مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است

بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است

0
(0)

بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است . در ادامه با ما همراه باشید .

تا پیش‌ازاین درباره‌ی بوتاکس ، موارد استفاده و نحوه استفاده از آن صحبت کردیم .  اما برخی از افراد و بیماران در شرایطی قرار دارند که تزریق بوتاکس می‌تواند برایشان مضر باشد. اگر می خواهید بدانید بوتاکس برای چه کسانی مجاز نیست، این مقاله را از دست ندهید.

تزریق بوتاکس در خانم‌های باردار و کسانی که بدون دلیل مشخص مبتلابه بیماری فلج عضلانی هستند و همچنین افرادی که از آمینوگلیکوزیدها (آنتی‌بیوتیک‌های آمیکاسیـــن، استـرپتومایسیـــن، اسپکتینومایسیـــن، توبـرامایسین،  نئومایسین و جنتامایسین) استفاده می‌کنند یا کسانی که عفونت فعال دارند، ممنوع است. حداقل سن مجاز برای این تزریق 18 تا 20 سالگی است و بعدازآن تا هر سنی می‌توان بوتاکس را تزریق كرد . اما باید این نکته را در نظر بگیرید که در افراد بالای 70 سال باید ابتدا ملاحظات خاص را منظور کرد .

بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است

بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است

نحوه تشخیص آلرژی به بوتاکس

پی بردن به آلرژی نسبت به بوتاکس قبل از تزریق دشوار است بنابراین فرد بعد از یک‌بار تزریق بوتاکس به این نکته پی ببرد . معمولاً خطر ایجاد آلرژی در موارد عادی با بوتاکس‌های استاندارد خیلی کم است اما خطر حساسیت در بوتاکس‌های غیراستاندارد و چینی بسیار بالاست . این آلرژی می‌تواند باعث سفت، قرمز و ملتهب شدن ناحیه تزریق شود یا ممکن است باعث واکنش‌های کلی‌تر مانند حساسیت نسبت به پنی‌سیلین به‌صورت ضعف عضلات کلی بدن، تنگی نفس و .. شود . البته این موارد بسیار نادر است .

اگر از داروهای ضد انعقادی استفاده می‌کنید، به این نکات توجه کنید .

در مورد مبتلایان به بیماری‌های اتوایمیون نمی‌توان تزریق بوتاکس را به‌طور قطعی منع کرد اما بهتر است این افراد تزریق نکنند . همچنین افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون مثل وارفارین استفاده می‌کنند بهتر است از یك هفته قبل از تزریق داروهایشان را قطع کنند .

اصولاً قطع داروهای ضد انعقادی بیشتر قبل از انجام جراحی‌هایی توصیه می‌شود که همراه با خونریزی هستند . بااین‌حال بهتر است قبل از تزریق بوتاکس نیز مصرف آن را قطع کرد . ( قبل از قطع کردن داروهایتان حتماً با پزشک مربوطه مشورت کنید زیرا گاهی قطع این نوع داروها منجر به مشکلاتی می‌شود که برای سلامتی خطرناک است .)

با دوز استاندارد در تزریق آشنا شوید!

تزریق بوتاکس باید هر 4 تا 6 ماه تمدید شود و نیازی به استراحت دادن به پوست نیست زیرا اگر انقباض عضله بازگردد ممکن است اثر بوتاکس کم شود .

بنابراین بهتر است قبل از اینکه حرکات عضله کاملاً بازگردد تزریق تکرار شود تا عضله به این حالت عادت کند . همچنین این تفکر که بعد از 4یا 5 بار تزریق، عضله برای همیشه فلج می‌ماند اشتباه است بلکه آن عادت عضله از بین می‌رود و ایجاد چین‌ها به عقب می‌افتد وگرنه اگر شما 10 بار هم بوتاکس تزریق کنید باعث فلج دائمی عضله نمی‌شود .

علاوه بر این دوزهای بوتاکس که در پوست تزریق می‌شود معمولاً باعث ساخت آنتی‌بادی علیه بدن نمی‌شود و احتمال عدم جواب با تزریق دوز‌های استاندارد خیلی کم است .

بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است

دکتر مهری ابریشمچی

بیوگرافی دکتر مهری ابریشمچی :

 من مهري ابريشم چي دارای ١٨سال سابقه كار در زمينه استتيك در شهر تهران هستم .

در اين سالها دوره هاي آموزشی متعددی در ايران وكشور هاي ديگر از جمله كنگره هاي آموزشي دبي، فرانسه وايتاليا گذرانده ام. با استفاده از برترين برند هاي روز دنيا با رعايت استانداردهاي تزريق، اينجا  در خدمت کسانی هستم كه خواهان زيبايي طبيعي  با تكيه بر سلامتي هستند .

قبل از اینکه وارد جزییات شویم باید ابتدا زیبایی‌شناسی را بررسی کنیم ؛

یک پزشک متخصص باید ابتدا زیبایی و زوایای صورت (زوایای بین چشم و بینی، چانه و …) و فاصله‌ی بین اجزای صورت را بشناسد سپس تصمیم بگیرد که بهترین راه برای زیباتر سازی صورت مراجعه‌کننده چیست ؟

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها