگی روزانه خود شده اند که می تواند واقعا ترسناک باشد . از آن بپرسید که متوجه چه تغییراتی شده اند و سپس توضیح دهید که ممکن است چه اتفاقی بیفتد . به آن ها اطمینان بدهید که این تغییرات، مثبت هستند، زیرا از سلامتی خودشان محافظت می کنند. شما ممکن است به این موارد اشاره کنید:
  • مدارس، رستوران ها، مغازه ها، مکان های تفریحی، تئاتر و سینما و دیگر مکان های عمومی بسته شده اند
  • مغازه ها دیگر به شلوغی سابق نیستند
  • والدین و سرپرستان از خانه کار می کنند (دورکاری)
  • آن ها نمی توانند دوستان خود را برای بازی دعوت کنند و اجازه ملاقات یکدیگر را ندارند
  • آن ها نمی توانند برای مدتی در پارک ها و مکان های تفریحی بازی کنند
  • شما آن ها را به وسایل حمل و نقل عمومی نمی برید

 

توصیه: گفتن چیزی مانند این مورد نیز بسیار عالی است: ” بسیاری از مکان ها هم اکنون بسته اند . در حالی که واقعا حس خوبی ندارد که مکان های مورد علاقه ما بسته اند، اما در هر صورت روش خوبی است تا مردم در امان بمانند . مردم این روزها خیلی سخت کار می کنند تا از همدیگر مراقبت و محافظت کنند.”

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

  1. اگر کودکان تان افسرده و ناراحت شدند، با آن ها همدردی کنید. کودک شما ممکن است ناراحتی، بی حوصلگی و یا خشم خود را در ارتباط با قوانین جدیدی که باید رعایت کند، ابراز نماید. کنار آمدن با این موضوع بسیار سخت است، از جایی که شما این روزها باید با چیزهای بسیار زیادی کنار بیایید و تحمل کنید. سعی کنید همه چیز را از دیدگاه آن ها ببینید. به علاوه، به آن ها بگویید که خیلی درباره این که دوستان شان را نمی بینند، ناراحت هستید. در این جا مثال هایی از مواردی که می توانید بگویید وجود دارد:
  • “من می بینم که تو بسیار درباره دلتنگ شدن دوستانت ناراحت هستی . این اصلا چیز خوبی نیست که ما نمی توانیم دوست تان مان را ببینیم. من می توانم با پدر دوستانت صحبت کنم تا تماس ویدئویی با آن ها داشته باشی”.
  • “می فهمم که خیلی دلت برای پدربزرگ تنگ شده است. او واقعا تو رو خوشحال می کنه، این طور نیست ؟ من هم دلم برایش تنگ شده است. او تا زمانی که همه مردم بتوانند همدیگر را در امنیت و بدون هیچ خطری ملاقات کنند، نمی تواند ما را ببیند و پیش ما بیاید. من امروز عصر با او تماس می گیریم اگر دوست داشتی می تونی گوشی را از من بگیری و با او صحبت کنی”.
  • “من هم نگران سلامتی خاله هستم. شاید بتوانیم کار خاصی برای او انجام بدهیم”.

 

قسمت دوم: به کودکان یاد بدهید که چگونه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

1.توضیح دهید که خانواده شما باید تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند . کودکان شما احتمالا نمی خواهند مدت زمان بسیاری را در خانه سپری کنند، از این رو ممکن است از خود بپرسند که چرا نمی توانند با دوستان خود بازی کنند و یا به سینما بروند . به آن ها بگویید که وقت گذراندن با دیگران و رفتن به مکان های عمومی ریسک مریض شدن و انتشار بیماری را افزایش می دهد . سپس به آن ها اطمینان بدهید که همه چیز در آینده به وضعیت نرمال خود باز می گردد”.

  • بگویید ” همین حالا، ما نیاز داریم در خانه بمانید تا مبتلا به ویروس نشویم. زمانی که هیچ کس مریض نشود، ما می توانیم همان کارهایی را انجام بدهیم که در گذشته انجام می دادیم.”

 

توصیه مهم: مطمئن باشید که به طور واضحی هرگونه انتظار و توقع از کودکان را به خوبی توضیح می دهید، مخصوصا اگر قبلا عادت به انجام دادن آن ها نداشتند. برای مثال، ممکن است بگویید، “بین ساعت 1:00 و 2:00 مامان می خواهد با تلفن صحبت کند و تو نمیتونی بیای داخل و حرفم را قطع کنی. برای این که در آن زمان سرگرم بشی، میخواهی چیکار کنی؟” سپس مطمئن شوید که هر چیزی برای سرگرم شدن شان نیاز است را در اختیار دارند، مانند وسایل نقاشی و یا خوراکی.

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

 

  1. با آن ها صحبت کنید که چرا باید کارهای مدرسه شان را در منزل انجام دهند . تغییر از رفتن به مدرسه به تحصیل و انجام تکالیف در خانه ممکن است برای کودکان شما گیج کننده باشد . آن ها ممکن است درک نکنند که چرا باید در خانه بمانند، مخصوصا اگر هیچ کس در مدرسه شان مریض نشده باشد . توضیح دهید که مدیران و مسئولان مدرسه سعی می کنند تا کودکان و کارمندان خود را با نگه داشتن در خانه، در امنیت و سلامت نگه دارند . به علاوه، مطمئن شوید که فعالیت های آموزشی که آن ها در منزل انجام می دهند، به آن ها کمک می کنند تا مقطع تحصیلی خود را به پایان برسانند”.
  • بگویید “من می دانم که دلت برای دیدن دوستانت در مدرسه تنگ شده است . اما اینکه هر کسی در خانه بماند تا کارها مدرسه و تکالیف را در خانه انجام دهد، موجب امنیت و سلامت آن ها می شود . معلم شما هنوز هم به کارهای که انجام می دهی، نمره می دهد، از این رو نیاز نیست درباره تمام کردن مقطع تحصیلی خود نگران باشی”.

 

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

  1. اشاره کنید که چرا دیدن دوستان شان در حال حاضر امن نیست . کودک شما احتمالا دلش بسیار برای دوستانش تنگ شده است، مخصوصا اگر عادت داشت تا هر روز آن ها را در مدرسه ببیند . برای کودکان بسیار سخت است تا درک کنند که چرا بازی با دوستان شان را تعطیل کردید و یا اجازه رفتن به مهمانی را به آن ها نمی دهید تا در امنیت باقی بمانند . به کودک خود کمک کنید تا درک کند که بودن در اطراف دیگران می تواند ریسک ابتلا به ویروس را افزایش دهد، اما به آن ها یادآوری کنید که واقعا همه این ها موقتی است .
  • شما ممکن است بگویید “می دانم که می خواهی دوستانت را ببینی . من هم دوست دارم دوستانم را ببینم . اما بودن در اطراف دیگران ریسک بیمار شدن و ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد ، از این رو باید با آن ها به صورت آنلاین چت کنی و یا تماس تصویری برقرار کنی . خوشبختانه، در آینده خیلی نزدیک دوباره می توانی با دوستان خود باشی و خوش بگذرانی”.

 

توصیه”: شما احتمالا برای دوستان تان بسیار دلتنگ هستید . با کودکان خود همدردی کنید و احساسات خود را نیز با آن ها با اشتراک بگذارید تا متوجه شوند تنها آن ها نیستند که چنین احساسی دارند .”

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

  1. به آن ها بگویید که زمانی که بیرون هستند، حداقل باید 6 فوت (1.8 m) از دیگران فاصله داشته باشند. شاید زمان هایی پیش بیاید که با کودکان تان به مکان های عمومی بروید، مانند قدم زدن بیرون از خانه و یا خرید کردن از مغازه محل. به کودکان خود توضیح دهید که ویروس کرونا از طریق ذرات تنفسی در هوا منتقل می شود و تا حدود 6 فوت (1.8 m) توسط یک فرد مریض در هوا پخش می گردد. سپس به آن ها یاد بدهید که از افرادی که در اجتماع می بینند، مخصوصا افرادی که مریض هستند، دوری کنند.
  • شما می توانید بگویید “زمانی که شخصی را می بینی که در خانه ما زندگی نمی کند، از آن ها فاصله بگیر تا ویروس را به تو انتقال ندهد”.

 

قسمت سوم: برای کودکان خود تجربه های جالبی خلق کنید

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

1.کودک خود را تشویق کنید تا با دوستان خود طی تماس ویدیویی، ارتباط برقرار کنند. فاصله گذاری اجتماعی به این معنی نیست که خودتان را از دوستان تان از هر جهتی دور نگاه دارید و خود را منزوی کنید . با کودک خود درباره روش های که می توانند با دوستان شان در ارتباط باشند، صحبت کنید مانند تلفن، تبلت، کامپیوتر. به کودکان خود اجازه دهید تا از ابزارهای شان برای تکست و متن فرستادن، چت کردن و تماس با دوستان شان استفاده کنند .

  • از سرویس های مانند FaceTime، Skype و Facebook Messenger استفاده کنید تا تماس های ویدیویی را برقرار کنید .
  • فعالیت های گروهی را در سرویس هایی مانند Zoom و Google Hangout برنامه ریزی کنید. کودکان شما ممکن است در صورت انجام تکالیف مدرسه در خانه، یک اکانت Zoom داشته باشند .
  • به کودکان خود اجازه دهید تا با دوستان شان به صورت آنلاین بازی کنند .
درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

 

  1. از فعالیت های آموزشی استفاده کنید تا کودکان تان را سرگرم کنید . اگر تمام وقت را در خانه بگذرانید به سادگی حوصله تان سر می رود . خوشبختانه، می توانید به کودکان تان کمک کنید تا خوش بگذرانند، در حالی که ذهنیت شان را نیز پروزش می دهید. سعی کنید فعالیت های آموزشی مختلفی را با کودکان خود امتحان کنید . در این جا ایده های برای شما داریم:
  • یک کار هنری را با کودک تان انجام دهید.
  • حروف اسم اعضای خانواده را با هم بنویسید.
  • از کودک تان زمانی که در حال مطالعه و بازی است، فیلم بگیرید.
  • اجازه دهید کار در آشپزخانه را تجربه کند.
  • یک گیاه را از یک دانه پرورش دهید و به کودک خود بگویید که این گیاه مال او است .

 

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

  1. از فعالیت های خانوادگی لذت ببرید تا زمان بگذرد. گذراندن وقت همراه خانواده می تواند تجربه جالبی باشد . از این رو می توانید خاطرات خوشایند و دلپذیری برای خود بسازید. فعالیت های بامزه و هیجان انگیزی را برنامه ریزی کنید که خانواده شما از آن ها لذت می برد . در این جا ایده هایی وجود دارد:
  • شب ها همراه خانواده فیلم ببینید و پاپ کورن و یا خوراکی های خوشمزه بخورید .
  • بازی های شبانه ای را همراه خانواده انجام دهید .
  • در حیاط پشتی خانه یا در سالن نشیمن چادر بزنید.
  • بازی های نمایشی انجام دهید، مانند پانتومیم.
  • غذای خوشمزه و هیجان انگیزی برای خانواده درست کنید و یا کیک و کلوچه بپزید .

 

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

درک فاصله گذاری اجتماعی در کودکان

  1. بیرون بروید و قدم بزنید یا فعالیت های ورزشی را همراه خانواده انجام دهید. مشکلی ندارد که بیرون بروید و هم چنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید، تا زمانی که 6 فوت (1.8 m) با بقیه فاصله داشته باشید . هیچ مشکلی به وجود نمی آید. در حقیقت، CDC پیشنهاد می کند که برای تمرین کردن و ورزش کردن بیرون از خانه بروید و از هوای تازه لذت برید . کودکان خود را به پیاده روی ببرید و یا در حیاط خانه با آن ها بازی کنید.
  • می توانید توپ بازی، وسطی و خیلی از بازی های دیگر را در حیاط با کودکان تان انجام دهید .
  • می توانید با بچه ها اسکوتر و یا دوچرخه سواری کنید .
  • می توانید پیک نیکی را در حیاط، ایوان و یا بالکن خانه تان بر پا کنید .

 

هشدار: اگر به پارک می روید، اجازه ندهید که کودکان تان با وسایل تفریحی آن جا بازی کنند یا روی آن ها بنشینند . زیرا ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشند و آن ها را مبتلا به کووید 19 کنند .

 

منبع مقاله:https://www.wikihow.com/Help-Children-Understand-Social-Distancing

 

 

منبع مقاله: https://www.wikihow.com/Help-Children-Understand-Social-Distancing

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها