مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , > چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

0
(0)

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

یک بدن برنزه و درخشان به عنوان یک نشانه زیبایی و جذب جنس مخالف محسوب می شود، اما همیشه این امر برای سلامتی مفید نیست . گزینه های برنزه شدن متعددی وجود دارد که شما می توانید به سرعت به خواسته خود برسید که گاهی اوقات سالم نیز می باشند. علی رغم چیزهایی که برخی می گویند، گذراندن چندین ساعت در زیر آفتاب برای سلامتی شما خوب است و به بدن شما کمک می کند تا ویتامین D تولید کند .

لوسیون ها و اسپری های برنزه کننده گزینه های عالی برای آن دسته کسانی می باشند که درباره افزایش ریسک سرطان پوست نگران می باشند . در حالی که تخت های آفتابگیری و برنزه شدن می توانند در چند دقیقه برای پوست شما درخشش زیبایی را به ارمغان بیاورند، اما این تخت ها از لامپ های مضر UV استفاده می کنند که ارتباط بالایی با افزایش احتمال ریسک سرطان پوست دارد. در مجله آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ آفتابگیری متنوعی را بیابید و انتخاب کنید که کدام یک نیاز برنزه کردن سریع پوست تان را برطرف می نماید.

 

 

1.برنزه شدن به طور طبیعی در برابر آفتاب .

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

1.بک لوسیون و یا روغن پایه را با SPF پایین انتخاب نمایید. برای این که به سرعت برنزه شوید، شما نیاز به یک لوسیون و روغنی با SPF پایین دارید، اما باید هم چنین اطمینان حاصل کنید که محافظت کافی در برابر اشعه های قدرتمند نور خورشید را دارا می باشید. میان لوسیون های مالیدنی، اسپری و یا روغن های مالیدنی و یا روغن های اسپری انتخاب کنید.

  •       به طور ایده آل، SPF میان 4 تا 15 را انتخاب کنید، البته بستگی به قدرت برنزه شدن پوست پایه شما دارد. اگر شما تا حدودی پوست برنزه ای دارید، از SPF کمتری استفاده کنید. اگر این اولین جلسه شما در برابر آفتاب تابستانه برای برنزه کردن است، از SPF 15 استفاده کنید تا آفتاب سوخته نشوید.
  •       برای برنزه شدن بیشتر احتمالی، از یک اسپری و یا روغنی استفاده کنید. به دلیل بافت مایعی که دارند، این دو گزینه ساده ترین روش ها برای اسپری کردن روی صورت تان می باشند. اطمینان به دست آورید که بعد از اسپری کردن با دستان خود نیز آن ها را روی پوست می مالید.
  •       لوسیون ها و روغن های محبوب برنزه کردن توسط خورشید را می توانید در داروخانه ها و یا مغازه های بهداشتی و زیبایی بیابید.
  •       از بالم لب با SPF حداقل 15 استفاده کنید. مطمئنا نمی خواهید که لب های تان نیز برنزه شود. لب های خشک و ترک خورده نه تنها جذاب نیستند، بلکه دردناک نیز می باشند.

 

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

  1. روغن طبیعی را روی پایه پوست برنزه، به خوبی پخش کنید. اگر دارای پوستی با پایه مناسب برای برنزه کردن می باشید، روغن های طبیعی وجود دارد که خورشید را جذب می کنند و به شما درخشش زیبایی می دهند. این ارتقاء دهنده های برنزه کننده پوست را قبل از این که بیرون رفته و در معرض نور خورشید قرار بگیرید، استفاده کنید و زمانی که جلسه برنزه کردن به پایان رسید، با صابون و آب بشویید. برخی از این روغن های طبیعی شامل این موارد می باشند:
  •       روغن زیتون .
  •       روغن نارگیل .
  •       روغن فندق .
  •       روغن آووکادو .
  • روغن جوانه گندم .
  •       روغن آفتابگردان .
  •       روغن کنجد .
  •       عصاره چای سبز .

 

 

 

 

  1. به طور مداوم بدن خود را بچرخانید. مانند زمانی که جوجه ای را در جوجه گردان می گذارید تا بچرخد و تمامی سطوح آن برشته شود، باید بدن تان را در هنگام آفتاب گرفتن به طور مداوم بچرخانید تا سراسر پوست تان برنزه گردد. یک قانون عالی در این زمینه است که هر نیم ساعت یک بار، 1.4 چرخ بزنید. ابتدا به پشت بخوابید، سپس به پهلو سمت چپ، بعد روی شکم بخوابید و در نهایت به پهلو سمت راست بچرخید. اطمینان به دست بیاورید که پوزیشن های دستان و بازوهای خود را به طور مداوم تغییر می دهید تا خطوط عجیب و غریبی را در این قسمت مشاهده نکنید.

 

 

  1. خود را در معرض نور مستقیم آفتاب و خورشید قرار دهید. هم چنان که خورشید در آسمان عبور می کند، باید حوله و صندلی خود را جا به جا کنید تا همیشه در معرض نور مستقیم خورشید باشید. اگر نمی خواهید تمام روز را دراز بکشید، می توانید زیر نور آفتاب فعالیت هایی را انجام دهید و تا جایی که می توانید لباس های اندکی بپوشید تا خورشید به پوست تان بتابد.

 

 

 

  1. برای برنزه کردن پوست خود ساعاتی میان 10 صبح تا 4 بعد از ظهر را انتخاب کنید. اگر چه متخصصان پوست معمولا می گویند که از نور آفتاب در ساعات اوج خود دوری کنید، اما اگر می خواهید به سرعت پوست برنزه ای داشته باشید، باید زمانی که خورشید در قدرتمندترین حالت خود قرار دارد، آفتاب بگیرید.

 

 

 

  1. برهنه شوید. اگر می خواهید در سراسر بدن خود پوست برنزه و یکدستی داشته باشید، بهتر است، لخت شوید. روش دیگری در این زمینه وجود ندارد و امکان ندارد که با لباس های کاملا پوشیده بتوانید در نور آفتاب غرق شوید. یک ساحل خلوت را بیابید و یا در حیاط پشتی خانه تان که دور از چشم است را در نظر بگیرید و در آن جا به صورت لخت، آفتاب بگیرید تا معجزه این امر را شاهد باشید.

 

 

 

  1. از برگه ها و یا حوله های انعکاس دهنده ای برای متمرکز کردن نور خورشید استفاده کنید. این تکنیک از گذشته باب بوده است، مانند یک آهنربایی برای تمرکز نور خورشید روی پوست تان عمل می کند. محصولات انعکاس دهنده بسیاری در بازار وجود دارد که می توانند به جذب نور خورشید به بدن تان کمک کنند. روی یک حوله انعکاس دهنده دراز بکشید و یا یک صفحه منعکس کننده نور خورشیدی را بخرید. این صفحه را روی کمر خود با زاویه 45 درجه قرار دهید تا نور خورشید بر بدن تان بتابد.

 

 

 

8.روی یک وسیله شناور روی آب دراز بکشید. چون آب نور خورشید را جذب و منعکس می کند، دراز کشیدن روی آب یا نزدیک به آب به شما کمک می کند تا جایی که احتمال دارد نور خورشید را جذب کنید.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

  1. لوسیون و روغن خود را هر دو ساعت یک بار دوباره تمدید کنید و یا زمانی که بدن و یا پوست تان در تماس با آب بود، آن ها را دوباره استفاده نمایید. اطمینان به دست بیاورید که همیشه روغن و لوسیون با SPF پایین خود را به همراه دارید. حتی محصولات ضد آب باید با دقت مجددا به کار رود.

 

 

  1. مرطوب کننده آلوئه ورا و یا لوسیون خوبی را بعد از برنزه کردن پوست خود به کار ببرید. پوست خود را با استفاده از یک لوسیون مرطوب کننده، آبرسانی کنید.

 

 

 

روش دوم :

از لوسیون های برنزه کننده بدون نیاز به نور خورشید استفاده کنید .

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

 

  1. ابتدا دریابید که لوسیون های برنزه کننده چگونه کار می کنند. این لوسیون های برنزه کننده شامل ترکیب دی هیدروکسی استون یا DHA می باشند و توسط سازمان غذا و دارو به تایید رسیده اند که می توانند به پوست پیگمنت هایی را اضافه نمایند. این ها مولکول های شکر سه کربنه می باشند که همراه با گروه هایی از آمینو در پروتئین های پوست واکنش نشان می دهند. زمانی که این واکنش شکل می گیرد، فرم و شکل آن MAILLARD REACTION نامیده می شود که بسیار شبیه به عملکرد آن در برشته کردن نان یا شکر می باشد.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

  1. اجازه دهید تا پوست تان قبل از به کار بردن لوازم برنزه کننده خشک شود تا پروسه مربوطه بدون مشکل و دردسر باشد. اطمینان به دست بیاورید که بدن شما کاملا قبل از استفاده از لوازم برنزه کننده خشک می شود. در غیر این صورت پوست شما برنزه کننده را دچار خط و خطوط می کند. اجازه دهید تا هر گونه آب یا حتی مرطوب کننده اضافه ای جذب پوست شود و سپس از لوازم برنزه کننده به کار ببرید.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

 

 

  1. یک محصولی را انتخاب نمایید. محصولات برنزه کننده پوست در قالب لوسیون، کرم، ژل، فوم، اسپری و روغن موجود می باشند. شرکت های متعددی مانندNeutrogena, L’Oreal, Jergens, Aveeno, Bath & Body Works, Banana Boat, Clarins, and Lorac این چنین برنزه کننده های را می سازند که امتیاز خوبی را از مجله ها و وب سایت های آموزشی نیز از آن خود نموده اند.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

  1. دستکش بپوشید. چون می خواهید لوسیون مورد نظر را به وسیله دستان تان به تمام بدن خود بزنید، دستان تان می توانند لوسیون و یا روغن بیشتری را نسبت به سایر بخش های بدن تان دریافت کنند. دستکش های طبی یک بار مصرفی را خریداری کرده و زمانی که می خواهید محصول برنزه کننده را استفاده کنید، آن ها را بپوشید تا از این که دست های تیره تری نسبت به سایر بخش های بدن خود داشته باشید، ممانعت به عمل آورید.
  •       دستکش ها را بعد از استفاده دور بیاندازید و زمانی که می خواهید مجدد در زمان بعدی دوباره از برنزه کننده ها استفاده کنید، از دستکش های یکبار مصرف جدیدی به کار ببرید.
  •       اطمینان به دست بیاورید که روغن و یا لوسیون برنزه کننده را بعد از اتمام کار و به کار بردن برای تمامی بخش های بدن، برای دستان تان نیز استفاده می کنید. مطمئنا می خواهید که دستان تان هم رنگی یکدست با سیر اعضای بدن تان داشته باشند، این طور نیست؟

 

  1. به طور مساوی پخش کنید. یکی از بزرگ ترین چالش هایی که در استفاده از لوسیون های برنزه کننده وجود دارد، توانایی برای پخش کردن آن به صورت مساوی است. شما شاید نیاز داشته باشید تا از دوست خود کمک بگیرید تا بخش های غیر قابل دسترس مانند پشت و کمرتان را نیز با لوسیون برنزه کننده آغشته نمایید و از این که برخی از بخش های بدن تان تیره و باقی روشن تر باشند، جلوگیری به عمل آورید.
  •       دستان خود را در هنگام به کار بردن لوسیون و یا روغن برنزه کننده با حرکات دایره ای بچرخانید تا نمای یکدستی را برای پوست خود به وجود آورید.
  •       به آرامی این کار را انجام دهید. از این که با عجله از این برنزه کننده ها استفاده کنید، ممانعت به عمل آورید. مدت زمانی را به این کار اختصاص دهید تا آن را به طور کامل به همه جای بدن خود بمالید.
  •       آن بخش هایی که عموما در معرض دید نمی باشند را نیز فراموش نکنید، مانند زیر بغل.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

 

لوسیون برنزه کننده خود را به صورت قسمت قسمت به بدن خود بزنید. مقداری از برنزه کننده را از بطری خارج کنید و آن را به بازوهای خود بزنید. به آرامی برنزه کننده را با حرکات دایره ای و یکدست ماساژ دهید. زمانی که تمام بازوی خود را پوشش دادید، دستکش و یا دستان خود را آب و صابون بشویید و خشک کنید. سپس مقدار دیگری از برنزه کننده را برداشته و پاهای خود بزنید و مالش دهید. بعد از تمام شدن کار پاها دوباره دستان یا دستکش خود را بشویید و همین کار را برای تمامی بخش های بدن خود انجام دهید.

  • برنزه کننده را در کمر و مچ پای خود به خوبی محو کنید تا نمای طبیعی داشته باشند. شما نمی خواهید که برنزه کننده در مچ پا و یا کمر شما انباشه شود، از این رو برنزه کننده به کار رفته در آن نواحی را تا دستان و پاهای خود پخش دهید. برنزه کننده را با حرکات دایره ای میان کمر و دستان خود مالش دهید. سپس، دستان خود را بشویید و همین کار را بین مچ پا و پاهای خود انجام دهید.

 

توصیه :

برنزه کننده را به کف دست یا کف پاهای خود نزنید .

  • 10 دقیقه صبر کنید تا برنزه کننده به خوبی سرجای خود بنشیند. شما نمی خواهید که برنزه کننده خط خط بیافتد و یا شلخته و بهم ریخته دیده شود، از این رو حداقل 10 دقیقه قبل از این که لباس بپوشید، صبر کنید. برای اطمینان خاطر بیشتر این زمان را به 3 ساعت برسانید و لباس های گشادی بپوشید و در بخش های خنک خانه و منزل تان قرار بگیرید تا عرق نکنید. هم چنین تا یک روز بعد حمام نکنید و دوش نگیرید.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

 

  1. هر روز از این لوسیون های برنزه کننده استفاده کنید تا به رنگ پوست مورد نظر خود دست یابید. استفاده از این محصولات یک بار در صبح، می تواند به اندازه کافی برای دستیابی به رنگ مورد علاقه برای پوست تان کفایت کند. البته شاید بخواهید یک بار در صبح و یک بار در شب نیز این پروسه را تکرار کنید تا به سرعت به هدف خود دست یابید. آگاه باشید که برنزه کننده ها می توانند لباس و یا رخت خواب تان را لک کنند.

 

 

روش سوم :

استفاده از اسپری برنزه کننده .

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

1.دریابید که چگونه کار می کنند. مانند لوسیون های برنزه کننده، اسپری های برنزه کننده نیز دارای شکر سه کربنه دی هیدروکسی استون یا DHA  می باشند که با آمینو اسیدها واکنش نشان می دهند تا به پوست رنگ ببخشند. راه حل اسپری برنزه کننده عموما متمرکزتر است، در هر صورت، به یک تا سه لایه از آن ها نیاز دارید تا به سطح مورد نظر خود در برنزه کردن پوست تان دست یابید.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

  1. یک محصولی را انتخاب کنید. متخصصان توصیه می کنند تا از یک محصول اسپری برنزه کننده ای با درصد اندکی از DHA استفاده کنید تا به صورت تدریجی به پوست خود رنگ بدهید. شما همیشه می توانید پوست تان را تیره تر کنید، اما زمانی که اسپری می کنید، هیچ بازگشتی وجود ندارد.
  •       علاوه بر این، به دنبال محصولاتی باشید که با ERYTHRULOSE ترکیب شده اند که یک نوع قند موجود در تمشک است. این ترکیب باعث می شود تا رنگ برنزه پوست شما ماندگاری بالاتری داشته باشد و درخشش سالم تری را برای پوست تان به ارمغان می آورد.
  •       اگر امکان دارد محصولاتی را انتخاب کنید که دارای مقدار اندکی پیگمنت های سبز می باشند. پیگمنت سبز باعث ایجاد تعادل رنگ های نارنجی در پوست می گردند که در اثر استفاده بیش از اندازه اسپری برنزه کننده به وجود می آیند.

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

 

1.حداقل یک تا دو روز قبل از استفاده از اسپری برنزه کننده، شیو نکنید. 24 تا 48 ساعت قبل از استفاده از برنزه کننده شیو یا وکس تا به منافذ خود اجازه دهید تا بسته شوند. در غیر این صورت مواد برنزه کننده باعث مسدود شدن منافذتان می گردند. هم چنین از دئودورانت و یا عطر تا یک روز قبل از استفاده از اسپری های برنزه کننده به کار نبرید.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

 

  1. شمار لایه هایی که نیاز دارید را مشخص کنید. برای بسیاری از مردم که پوست متعادلی دارند، یک لایه از اسپری برنزه کننده می تواند برای دستیابی به درخشش زیبا کافی باشد. برای افرادی که پوست برنزه و یا تیره ای دارند، شاید چندین لایه مورد نیاز باشد. تنها آرام و تدریجی شروع به اضافه کردن پیگمنت ها کنید تا مانی که به رنگ مورد نظر خود دست یابید. مهم ترین موردی که باید در ارتباط با اسپری های برنزه کننده به یاد داشته باشید این است که نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید. زیرا به این ترتیب، پوست مصنوعی و نارنجی  به وجود می آید که مطمئنا جذاب نیست.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

 

  1. پوست تان را قبل از استفاده از اسپری، لایه برداری کنید. اطمینان به دست بیاورید که از شر سلول های مرده و سفت و زبر پوست روی لایه بیرونی بدن تان قبل از به کار بردن اسپری خلاص می شوید. یک اسکراب لایه برداری را انتخاب کنید که بدون چربی بوده و شامل موادی باشد که پوست تان را برق بیندازد. از یک لیف و یا کیسه ای در حمام استفاده کنید تا بدن تان را لایه برداری نمایید.
  • اگر پوست چربی دارید، با یک براش، اسفنج و یا اسکراب مرطوب به لایه برداری بپردازید و یا لایه بردار را به آرامی روی پوست خود مالش دهید. سعی کنید از حرکات دایره ای به مدت 30 ثانیه در هر زمان به کار ببرید.
  • اگر پوست خشک، حساس و یا مستعد آکنه ای دارید، از یک کیسه و یک لایه بردار ملایم استفاده کنید.
  • 2 تا 3 دقیقه بیشتر برای لایه برداری بخش هایی از بدن خود صرف کنید که پوست شما در آن نواحی ضخیم تر است. این امر شامل آرنج، زانو و مچ پا می شود.
  • در طول لایه برداری، روغن های طبیعی و محافظتی که توسط خود پوست تولید شده بودند، از بین می روند. ترمیم پوست با یک مرطوب کننده، به پوست اجازه می دهد تا به طور مناسبی کار کند. به این ترتیب پوست شما آبرسانی شده و سالم می گردد.

 

هشدار مهم :

اگر پوست شما دچار آفتاب سوخنگی شده است و یا زخم و بریدگی بازی دارید، اصلا و هرگز آن بخش ها و قسمت ها را لایه برداری نکنید .

 

  1. وقتی را از سالن های اسپری برنزه کننده بگیرید و یا یک فرد حرفه ای را در این زمینه در منزل خود به کار گیرید. برخلاف استفاده از برنزه کننده ها در خانه، شما واقعا نیاز به یک حرفه ای دارید تا پروسه اسپری برنزه کننده برای بدن تان را انجام دهد. شما هم چنین می توانید به سالن های برنزه کننده بروید و یا از یک دستگاه اسپری کننده استفاده نمایید و یا یک شخص حرفه ای را به طور شخصی به کار بگیرید تا به خانه تان آمده و در حمام شما را اسپری کند. اولین گزینه در هر صورت هزینه کمتری دارد.

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

  1. برنزه کردن بدن تان را از یک تا دو هفته ادامه دهید و تمدید کنید. بستگی به قدرت برنزه کننده ای که استفاده کردید و یا تناژ پوستی اصلی خودتان، یک اسپری برنزه کننده می تواند بین 5 تا 10 روز ماندگاری داشته باشد. با لوسیون، بدن خود را هر روز مرطوب کنید تا ماندگاری رنگ برنزه طولانی تر شود. برای این که درخشش طلایی ماندگاری برای پوست بدن خود داشته باشید، باید برنزه کردن بدن خود را زمانی تمدید کنید که شروع به محو شدن می نماید.

 

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

لباس های گشادی بپوشید. شلوار های جین و یا لباس ورزشی های تنگ و جوراب شلواری یا ساپورت نپوشید. لباس های گشاد و راحت و یا عرق گیر بپوشید تا برنزه کننده باعث لک شدن لباس های تان نشود. هم چنین سعی کنید تا لباس های مشکی بپوشید، زیرا برنزه کننده خیلی در آن ها نمایان نمی شود. زمانی که در خانه هستید نیز از شلوارها و لباس های راحتی استفاده کنید و در بخش های خنک خانه قرار بگیرید تا عرق نکنید.

توصیه: از یک حوله روی صندلی ماشین نیز استفاده کنید تا صندلی ها نیز لکدار نشوند.

 

روش چهارم :

از تخت های برنزه کننده استفاده نمایید .

 

1.دریابید که این روش به چه ترتیبی کار می کند. تخت های برنزه کننده از لامپ های حبابی فرابنفش استفاده می کنند که تشعشعات UV بسیار شبیه به خورشیدی را می تابانند . در هر صورت، این تخت ها به دلیل افزایش احتمال و میزان بالا بردن ریسک سرطان، مشهور می باشند. بنابراین، متخصصان پوست به شدت توصیه می کنند که از آن ها استفاده نشود . اما اگر می خواهید به سرعت پوست برنزه ای داشته باشید، این روش سریع ترین روش و موثرترین روش موجود است .

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

  1. عینک بپوشید. بسیار بسیار اهمیت دارد که مخصوصا هنگام استفاده از تخت های برنزه کننده، از عینک استفاده نمایید . شما می توانید این عینک ها را خریداری کرده و یا در سالن های برنزه کننده اجازه نمایید .

چگونه به سرعت برنزه شویم؟

3.از جلادهنده های برنزه کننده پوست بر پایه TYROSINE یا تیروزین ممانعت به عمل آورید . تیروزین یک آمینو اسیدی است که بدن شما استفاده می کند تا ملانین تولید نماید، ملانین یک ماده شیمیایی است که پوست شما را تیره تر می کند. در هر صورت، سازمان FDA تیروزین را تایید نکرده است و هیچ شواهد و اسناد قابل اعتمادی وجود ندارد که واقعا کار کند و نتیجه بخش باشد .

 

 

  1. مقدار زمانی که می خواهید در تخت های برنزه کننده پوست بگذرانید را انتخاب کنید . اگر برای اولین بار است که پوست خود را برنزه می کنید، باید با یک مدت زمانی حدودا هشت دقیقه شروع کنید . مردم به طور کلی در تخت های برنزه کننده بین 8 تا 20 دقیقه می مانند، اگر چه استراحت های میانی حدود 12 دقیقه است. اگر پوست روشنی دارید باید زمان کوتاه تری را نسبت به موقعی که پوست تیره و یا پایه پوست برنزه ای دارید، انتخاب نمایید .

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها